Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer
(echte BIOSsen komen niet voor buiten x86 PC's)
en toen las ik de topictitel wat beter
[ Voor 13% gewijzigd door CyBeR op 30-10-2003 11:21 ]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Daar zou ik naar moeten zoeken dan... Ook overigens hoe ik dat ga klaar spelen op die rs6k, want ook daarvoor moet ik eerst in het firmware menu zien te komen.deadinspace schreef op 30 oktober 2003 @ 11:18:
Zijn er geen netwerk-install-images voor die arch? Ik heb Debian op een Sparcserver geinstalleerd via netwerk-boot en seriele console; geen cd-rom of monitor nodig (zitten/kunnen er beiden ook niet op/aan).
CyBeR schreef op 30 oktober 2003 @ 11:21:
Even voor de zekerheid -- je probeert toch wel van de powerpc cd te booten he? Het feit dat je het hebt over een bios bijvoorbeeld zegt me dat je denkt dat i386 gaat werken
(echte BIOSsen komen niet voor buiten x86 PC's)
en toen las ik de topictitel wat beter
Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer
Btw, waarom wil je er Debian op? Als AIX er op staat zou ik 't er op laten staan.
Linux heeft echter geen ondersteuning voor PPC/MCA machines, dus gaat debian daar niet op draaien.
Zie deze thread
Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself
Hmmm, hij blaat bij het compileren van gzip al dat die geen CC variabele gedefineerd kan vinden, dus dat wordt idd even zoeken... kan me eigenlijk niet voorstellen dat er geen compiler op zit, toch eens ff gaan zoeken....CyBeR schreef op 30 oktober 2003 @ 20:58:
als gcc niet bestaat, cc. Als die niet bestaat heb je geen compiler en moet je er ergens een precompiled downloaden.
Das idd ook een optie... alleen moet ik me dan nog verder gaan uitbreiden qua kennis... en dan is het nog de vraag of ik het geinstalleerd krijg..... Maar wilde *BSD toch al een x gaan proberen, dus dit zou wel eens het goede moment kunnen zijnVerwijderd schreef op 30 oktober 2003 @ 23:29:
je kan natuurlijk nog NetBSD proberen...
Verwijderd
Gewoon ff gcc downloaden....(al genereren platform specefieke compilers zoals ccc en forte meestal betere code)Zwerver schreef op 31 oktober 2003 @ 11:27:
Hmmm, hij blaat bij het compileren van gzip al dat die geen CC variabele gedefineerd kan vinden, dus dat wordt idd even zoeken... kan me eigenlijk niet voorstellen dat er geen compiler op zit, toch eens ff gaan zoeken....
Een goede manier om NetBSD te leren kennnen is het gewoon installeren.Das idd ook een optie... alleen moet ik me dan nog verder gaan uitbreiden qua kennis... en dan is het nog de vraag of ik het geinstalleerd krijg..... Maar wilde *BSD toch al een x gaan proberen, dus dit zou wel eens het goede moment kunnen zijn
http://www.netbsd.org/Ports/ofppc/
maar ik zie dat MCA enkel goed ondersteund wordt voor i386.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2003 14:42 ]