Toon posts:

[dualboot] Redhat 9 ondersteunt Satachipset niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem:
Ik heb een winxp-install op mijn S-ata schijf en wil Redhat 9 installeren op een ata-schijf op mijn secondary master.

Ik kan redhat wel installeren, maar mijn windowsinstallatie cq sataschijf wordt niet herkend en hierdoor kan lilo cq grub er niets mee.

De situatie is dus, dat ik 2 geinstalleerde OS-en heb, waarbij ik Grub heb 'ingesteld/aangezet'. Bij het opstarten van de pc gaat het automatisch door naar WinXP en ik kan dus alleen in RH komen door de bootdisk te gebruiken. Eenmaal in RH kan ik natuurlijk nog steeds die S-ATA schijf niet herkennen en niet mounten.

Wat is de beste manier om hier toch nog een werkend dual boot systeem van te maken?

mobo:asus a7v600
hdd: maxtor diamondmax plus 9 S-ata

Bij het zoeken met google kom ik wel wat dingen tegen, maar die lui weten het ook niet of het wordt heel ingewikkeld ...
http://www.linuxquestions...rchive/18/2003/09/2/82016
http://www.spinics.net/lists/kernel/msg201567.html

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Volgens mij kun je gewoon redhat toevoegen aan je XP-bootloader? Of denk ik nu te simpel?

Verwijderd

Ben bang dat je een "kernelprobleem" hebt. De standaard kernel van RH9 ondersteunt afaik geen SATA.

Wat je zou kunnen doen, is met flop booten, je machine upgrade naar een versere kernel (of meteen opfrissen naar Fedora core, RH9 begint een beetje out-of-date te worden), en dan die dual boot maken.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-04 12:25

deadinspace

The what goes where now?

Waarschijnlijk kun je met grub wel gewoon Windows booten. Als je grub hebt (van een grub bootflop bv), ga dan eens naar de bootprompt. en typ 'root(', gevolgd door tweemaal tab, en kijk dan met welke HDs hij komt...

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
De allerlaatste 2.6.0-test9 kernel ondersteunt SATA :)

Verwijderd

Ik heb zelf ongeveer de zelfde situatie alleen dan met de schijven andersom. RH op de s-ata en win2k op de ide.
Toen ik win2k op een ntfs schijf had staan zag hij hem ook niet in de bootloader. Maar nu hij FAT32 is wel.
Misschien kun je daar wat mee.
Pagina: 1