Toon posts:

RIS diskette wordt niet gelezen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen het volgend probleem.op het bedrijfsnetwerk waar ik stage loop hebben ze complete installaties staan voor alle desktops.Die je dus via de netwerkkaart kan oproepen,Dus stel een pc moet opnieuw geinstalleerd worden, ansluiten op het netwerk en je kan volledige installatie vban windows doen met automatisch alle updates erbij.Maar mocht het zo zijn dat het een oud systeem is waarin je niet kan instellen in de bios om op starten(booten) via netwerkkaart dan hebben we een RIS disketten\, enkel diskette indoen en dezelfde volledige installatie wordt uitgevoerd, ook via het netwerk.
Nou heb ik het probleem dat een Compaq deskpro P2 de diskette niet kan lezen.hij geeft wel de goeie indicatie aan dat een boot floppy is met netwerkondersteuning en welke versie het is.Maar dan zegt ie: UNDI initilazing failed ,can't read media(ongeveer).Het leuke is in windows doet de floppy drive het gewoon en dan leest ie hem wel.Alleen via cmd en windows kan je de diskette niet gebruiken.Dus de floppydrive is niet stuk en de floppy zelf ook niet.Met fdsik2000 de c schijf gewist.Maar dan nog steed wilt ie niet opstarten met de diskette.

Ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben geweest en misschien dat jullie iets weten.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-05 21:55
Misschien komt dat omdat ie je netwerkkaart niet detecteerd...
Lees hier eens verder: Microsoft linkje

Had je denk ik wel met google gevonden

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
Ja stom.......maar toch bedankt.Het is opgelost door een nieuwe netwerkkaart.En ik had het moeten weten idd want ik kon niet ook niet op het domein inloggen.Vandaar ook de installatie.Thnx