[NAV] Automatische cliënt update

Pagina: 1
Acties:

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Topicstarter
hier in het bedrijf hebben wij nav2003 draaien op elke cliënt,
nou moet het automatisch geupdate worden. maar de meeste cliënts
hebben geen installatie en internet rechten. nou worden de nieuwe virusdefinities binnengehaald op een fileserver, alleen liveupdate zegt dat de computers up-to-date zijn terwijl terwijl ze bij sommige cliënts wel meer als een maand oud zijn.

nou heb ik via de search al gezocht alleen kom ik daarbij steeds uit op NAV Corporate 7.*/8.0 alleen hebben wij dat nou juist niet.

is er nog een andere mogelijkheid om de cliënts automatisch te updaten?

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  AWU3  AirPods Pro

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 10:35
http://service1.symantec....f/pfdocs/2000100610540413
voila; iets voor jou? een centrale liveupdate server inrichten..

[ Voor 18% gewijzigd door Krypt op 29-10-2003 11:10 ]

Pvouput live

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Topicstarter
wij hebben deze server al draaien, alleen hierbij is mijn collega erachter gekomen dat dit alleen de virusdefinities tot 2002 kan binnenhalen en dat niet mogelijk is met nav2003.

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Topicstarter
niemand anders een oplossing voor het probleem? :|

Verwijderd

Misschien is het een oplossing om als iemand aanlogt via een script (kix of zo) de virus defenitie file te copieren naar de navnt folder onder Program Files. Wel write rechten op de folder zetten voor de user
De file wordt dan automaties gelezen door norton antivirus an de computer is uptodate.
Ik doe het hier ook zo veel mensen die van huis uit inbellen.
Haal een keer per maand de nieuwe update op zet hem onder een subfolder van NETLOGON en haal de oude daar weg. De script haalt dan van zelf de nieuwe op even scripten maar het werkt.
Is hier wel corporate edition versie 7

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2003 15:53 ]

Verwijderd

Bij mij op het werk ben ik ook met zoiets bezig alleen dan voor mcafee virusscan. Ik gebruik daarvoor het programma ePolicy Orchestrator (ePo).
Als het goed is moet deze ook verweg kunnen met clients van norton.

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Topicstarter
2 Lourens:

dat schijnt idd te werken alleen hier op mijn stage hebben ze geen Norton Corporate, en zijn ze niet van plan om aan te gaan schaffen.

2 DIAMOND-mtk:

heb jij een url van waar ik dat programmatje kan vinden?

[ Voor 2% gewijzigd door Gekkenhuis op 03-11-2003 16:24 . Reden: woordje vergeten :+ ]

Verwijderd

check de site van mcafee/nai, zoek desnoots naar de handleiding, waar je waarschijnlijk wel wijzer van wordt.

http://www.nai.com/us/pro...ivirus/fileserver/epo.htm

Op dit forum heb ik er al een paar topics overgehad. Het kost natuurlijk wel een paar centen. (Werkt met mssql.) Als je nog vragen hebt of screenshots wilt zien kun je me mailen m.ten.kateATbeenenDOTnl
Pagina: 1