Webalizer en Apache log files verwijderen

Pagina: 1
Acties:

• cdgrit
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 20:18
Ik heb een aantal Virtual Hosts met apparte access_log files. Nu is één van de logfiles na een half jaartje behoorlijk groot geworden en deze wil ik eigenlijk even handmatig verwijderen. Webalizer draait iedere ochtend automatisch en deze mag geen gegevens verliezen.

Als ik nu Webalizer even run, daarna de logfile verwijder en daarna Apache reload, gaat dan alles goed? Verliest Webalizer dan geen gegevens?

Iemand zei dat alle vorige maanden bewaard blijven, maar dat de data van de huidige maand verloren gaat. klopt dat?

Originele startpagina - Stadindex.nl

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-09 13:05

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Webalizer heeft een optie voor meerdere logvfiles verspreid over maanden e.d., zie de manual hiervoor.

Move PNS > SA

Braaikamer - Smoke&BBQ

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
6. My logs are HUGE! Can I run The Webalizer on partial logs?

Yes!. With the release of version 1.2x, The Webalizer now supports incremental processing. This allows you to rotate your logs as often as needed without the loss of statistical detail between runs. Use the "Incremental" keyword in your configuration file, or the "-p" command line switch to enable incremental processing. See the README file for additional information and precautions on using incremental processing.
heb je dat al gedaan? :)

• cdgrit
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 20:18
Zoiets zoek ik eigenlijk niet. Ik wil gewoon handmatig even de logfile weggooien, maar wil zeker weten dat Webalizer zonder dataverlies verder blijft werken.

Originele startpagina - Stadindex.nl

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
cdgrit schreef op 29 October 2003 @ 16:19:
Zoiets zoek ik eigenlijk niet. Ik wil gewoon handmatig even de logfile weggooien, maar wil zeker weten dat Webalizer zonder dataverlies verder blijft werken.
maak een backup van je logfile en de html pagina's van webalizer.

tik "webalizer log" in /var/www/htdocs/webalizertest ofzo. delete de log, refresh wat pagina's in je apache zodat je weer een nieuwe log krijgt. run webalizer. kijk of de oude gegevens er nog zijn. zo ja: mooi :)

zo nee: trash de html en de nieuwe log en zet beide backups terug. simpel toch? :)