[debian powerpc]Install op een rs6000 c20

Pagina: 1
Acties:

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik probeer het volgende te doen:

Het installeren van debian via het netwerk via een bootdisk/bootcdrom op een rs6000 c20 met alleen een terminal erin. Nu heb loop ik tegen de volgende problemen aan:

1. Het systeem wil niet booten vanaf disk/cd
2. Als die wel zou willen booten, hoe krijg ik dan het install beeld op mijn terminal

Op google kan ik alleen maar manieren vinden om nieuwere IBM's te laten booten vanaf disk danwel cdrom en deze manieren werken blijkbaar niet voor mijn systeem. Misschien dat iemand mij een richting kan wijzen naar een install handleiding die specifiek op dit systeem gericht is danwel een plek waar ik de utils kan krijgen waarmee ik mijn boot sequence kan veranderen, want zoals de rs6k kenners weten heeft deze machine geen bios, alleen maar firmware

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-04 12:25

deadinspace

The what goes where now?

Zijn er geen netwerk-install-images voor die arch? Ik heb Debian op een Sparcserver geinstalleerd via netwerk-boot en seriele console; geen cd-rom of monitor nodig (zitten/kunnen er beiden ook niet op/aan).

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Even voor de zekerheid -- je probeert toch wel van de powerpc cd te booten he? Het feit dat je het hebt over een bios bijvoorbeeld zegt me dat je denkt dat i386 gaat werken ;)
(echte BIOSsen komen niet voor buiten x86 PC's)

en toen las ik de topictitel wat beter

[ Voor 13% gewijzigd door CyBeR op 30-10-2003 11:21 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Zwerver
  • Niet online
deadinspace schreef op 30 oktober 2003 @ 11:18:
Zijn er geen netwerk-install-images voor die arch? Ik heb Debian op een Sparcserver geinstalleerd via netwerk-boot en seriele console; geen cd-rom of monitor nodig (zitten/kunnen er beiden ook niet op/aan).
Daar zou ik naar moeten zoeken dan... Ook overigens hoe ik dat ga klaar spelen op die rs6k, want ook daarvoor moet ik eerst in het firmware menu zien te komen.
CyBeR schreef op 30 oktober 2003 @ 11:21:
Even voor de zekerheid -- je probeert toch wel van de powerpc cd te booten he? Het feit dat je het hebt over een bios bijvoorbeeld zegt me dat je denkt dat i386 gaat werken ;)
(echte BIOSsen komen niet voor buiten x86 PC's)

en toen las ik de topictitel wat beter
:? Ik heb het toch de hele tijd over firmware en niet over BIOS? Of ben ik nou gek :p

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Yeah ik vertoonde een flink staaltje goed leeswerk. Anyway, staan er geen instructies voor dit soort dingen bij ibm.com?

Btw, waarom wil je er Debian op? Als AIX er op staat zou ik 't er op laten staan.

• Zwerver
  • Niet online
omdat aix redelijk bloated is?

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-04 14:13

_nethack

We're all MAD here

Voor zover ik snel met Google kan vinden is die C20 een machine met een MCA architectuur.

Linux heeft echter geen ondersteuning voor PPC/MCA machines, dus gaat debian daar niet op draaien.

Zie deze thread

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• Zwerver
  • Niet online
hmmm das dus wel K*T, want dan moet ik gaan uitzoeken hoe ik dns etc op AIX moet installeren, maar ja, ik was toch al bezig om bash te installeren... weet iemand van jullie zo hoe de CC compiler onder AIX heet?

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

als gcc niet bestaat, cc. Als die niet bestaat heb je geen compiler en moet je er ergens een precompiled downloaden.

Verwijderd

je kan natuurlijk nog NetBSD proberen...

• Zwerver
  • Niet online
CyBeR schreef op 30 oktober 2003 @ 20:58:
als gcc niet bestaat, cc. Als die niet bestaat heb je geen compiler en moet je er ergens een precompiled downloaden.
Hmmm, hij blaat bij het compileren van gzip al dat die geen CC variabele gedefineerd kan vinden, dus dat wordt idd even zoeken... kan me eigenlijk niet voorstellen dat er geen compiler op zit, toch eens ff gaan zoeken....
Verwijderd schreef op 30 oktober 2003 @ 23:29:
je kan natuurlijk nog NetBSD proberen...
Das idd ook een optie... alleen moet ik me dan nog verder gaan uitbreiden qua kennis... en dan is het nog de vraag of ik het geinstalleerd krijg..... Maar wilde *BSD toch al een x gaan proberen, dus dit zou wel eens het goede moment kunnen zijn

Verwijderd

Zwerver schreef op 31 oktober 2003 @ 11:27:

Hmmm, hij blaat bij het compileren van gzip al dat die geen CC variabele gedefineerd kan vinden, dus dat wordt idd even zoeken... kan me eigenlijk niet voorstellen dat er geen compiler op zit, toch eens ff gaan zoeken....
Gewoon ff gcc downloaden....(al genereren platform specefieke compilers zoals ccc en forte meestal betere code)
Das idd ook een optie... alleen moet ik me dan nog verder gaan uitbreiden qua kennis... en dan is het nog de vraag of ik het geinstalleerd krijg..... Maar wilde *BSD toch al een x gaan proberen, dus dit zou wel eens het goede moment kunnen zijn
Een goede manier om NetBSD te leren kennnen is het gewoon installeren.
http://www.netbsd.org/Ports/ofppc/
maar ik zie dat MCA enkel goed ondersteund wordt voor i386. :( (oftewel, je heb een systeem gevonden waar netbsd niet op zal draaien, dan is opzich al best knap.)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2003 14:42 ]

Pagina: 1