[BareBone] geluid van de Asus Terminator P4 533A?

Pagina: 1
Acties:

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:21
Omdat van mijn Asus Terminator Tualatin een paar weken geleden de voeding is door gekookt. En ik nergens een spare part (atp-1505) kan vinden of regelen wil ik een nieuwe kopen.

Deze: http://www.asus.com/produ.../termp4_533a/overview.htm

Groot voordeel is dat hij een AGP slot heeft en je nu dus ook een "echte" videokaart erin kunt stopppen. Daarnaast wil ik ook mijn huidige videokaart erinzetten (PCI matrox G450 dh) zodat ik in totaal 3 monitors op dit schatje kan aansluiten.

Probleem is echter, dat het onboard geluid (en ook video) op barabones (althans mijn oude terminator) erg brak is en ik dus een goede Teratec Sixpack heb gekocht (pci) waar het geluid op mijn logitech 5.1 setjes gewelidg op klinkt! Probleem is de nieuwe terminator heeft slecht 1 pci & 1 agp slot (oude had 2 pci sloten).

Mijn vraag is of er iemand is met deze barebone en hoe hij het geluid ervan vond, is dat inmiddels al verbeterd of blijft het knudde? Er staat bij specs: AC'97 (6-channel audio) maar dat zegt niet zoveel.

Anderen ervaring met deze BareBone zijn uiteraad ook welkom!

EDIT: btw ik begrijp wel dat dit een vraag is die mischien overkomt als een mening (menigen zullen vershillen over geluidskwaliteit), maar er zit natuurlijk wel degelijk een groot verschil tussen cheap-ass geluid en redelijkgeluid, dat je ook nog iets harder kunt zetten, want bij die onboard dingen zit je vaak met een heel laag volume tewerken als je hem op z'n hardst zet.

[ Voor 16% gewijzigd door HermeS op 29-10-2003 10:24 ]

Verwijderd

AC97 is gewoon realtek troep die software matig geluid produceert dus echt goed kun je het niet noemen.
Maarja je betaalt het er ook voor.