Toon posts:

[W2k] 1607 Install shield scripting runtime error *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een probleempje aangaande het installeren van software onder w2k. Het is een client in een W2k AD Domein. Bij het installeren van bijv. Documents to go Premium Edition for palm, krijg ik midden in de installatie de foutmelding '1607:Unable to install Install Shield Scripting Runtime

Ik heb op google en hier gezocht ik kreeg wel wat info enzo, maar ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die hetzelfde overkomen is met dezelfde software en of dat iets uitmaakt. Als er gewoon 1 oplossing hiervoor is dan kom ik er wel uit maar dat word niet echt duidelijk uit mijn search results.

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-05 15:28

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Hoe ben je ingelogd op dat WS?
Welke rechten heb je?

vage topictitel :|

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:46
Heb je wel rechten op die computer om programma's te installeren?

edit:
Even tp aangemaakt voor topic titel.

[ Voor 33% gewijzigd door MADG0BLIN op 29-10-2003 10:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dank aan de admin die mijn tekortgeschoten topic titel even wou verbeteren 8)

De user waaronder de software word geinstalleerd heeft lokaal admin rechten hier dus dat zou niet uit moeten maken.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2003 11:04 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 29 October 2003 @ 11:00:
admin mag er wel ff "[W2k] 1607 Install shield scripting runtime error" van maken.
Zo gezegd zo gedaan :)

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-05 23:02
Lang leve vage installshield setups... Hoe run je die installatie? Via de MSI file of via de setup.exe?

Meestal bij die met installshield gemaakte setups moet je de setup.exe runnen anders krijg je deze error.. als je handmatig eerst de isscript.msi runt die meestal in dezelfde directory staat moet het werken.

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
Krypt schreef op 29 October 2003 @ 11:07:
Lang leve vage installshield setups... Hoe run je die installatie? Via de MSI file of via de setup.exe?

Meestal bij die met installshield gemaakte setups moet je de setup.exe runnen anders krijg je deze error.. als je handmatig eerst de isscript.msi runt die meestal in dezelfde directory staat moet het werken.
Ik run het gewoon via setup.exe das het enigste bestand wat ik heb, dit komt omdat de software een upgrade is en van het internet af komt. Denk nou niet dat het aan het bestand ligt want ik heb het bij meerdere software installaties nu gehad op die pc.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2003 11:32 ]

• Krypt
Hmm. kijk eens bij de setup van Palm Desktop; daar moet ie bijstaan.. tenminste, ik heb 'm hier liggen..

Download die isscript.msi eens, installeer deze en probeer het eens opnieuw..
http://www.installengine.com/isengine/isscript.msi

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
Krypt schreef op 29 October 2003 @ 11:35:
Download die isscript.msi eens, installeer deze en probeer het eens opnieuw..
http://www.installengine.com/isengine/isscript.msi
Die heb ik net geprobeerd en netjes geinstalleerd zelfs onder administrator acoutn geprobeerd. Daarna weer die upgrade installatie geprobeerd maar dan blijf ik dus die foutmelding krijgen.

[offtopicmode] wat betekent die * achter het de topic titel?[\offtopicmode]

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2003 13:37 ]

• Krypt
Vreemd.. probeer het eens op een andere client.. misschien wat software conflicten..

die '*' betekend dat je topictitel is veranderd door een modje..

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
Krypt schreef op 29 oktober 2003 @ 14:07:
Vreemd.. probeer het eens op een andere client.. misschien wat software conflicten..
Das ook een probleem, het hoeft ook alleen maar op die client te werken. Voor de user van die pc is het belangrijk dat hij kan pdf'jes mee kan nemen op zn Palm en nou heeft ie daarvoor een upgrade van het Documents to go nodig namelijk de Premium edition. Als deze vervolgens wil installeren krijg ik dus eerdere melding. Het heeft daarom ook geen nut als het op een andere client wel zou werken want daarmee weet ik nog steeds niets, behalve dat het dus niets met netwerkinstellingen te maken zou hebben. Dit weet ik echter ook al zeker omdat het lokaal ook niet werkt ......

• Krypt
Je weet dus zeker dat de installatie niet corrupt is op een of andere manier; vandaar het testen op een andere client..

Kun je anders niet proberen om de oude software te deinstalleren en dan de nieuwe erop; dus geen upgrade. Geeft soms nl. ook wat problemen.

Maar voor alle zekerheid wel een ghost dump, voor het geval dat je de oude versie ook niet meer kan installeren na deinstallatie..

Pvouput live

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op 29 oktober 2003 @ 14:12:
Das ook een probleem, het hoeft ook alleen maar op die client te werken. Voor de user van die pc is het belangrijk dat hij kan pdf'jes mee kan nemen op zn Palm en nou heeft ie daarvoor een upgrade van het Documents to go nodig namelijk de Premium edition. Als deze vervolgens wil installeren krijg ik dus eerdere melding. Het heeft daarom ook geen nut als het op een andere client wel zou werken want daarmee weet ik nog steeds niets
Als ik iets troubleshoot probeer ik de mogelijkheden altijd te beperken. Door het op een andere PC te proberen kan je uitsluiten dat het PC specifiek is (of juist aantonen dat het dat is). Misschien is de hele installer wel kapot en kan jij proberen wat je wil maar krijg je het niet in orde - om maar iets te noemen :)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 29 October 2003 @ 14:25:
[...]

Als ik iets troubleshoot probeer ik de mogelijkheden altijd te beperken. Door het op een andere PC te proberen kan je uitsluiten dat het PC specifiek is (of juist aantonen dat het dat is). Misschien is de hele installer wel kapot en kan jij proberen wat je wil maar krijg je het niet in orde - om maar iets te noemen :)
Dat is dus wat in mijn vorige post probeerde uit te leggen, ik weet zeker dat die installer goed is. Ik wil ook niet ondankbaar doen ofzo maar ik heb genoeg kennis van pc's en netwerken daar hoeven jullie je geen zorgen om te maken, ik was gewoon benieuwd of dit jullie misschien bekend voor kwam en of er geen patch ofzo voor win2k is? Verder is natuurlijk al het advies welkom hoor maar ik ben totaal geen newb op dit forum(alhoewel pas geregd) en al helemaal niet in deze branche...
Krypt schreef op 29 October 2003 @ 14:17:

Kun je anders niet proberen om de oude software te deinstalleren en dan de nieuwe erop; dus geen upgrade. Geeft soms nl. ook wat problemen.
Dat is misschien nog een optie. Moet ik morgen even kijken of dat mogelijk is

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2003 14:39 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op 29 October 2003 @ 14:34:
Dat is dus wat in mijn vorige post probeerde uit te leggen, ik weet zeker dat die installer goed is.
Geef dat dan even aan - door op een andere PC te testen kan je dit onderbouwen, en zullen er ook geen vragen over komen.

Verder kom ik bij Installshield.com nog bv. dit tegen wat je probleem ook lijkt te omschrijven.

Verwijderd

Topicstarter
Ok tnx ik zal er morgen ff naar kijken of ik misschien wat kan vinden in de registry van die pc zoals omschreven in die link van elevator.

Verwijderd

Topicstarter
*schop* Ik kom er niet uit, heb al van alles geprobeerd, registry bekeken, programma geinstalled en deinstalled, verschillende processen gekilled, zoals msiexec enzo... Heeft er iemand nog een idee? waarmee ik dit kan oplossen?

• Krypt
Kun je dat pakket downloaden; kan het wel voor je repackagen..

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
Jah dat zou wel kunnen, maar volgens mij ligt het daar niet aan, het heeft toch ergens anders mee te maken, want dat softwarepakket werkt ergens anders wel goed.....
Pagina: 1