Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

2de Taakbalk in win98 en XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand een progje of tool waarmee je een 2de taakbalk in windows kan krijgen. Ik bedoel dus dat als je standaard taakbalk vol zit, dat de taken naar de volgende balk gaan.
Alvast bedankt

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-11 18:34

momania

iPhone 30! Bam!

Als je taakbalk vol is kan je hem toch even 2 dik maken?

edit:

Spuit 11 en 12 onder me hoor :+
XceeD! :*

[ Voor 39% gewijzigd door momania op 29-10-2003 11:55 ]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Gewoon je taakbalk omhoog trekken? Heb je weer wat ruimte :)

momania :w

[ Voor 18% gewijzigd door Han op 29-10-2003 11:53 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-11 16:53

Dommel

Professioneel Software Sloper

Je kunt de taakbalk toch iets oprekken waardoor je er weer meer in kwijt kunt :? Of heb je zoveel open staan dat dat ook niet meer helpt :?

edit:

Ik zie dat ik weer eens te langzaam ben :+

[ Voor 19% gewijzigd door Dommel op 29-10-2003 11:53 ]

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-11 19:01
Dan maak je je taakbalk toch 2x zo dik? ;) knipoog naar de 3 reply's boven me

Systeem Specs

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

De Office werkbalk een idee? :+

En als die vol is... Kan je die ook nog is dikker maken... ;)

Verwijderd

Topicstarter
Nee zo bedoel ik niet.
Ik weet ook wel dat ik m omhoog kan trekken.
Maar dat was opzich de vraag niet.
Ik wil gewoon een 2de taakbalk

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

extra systray en extra startknop?
what's the point?

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op 29 oktober 2003 @ 12:05:
Nee zo bedoel ik niet.
Ik weet ook wel dat ik m omhoog kan trekken.
Maar dat was opzich de vraag niet.
Ik wil gewoon een 2de taakbalk
Dat postte ik toch net... Dit dus:
ThePerfectCell schreef op 29 oktober 2003 @ 12:02:

Reactie op hieronder:
MADG0BLIN schreef op 29 oktober 2003 @ 12:10:
[...]

Maar in de office werkbalk zit toch geen start knop en dergelijke. :?
Of heb ik dat nou mis.
Dat klopt, maar de TS geeft ook niet aan, wat er allemaal in moet en dergelijke...

Is dit niet trouwens iets meer voor SA?

[ Voor 63% gewijzigd door CH4OS op 29-10-2003 12:13 ]

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:39
ThePerfectCell schreef op 29 October 2003 @ 12:02:

Maar in de office werkbalk zit toch geen start knop en dergelijke. :?
Of heb ik dat nou mis.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-11 18:34

momania

iPhone 30! Bam!

Het gaat dus toch om een los tooltje, alleen geef ik je weinig kans dat je zoiets zal vinden.
Software Algemeen >> Windows Operated Systems

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
ik bedoel als je taakbalk "vol" zit dat hij dat naar de 2de taakbalk gaat om daar de volgende taken neer te zetten snap je?

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-11 11:13

Twarp

just grin...

je kan wel zeker een tweede taakbalk in windows maken, alleen zit er dan geen start knop op.

Je kan bijvoorbeeld je quick launch bar naar boven slepen en die als tweede taakbalk gebruiken. Dan hou je onder meer ruimte over.

Meh ...

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wat is eigenlijk de reden dat je een 2e wil? Puur uit nieuwsgierigheid eigenlijk waarom het groter maken van de balk niet voldoet :)

Verwijderd

Topicstarter
omdat je het dan een btje overzichtelijk maakt. Ennuh die quick launch bar ---> hoe gaat dat.
Van mijn hoeft er ook geen start in enzo alleen dat de overige taken (als je standaard taakbalk vol is) naar de 2de taak balk gaan

• superduper
  • Laatst online: 25-11 12:40

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Je kan een 2e monitor eraan hangen en dan met Ultramon een tweede taakbalk voor die monitor aan zetten. Als je zoveel app;s open hebt en je taakbalk is onoverzichtelijk, dan is dat sowieso lekker om apps naar een 2e monitor te halen.

Verwijderd

Topicstarter
ja dat is wel een idee. Maar als je mijn vraag goed leest is dat niet het antwoordt dat ik graag wil

• Twarp
  • Laatst online: 06-11 11:13

Twarp

just grin...

Verwijderd schreef op 29 October 2003 @ 13:18:
omdat je het dan een btje overzichtelijk maakt. Ennuh die quick launch bar ---> hoe gaat dat.
Van mijn hoeft er ook geen start in enzo alleen dat de overige taken (als je standaard taakbalk vol is) naar de 2de taak balk gaan
Als je taakbalk niet vergrendeld staat gewoon drag & drop

Meh ...

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik bedoel meer iets zoals dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.ovassoftware.nl/fire-wire/Web/2taakbalk.jpg

dat je bovenaan dus echt een 2de taakbalk hebt waar alleen de taken op komen te staan (dit is btw geshopt dus niet dat ik nu het progje heb ofzo)

Maar zoiets zoek ik naar

• MetZyZteM
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-11-2023
Das toch gewoon een nieuwe werkbalk aanmaken?..

(rechter muis knop op je start balk, werkbalk (toolbars), new toolbars)

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je kan ook de grootte van de taakbalk aanpassen door het te ontgrendelen en dan met de muis uit te trekken, zodat je tweemaal zoveel ruimte hebt. Dit is al eerder opgemerkt, echter ik zie nergens jouw beargumentatie om hier geen gebruik van te maken :?

Je kan ook de taakbalk naar bijvoorbeeld de linkerkant van het scherm slepen, zodat alle programma's overzichtelijk onder elkaar te komen staan zonder dat de buttons in elkaar worden gedrukt. Zo heb ik het zelf ook :)

[ Voor 15% gewijzigd door BalusC op 30-10-2003 08:48 ]

• Schonhose
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-11 00:08

Schonhose

Retro Icoon

XP gooit wanneer de taakbalk te vol wordt alle venster die bij elkaar horen (van 1 applicatie) onder 1 knopje. Door er dan op te drukken kun je een selectie maken welke venster je wilt.

* Schonhose ziet het nut er trouwens niet van in om standaard zoveel vensters open te hebben.

Mocht het onverhoopt bij mij wel gebeuren dan switch ik via ALT-TAB, altijd nog sneller dan zoeken met de muis en aanklikken...

Ik snap eigenlijk ook niet waarom je het wil. Om zo sneller te switchen tussen de 5+ apps die je open hebt? Gebruik dan ALT-TAB... :Y)

BalusC schreef op 30 oktober 2003 @ 08:46:
Spuit 11!!!!!
Jouw antwoord is minstens 3x gegeven in dit topic. :>

[ Voor 30% gewijzigd door Schonhose op 30-10-2003 08:49 ]

"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005

• xces
  • Laatst online: 18-11 15:10

xces

To got or not to got..

nee dat bedoeld ie ook niet :0

p.s. er is nu al 10x gezegd dat hij de taakbalk omhoog kan trekken, en dat bedoelt ie niet.
@athos; als je dat uitgeschakeld hebt (via rechtermuisknop op startbalk -> properties -> menu start -> aanpassen) dan heb je dat ook niet meer

[ Voor 80% gewijzigd door xces op 30-10-2003 08:48 ]

• Schonhose

Schonhose

Retro Icoon

Xces schreef op 30 oktober 2003 @ 08:47:
@athos; als je dat uitgeschakeld hebt (via rechtermuisknop op startbalk -> properties -> menu start -> aanpassen) dan heb je dat ook niet meer
offtopic:
Dat weet ik, maar ik vind het een handige feature. En het is trouwens: startbalk -> properties -> Taskbar -> Group similar taskbar buttons in XP-Prof.

"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

MetZyZteM schreef op 30 oktober 2003 @ 08:45:
Das toch gewoon een nieuwe werkbalk aanmaken?..

(rechter muis knop op je start balk, werkbalk (toolbars), new toolbars)
Nope, dan krijg je dit namelijk:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=446261

1280*960 Versie

Zo heb ik het zelf ook (plaatje is mijn desktop :P), maar dit is niet wat de ts bedoelt als ik het goed heb. TS wil toch gewoon een extra toolbar voor openstaande apps??

Edit: Misschien staat hier iets voor je bij: http://www.informit.com/i...6%7D/content/articlex.asp

[ Voor 33% gewijzigd door Notna op 30-10-2003 09:05 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag is gewoon. Is er een programma om een 2de toolbar te creeren, verder niks niet uittrekken geen rare dingen gewoon zoiets als wat er in mn plaatje stond:

Afbeeldingslocatie: http://www.ovassoftware.nl/fire-wire/Web/2taakbalk.jpg

• Schonhose

Schonhose

Retro Icoon

Verwijderd schreef op 30 oktober 2003 @ 10:01:
Mijn vraag is gewoon. Is er een programma om een 2de toolbar te creeren, verder niks niet uittrekken geen rare dingen gewoon zoiets als wat er in mn plaatje stond:

[afbeelding]
Het heeft geen nut om het plaatje nog een keer te laten zien. Kijk ook eens naar de mogelijkheid om er een link van te maken of resize het plaatje eens. Nu verneukt het plaatje de layout nogal (2x maar liefst).

Je had ook je eigen post kunnen quoten zoals ik net gedaan had, dan had je een link gehad.

Het lijkt me inmiddels duidelijk dat zoiets niet mogelijk is. Ik heb even zitten zoeken voor je op Google maar niets kunnen vinden.

Daarbij is het nog steeds niet duidelijk wat het nut hiervan is anders dan overzicht voor jezelf. Als je zo graag overzicht wilt kun je ook gewoon wat programma's afsluiten. (En je pc wordt er ook sneller van)

Je kunt ook je taakbalk naar links of rechts zetten. Zo kunnen er meer programma's onder elkaar (De hoogte van de boxjes is minder dan de breedte).

Er is dus geen programma welke een tweede taakbalk creeert waar je je programma's op kwijt kan. Binnen de windowsarchitectuur is dat denk ik ook niet mogelijk omdat je het moet koppelen aan de bestaande taskbar en zo de programma's moet verdelen. Niet te doen dus......

Learn to live with it, like we all do.

• Kix@$$
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-11 15:04
Athos schreef op 30 oktober 2003 @ 10:23:
[...]

Er is dus geen programma welke een tweede taakbalk creeert waar je je programma's op kwijt kan. Binnen de windowsarchitectuur is dat denk ik ook niet mogelijk omdat je het moet koppelen aan de bestaande taskbar en zo de programma's moet verdelen. Niet te doen dus......

Learn to live with it, like we all do.
Er is dus wel zo'n programma, alleen die doet het met dualmonitor: UltraMon

Daarbij kun je ook een 2de taskbar aanmaken, alleen niet hoe jij wilt denk ik. Ultramon zet er namelijk de taken op van de monitor die jij wilt. Aangezien je maar 1 monitor hebt staat op allebei de taskbars dus hetzelfde..

• Schonhose

Schonhose

Retro Icoon

Ik bedoelde dat ook in zijn situatie...... :X

• Burner NL
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-11 17:20
Je kunt een 2e,3e en zelfs nog een 4e werkbalk krijgen dmv een map helemaal naar 1 van zijkanten van de desktop te slepen. Dit kan vanaf Windows 98.

• Loran
  • Laatst online: 25-08 14:53
Burner NL schreef op 30 oktober 2003 @ 13:39:
Je kunt een 2e,3e en zelfs nog een 4e werkbalk krijgen dmv een map helemaal naar 1 van zijkanten van de desktop te slepen. Dit kan vanaf Windows 98.
best grappig, nooit geweten, maar dit is een werkbalk, en hij wil graag een taak balk, dus waar echt de taken in komen.

Kan dat ultramon, niet de taakbalk toevallig boven aan scherm 1 erbij zetten of iets in die richting?

Disclaimer: Ik baseer dit op absoluut niks...

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-11 07:59

freddifish

schnappi !

taakbalk zit n explorer.exe.. die mag je vast maar een keer (in desktop mode) starten. misschien een gehackte explorer.exe draaien

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
*bump*

weet er niemand iets? ik wil dit namelijk ook graag.

Verwijderd

Ik heb nog steeds geen argumenten TEGEN het feit dat je je taakbalk omhoog kan slepen gezien? Of ben ik nu blind :? 8)7 Ik snap ECHT het nut hier niet van :O

• Scooper
  • Laatst online: 09:37
Je kan met UltraMon ook op een single monitor 2 taakbalken gebruiken, alleen nu nog het probleem dat UltraMon dan alle taken op zijn balk neemt en de standaard WinXP balk leeg blijft, maar misschien weet iemand anders daar weer raad mee?

SRK35ZS-W

• Imperium
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 november 2003 @ 22:52:
Ik heb nog steeds geen argumenten TEGEN het feit dat je je taakbalk omhoog kan slepen gezien? Of ben ik nu blind :? 8)7 Ik snap ECHT het nut hier niet van :O
neemt te veel ruimte onderin ;) en ik vind het gewoon niet lekker navigeren,

call me crazy... :)

• Imperium
  • Niet online
*bump*

• Imperium
  • Niet online
en nog maar een trap 8)7 B)

[ Voor 6% gewijzigd door Imperium op 15-11-2003 23:33 ]

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:53
geef het op, volgens mij is het gewoon niet mogelijk, gezien de frustraties die de TS er al mee had ;)

PSN: DutchTrickle PVoutput

• Imperium
  • Niet online
jammer want ik zou het wel erg handig vinden,
ken iemand die goed is in programmeren of zo iets dit niet als een projectje doen?

;)

• endeavor334
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-08-2021
feitelijk kom je dan neer op een taakbalk vervanger en daarmee volgens mij op een explorer uitbreiding/vervanger. Eigenlijk ala wat staroffice 5.2 toen had. Ik heb gezocht via google op taskbar erplacer en dual taskbar, second taskbar maar niet 123 wat gevonden.

vind je virutele desktops niks? Daamee kun je het aantal programma's dat op 1 taakbalk komt verminderen en toch alle programma's draaien. het is even wennen, maar de gene die linux hebben gehad komt dat erg bekent voor.

Voor elk probleem is er een oplossing. Dus dat is het probleem niet. De oplossing dat is het probleem.

Pagina: 1