Toon posts:

[asp] url concatenate adhv form results

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil op een webpagina de gebruiker een aantal vragen stellen over zijn leefsituatie. Aan de hand van deze vragen moet er een selectie getoond worden uit de producten van de webshop.

Bijvoorbeeld:
Pagina1.html
Tot welke leeftijdscategorie behoort u? (Dan radiobuttons:)
- jonger dan 20 jaar
- tussen 20 en 50 jaar
- boven 50 jaar

Na het maken van de keuze moeten er 2 dingen gebeuren:
1: de resultaten van de radiobuttons zijn gerelateerd aan een bepaalde productcategorie, bijvoorbeeld '5-deurs' en deze categorie moet in pakketselectie.asp aan de url webshop.asp/... toegevoegd worden. Uiteindelijk krijg je dan zoiets als ...ww.test.nl/webshop.asp/'5-deurs'&'16-kleppen'
2: De pagina moet naar Pagina2.html springen om de volgende vragen te beantwoorden (die ook weer aan pakketselectie.asp toegevoegd moeten worden.)

Uiteindelijk is de gebruiker klaar en krijgt hij als laatste de pakketselectie.asp te zien met de opgebouwde link naar de voor hem relevante artikelen.

Mijn vraag is hoe ik de resultaten, aan de hand van een form post uit de html pagina, kan doorsturen aan de asp pagina en hoe de url concatenate functie eruit zou moeten zien. Misschien is het ook wel beter om alles binnen een enkele asp pagina uit te laten voeren?

• Jaspertje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-08 16:04

Jaspertje

Max & Milo.. lief

Mag ik vragen waarom je ze in de url wilt hebben, en niet in het form neerzet mnet behulp van input type=hidden

vraag 2: Hoe ga je van pagina 1 naar pagina 2.. via paketselectie.asp? Daarin moet je toch ook aangeven wat er mee komt

En kijk eens Naar request.ServerVariables("URL") (geloof ik)

[ Voor 46% gewijzigd door Jaspertje op 29-10-2003 11:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
In pseudo code bedoel ik dit:

Pakketselectie.asp bevat:
...ww.test.nl/webshop.asp/"String 1"&"String 2".....&"String 10"

Gebruiker klikt bij de radiobuttons op optie 2:
-Bij optie 2 staat als het ware: If "optie 2"= true,
then post "5-deurs" to pakketselectie "String 1"

De url met de selectie uit de webshop wordt dan na iedere vraag verder opgebouwd en aan het einde getoond.

• Jaspertje

Jaspertje

Max & Milo.. lief

Maar hoe weet pakketselectie.asp nu wat de volgende pagina is? geef je dat wel hard in de code of moet ie dat ook uitzoeken??

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
kan je dat niet beter met een post doen?? staat een stuk netter en met een querystring zit je aan een bepaalde lengte vast... daarnaast snap ik niet helemaal waarom je over .asp en .html pagina's praat, als je nou gewoon

pagina1.asp aanmaakt en daarin je eerste vraagjes laat beantwoorden die je vervolgens in pagina2.asp verwerkt en aan de hand daarvan in pagina2.asp een formulier weergeeft met de volgende keuzes...

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

Verwijderd

Topicstarter
In de volgende pagina wordt de gekozen waarde in "string 2" gezet bij pakketselectie.asp. De url naar pagina2 geef je gewoon aan na het submitten van pagina 1.
Zo:
If "optie 2"= true,
then post "5-deurs" to pakketselectie "String 1"
and open "pagina2.html"

Verwijderd

Topicstarter
FvKnijff schreef op 29 October 2003 @ 12:05:
kan je dat niet beter met een post doen?? staat een stuk netter en met een querystring zit je aan een bepaalde lengte vast... daarnaast snap ik niet helemaal waarom je over .asp en .html pagina's praat, als je nou gewoon

pagina1.asp aanmaakt en daarin je eerste vraagjes laat beantwoorden die je vervolgens in pagina2.asp verwerkt en aan de hand daarvan in pagina2.asp een formulier weergeeft met de volgende keuzes...
Dit komt omdat ik zelf nog weinig verstand van asp heb en er achter wil komen hoe ik dit het beste aan kan pakken.

• Jaspertje

Jaspertje

Max & Milo.. lief

Verwijderd schreef op 29 oktober 2003 @ 12:10:
[...]

Dit komt omdat ik zelf nog weinig verstand van asp heb en er achter wil komen hoe ik dit het beste aan kan pakken.
:) Kijk nu kunnen we gaan sturen

Wat 'beter' is (misschien niet beter, maar wel netter) is om alles binnen je form op te slaan.

Voordat ik verder iets ga uitleggen: Heb je altijd dezelfde vraag op pagina 1 en gaat ie altijd naar dezelfde pagina 2 enz....

Verwijderd

Topicstarter
Jaspertje schreef op 29 October 2003 @ 12:15:
[...]

Voordat ik verder iets ga uitleggen: Heb je altijd dezelfde vraag op pagina 1 en gaat ie altijd naar dezelfde pagina 2 enz....
Nee, jammergenoeg niet. Eigenlijk zijn er straks verschillende paden die er gevolgd kunnen worden. Te vergelijken met een soort decision tree. Iemand in een bepaalde leeftijdscategorie krijgt andere vragen, dan iemand uit een andere categorie.

Ik zat zelf te denken aan:
<input type="radio" name="value_specified" value="5-deurs" show vraag 3/>

Dan kan je dus aangeven wat in dat precieze geval de volgende vraag moet zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2003 12:21 ]

• Jaspertje

Jaspertje

Max & Milo.. lief

Maar jij weet wel (als programmeur) nu al, als iemand x kiest dan... ga naar y.. en als ie z kiest moet je naar w (snap ie?)

nog een vraag: komen alle vragen + antwoorden uit een database?

[ Voor 22% gewijzigd door Jaspertje op 29-10-2003 12:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad...

• Jaspertje

Jaspertje

Max & Milo.. lief

Dus je weet op de 2e pagina precies wat je van pagina 1 moet weten?

Verwijderd

Topicstarter
Jaspertje schreef op 29 October 2003 @ 12:23:
Dus je weet op de 2e pagina precies wat je van pagina 1 moet weten?
De gebruiker heeft zijn keuze gemaakt. De waarde van "String 1" wordt "5-deurs" en ik geef 'hard' aan dat de volgende vraag niet vraag 2 moet worden, maar vraag 3. Eigenlijk blijft alles dus binnen 1 asp pagina (die alle vragen in zich draagt, maar deze een voor een toont afhankelijk van de user input.)

Als laatste worden alle strings geconcatenate tot 1 url die alle relevante selecties uit de webshop toont.

Als dit niet kan (alles op 1 pagina) dan weet ik inderdaad op pagina 2 (of verder) al precies wat ik van pagina 1 moet weten. Namelijk dat de gebruiker koos voor de optie met de bijbehorende categorie "5-deurs" Maar hoe krijg ik deze waarde dan weer terug in pagina2.asp?

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2003 12:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Als ik het via 1 enkele asp pagina zou doen, blijven dan na een refresh (na vraag 1 -> om vraag 2 te tonen) de waarden uit het antwoord bij vraag 1 wel behouden?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2003 14:44 ]

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verwijderd schreef op 29 October 2003 @ 14:44:
Als ik het via 1 enkele asp pagina zou doen, blijven dan na een refresh (na vraag 1 -> om vraag 2 te tonen) de waarden uit het antwoord bij vraag 1 wel behouden?
Ja, dat kan, mits je hier met de bouw van je formulier rekening mee houdt; zo zul je zelf met hidden forms aan de gang moeten.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Pagina: 1