Toon posts:

Lite-on dvd brander en nero probleem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb gisteren deze brander gekocht
Lite-on LDW-401S 4x DVD+R/+RW . Er werd echter een of ander vaag brand programmaatje bij geleverd. Dus heb ik een exemplaar van nero geinstalleerd (5.5.9 geloof ik). Probleem is echter dat nero de dvd brander niet ziet als brandapparaat? Heb ook nog een lite-on cd brander erin zitten en als ik een recorder wil kiezen dan geeft nero alleen de cd brander aan en niet de dvd brander. Als ik echter naar de diagnostics kijk dan ziet nero hem weer wel.

Heb al mijn cd brander eruit gehaald maar dit lost het probleem niet op. Moet ik soms nero 6 hebben of zo ?? :?

• bonus
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-08 09:20

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

Nero 6.x.x.x ondersteund zeker DVD branders (heb zelf 6.0.0.19).
Nero 5.x.x.x weet ik niet zeker maar ik dacht DVDondersteuning van af 6 pas.
Je ziet hem wel gewoon onder windows , dus dat hij werkt ?
Het kan ook zijn dat die nero versie bundeld is en geen andere (dvd)branders ziet. Dan ondersteund hij alleen de brander die er bij zat :(

[ Voor 26% gewijzigd door bonus op 29-10-2003 11:50 ]

Atari 4 ff'r 😊

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Neen, je moet een OEM versie hebben van Nero. De versie van Nero die jij hebt is waarschijnlijk bij je Lite-On brander geleverd en dus alleen geschikt voor een Lite-On brander... Je zal dus een OEM versie moeten kopen om met elke brander te kunnen branden :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Probeer het eens met Nero 6, die zal hem misschien wel pakken...

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:40
Moest dacht ik idd 6 hebben voor DVD's. Maar 5 zou hem toch zowieso als brander voor gewone cd's moeten zien? :?
Even de 2 drives om draaien?

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-09 11:53
Nero 5 kan ook gewoon met DVD branders werken, het probleem wordt al uitgelegd in Xceed zijn post.
De door de TS geinstalleerde Nero versie hoort bij een ander merk brander en is als het ware "gelocked" voor alleen dat merk brander waar het is bijgeleverd.

[ Voor 4% gewijzigd door Occy74 op 29-10-2003 11:55 ]

Systeem Specs

Verwijderd

Topicstarter
Occy74 schreef op 29 October 2003 @ 11:55:
Nero 5 kan ook gewoon met DVD branders werken, het probleem wordt al uitgelegd in Xceed zijn post.
De door de TS geinstalleerde Nero versie hoort bij een ander merk brander en is als het ware "gelocked" voor alleen dat merk brander waar het is bijgeleverd.
tja maar zowel mijn cd brander als mijn dvd brander zijn van lite-on dus dat mag het probleem naar mijn mening niet zijn. Heb het trouwens ook al geprobeerd met een gedownloade versie van nero.
en ja, verder werkt de drive prima. Kan gewoon dvd afspelen via power dvd

• bonus
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-08 09:20

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

Ja maar je DVD is veel nieuwer en staat waarschijnlijk niet in die lijst van ondersteunde writers van Lite-On :) van die versie van Nero.
(just a thought :? misschien heeft Lite-On een update staan voor die versie ??)

[ Voor 7% gewijzigd door bonus op 29-10-2003 12:51 ]

Atari 4 ff'r 😊

Pagina: 1