Toon posts:

Mac OS X en PB G3 Lombard

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me onlangs een 2e hands Powerbook G3 Lombard aangeschaft, staat 9.2 en 10.2.8 op van de vorige eigenaar. Ondertussen heb ik wat zitten klooien met de ingebouwde unix, en vaneiges als root...dus kvon dat het wel tijd werd voor een verse install.

Jaguar install cd's had ik nog liggen, dus probeerde ik die eerst. Ondertussen heb ik ook panther geprobeerd, maar helaas...nieks. Wat blijkt, mijn dvd en cdrw zijn niet de standaard bijgeleverde van apple, maar van VST (smartdisk ondertussen geloof ik) - en na wat google groups opzoekwerk blijken die inderdaad niet bootable te zijn met enig welk boot cd'tje.

(shift of "cmd, option, shift delete" of option leveren nieks op, ofwel boot hem van 9.2/x of blijft het scherm gewoon grijs met een cursor) ook pmu reset etc werkt niet.

Mijn vraag is nu hoe ik hier een verse install op krijg? Ik heb weinig ervaring met mac, heb ondertussen wel al een appletalk netwerkje opgezet voor 9.2 en xp, networking in 10.2 werkt perfect met windows networking. Een 2e mac heb ik niet voor handen.

Hoe krijg ik nu een network install aan de praat of is er toch een mogelijkheid (hopelijk) om boot cd's te gaan gebruiken? Een dergelijke standaard drive gaan vinden vind ik ook niet direct een optie...

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05-2025
Je kan misschien proberen een andere cd drive te vinden of misschien met een externe HD? Je kon iig classic altijd gewoon installeren door de systeemmap naar de goede HD te slepen.

Ik heb geen idee of dat nog steeds kan. :?

kleurbleur.nl

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tips, maar aangezien mac os x een unix architectuur heeft zal de juiste mappen klik en slepen niet direct lukken. En ik ken niet direct mensen met een compatibele cd speler :/ - Mss hier iemand die een Powerbook G3 standaard cd speler heeft die ik een halfuurtje kan lenen? :)

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:54
Verwijderd schreef op 29 oktober 2003 @ 22:40:
Bedankt voor de tips, maar aangezien mac os x een unix architectuur heeft zal de juiste mappen klik en slepen niet direct lukken. En ik ken niet direct mensen met een compatibele cd speler :/ - Mss hier iemand die een Powerbook G3 standaard cd speler heeft die ik een halfuurtje kan lenen? :)
Ligt eraan waar je woont he, ik heb hier 4 van die computers staan :+

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Verwijderd

Topicstarter
Wahey!

Zalig :)

Ik woon zelf in Kortrijk, maar passeer regelmatig regio gent/eeklo (ligt niet ver van Terneuzen/Sluis/Sluiskil). Is dat erges in de buurt? Anders als je geïnteresseerd bent in een ruil/verkoop van een van je dvd of cdrw spelers van die powerbooks, ben ik ook zeker geïnteresseerd. Het is hier een Powerbook G3 333 (aka lombard dus).

Moest je trouwens nog zo'n powerbook 'bronze' keyboard in't azerty liggen hebben dat je wil verkopen, of ander addon materiaal - zou ook super zijn :]

Mail me es of zo indien er erges een mogelijkheid is. Tnx!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2003 10:39 ]