Toon posts:

[vigor 2500] "ziet" geen pc's op eigen switch

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok, wederom lastige titel voor een vaag probleem...

Mijn opzet is als volgt:

draytek vigor 2500 (heeft dus een 4 poorts switch, waarvan ik er op dit moment geen 1 gebruik). in de uplink van het modem/router zit een 5 poort switch (edimax).
In die edimax zitten al mijn pc's (4 stuks) -> deze is dus vol.

Nou heb ik gister een linksys wet11 binnen gekregen (is een wifi bridge, maar doet er verder nie zo heel veel toe). Deze heb ik dus in 1 van de poorten van de draytek gestoken. Met de setup CD van die linksys ging ie op zoek naar dat ding en vond hem ook. Ik het IP ingesteld op een ip in de goede range (ik gebruik 10.0.0.0, als range dus, ip van linksys is 10.0.0.10). Dat ging almal goed, ding herstarten... en... vervolgens kan ik 'm niet pingen :? Echt van alles geprobeerd, modem reset, switch reset.. nix..

uiteindelijk denk ik, laat ik die linksys eens in me edimax switch stoppen, dus 1 pc er uit en die linksys erin.. en toe kon ik 'm gewoon pingen!! dus die linksys weer in de draytek.. nix :? De kabel is dus goed, want de setup cd vond het apparaat.

Kep in die draytek geen Static routes (nie dat ik zie dat dat uit zou moeten maken), maar het lijkt er op als of het met routering te maken heeft, aangezien het IP protocol niet werkt (die setup cd vindt 'm wel, maar dat gaat duidelijk niet via het ip protocol (daar het default ip van dat ding in de 192.168.x.x range zat)

iemand een idee?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2003 12:19 ]

Verwijderd

Mijn Linksys BEFW11S4 (wireless AP + router + switch) wilde pas IP connecties accepteren nadat hij zelf een keer een IP adres uitgedeeld had via DHCP...

Verwijderd

Topicstarter
ja, maar dit is slechts een bridge... het is geen ap. Hij heeft ook geen DHCP..

EN, hij doet het dus wel in me switch, maar nie in de switch van de router... maar met die setup cd ontdekt ie 'm wel. echt vaag...

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
En als je een PC direct aan de draytek hangt, met op die PC vaste tcp/ip instellingen, kan je die PC dan wel pingen vanaf 1 van je andere PC's?

Als het de poorten van de draytek vergelijkbaar zijn met een normale switch mag het niet uitmaken waar je wat hangt. Misschien dat de draytek toch iets speciaals doet met de pakketjes die over die poorten gaan.

Verder staan beide apparaten naast elkaar, dus je kan je helemaal uitleven met stekkertjes verwisselen. :Y)

Verder is je topictitel idd verwarrend, want als ik het begrijp heb je alleen nog maar met dat linksys geval getest aan je draytek.

[ Voor 14% gewijzigd door Voutloos op 30-10-2003 10:46 ]

{signature}

Verwijderd

Topicstarter
ja klopt, kep alleen maar met de linksys geprobeerd.
Maar ook als ik die linksys aan me 10mbit hub hang (die ook ge-uplinkt is aan die edimax switch) kan ik 'm ook niet pingen...

Ik denk dat het iets te maken heeft met dat die switch moet "kijken" welk mac waar zit, en dat dat lang duurt als het via een uplink moet ofzo :?

Zou dit kunnen?

@Voutloos:
iig is er geen plek meer in me switch voor jouw pc, dus dacht ik, kan ie in me draytek..
misschien werkt het met je pc wel...
ik zal wel eens met me laptop proberen

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2003 13:32 ]

• Voutloos
  • Niet online
Verwijderd schreef op 30 oktober 2003 @ 13:31:
Ik denk dat het iets te maken heeft met dat die switch moet "kijken" welk mac waar zit, en dat dat lang duurt als het via een uplink moet ofzo :?
Uplink poort is toch puur de 5e poort die dan crossed is?

@Voutloos:
iig is er geen plek meer in me switch voor jouw pc, dus dacht ik, kan ie in me draytek..
misschien werkt het met je pc wel...
ik zal wel eens met me laptop proberen
Ik heb altijd al gezegd dat je voor 10 Euro meer een 8 ports had kunnen hebben O-)

{signature}

Verwijderd

Topicstarter
Voutloos schreef op 30 oktober 2003 @ 13:49:
[...]

Uplink poort is toch puur de 5e poort die dan crossed is?
ja...

ik weet het ook niet. Ik heb wel eens gehoord dat een switch "leert" welke MAC's er op welke poort zit... Maar aan een uplinkpoort zitten natuurlijk meerdere MAC's... misschien werkt dat daarom anders..

maar dan nog.. die setup cd vond 'm wel gewoon.. alleen via (TCP/)IP gaat het niet

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2003 13:53 ]

• Voutloos
  • Niet online
Verwijderd schreef op 30 oktober 2003 @ 13:53:
[...]

ja...

ik weet het ook niet. Ik heb wel eens gehoord dat een switch "leert" welke MAC's er op welke poort zit... Maar aan een uplinkpoort zitten natuurlijk meerdere MAC's... misschien werkt dat daarom anders..

maar dan nog.. die setup cd vond 'm wel gewoon.. alleen via (TCP/)IP gaat het niet
Maar je PC's als je PC's onderling pingen gaat het alleen door de edimax switch. Daar heeft de router dus niets mee te maken.

[ Voor 6% gewijzigd door Voutloos op 30-10-2003 14:16 ]

{signature}

Verwijderd

Topicstarter
Voutloos schreef op 30 oktober 2003 @ 14:16:
[...]

Maar je PC's als je PC's onderling pingen gaat het alleen door de edimax switch. Daar heeft de router dus niets mee te maken.
nu ben ik ff kwijt waar je heen wilt...

• Voutloos
  • Niet online
Verwijderd schreef op 30 oktober 2003 @ 14:18:
[...]

nu ben ik ff kwijt waar je heen wilt...
Ik bedoel dat daarom de router geen invloed heeft op het ping gedrag van PC's onderling die allemaal aan de edimax switch hangen.

Verder houdt een switch een _lijst_ bij van MAC-adressen per poort B)

{signature}

Pagina: 1