Ik kom bijvoorbeeld snelheden tegen van 11 / 22 / 54 mbit
Houdt dit in dat een kaart van 54 mbit alleen op een 54 mbit netwerk kan draaien of ook op lagere snelheden?
Houdt dit in dat een kaart van 54 mbit alleen op een 54 mbit netwerk kan draaien of ook op lagere snelheden?
Goedemorgen Martijn. 
Got is een forum, waar graag gezien wordt dat je wat meer werk doet voordat je een topic opent. Dat houd in bijvoorbeeld zoeken op google of de Got-search te gebruiken.
Over je w-lan kaart, hier zijn al letterlijk honderden topics over geweest in Network Troubleshooting en is het is echt niet zo makkelijk om je dit zo maar uit te leggen, zonder dat je enige eisen stelt aan het w-lan kaartje. Je zegt er ook niet bij wat voor AP je heb, dus ervaringen met combinaties kunnen ook niet gegeven worden. Je zegt er ook niet bij wat voor budget je hebt, want je kan natuurlijk het zo duur maken als je zelf wilt.
Probeer dit er even bij te zetten op zijn minst, want zo kunnen we jou niet eens helpen. Maar hier even een crash course w-lan:
Er zijn 3 standaarden:
802.11A Dit werkt op 54mbit op de 5000 nogwat frequentie. Deze is niet compatible met de onderstaande standaarden.
802.11B Dit werkt op 11mbit op de 2,4Ghz frequentie.
802.11G Dit werkt op 54mbit op de 2,4Ghz Frequentie, deze is wel backwards compatible met 802.11B.
De 22, 44 of 108mbit snelheden die je ziet zijn gewoon als het ware dubbele verbindingen van 1 protocol.
Got is een forum, waar graag gezien wordt dat je wat meer werk doet voordat je een topic opent. Dat houd in bijvoorbeeld zoeken op google of de Got-search te gebruiken.
Over je w-lan kaart, hier zijn al letterlijk honderden topics over geweest in Network Troubleshooting en is het is echt niet zo makkelijk om je dit zo maar uit te leggen, zonder dat je enige eisen stelt aan het w-lan kaartje. Je zegt er ook niet bij wat voor AP je heb, dus ervaringen met combinaties kunnen ook niet gegeven worden. Je zegt er ook niet bij wat voor budget je hebt, want je kan natuurlijk het zo duur maken als je zelf wilt.
Probeer dit er even bij te zetten op zijn minst, want zo kunnen we jou niet eens helpen. Maar hier even een crash course w-lan:
Er zijn 3 standaarden:
802.11A Dit werkt op 54mbit op de 5000 nogwat frequentie. Deze is niet compatible met de onderstaande standaarden.
802.11B Dit werkt op 11mbit op de 2,4Ghz frequentie.
802.11G Dit werkt op 54mbit op de 2,4Ghz Frequentie, deze is wel backwards compatible met 802.11B.
De 22, 44 of 108mbit snelheden die je ziet zijn gewoon als het ware dubbele verbindingen van 1 protocol.
[ Voor 27% gewijzigd door Attilla op 29-10-2003 09:02 ]
De access point ga ik ook kopen.
Ik wil er ongeveer 150 tot 200 euro aan uitgeven.
Ik kom ook twee standaarden tegen nl. IEEE802.11g en IEEE802.11b.
Thuis heb ik kabel internet van 1,5 mbit.
Heb ik dan niet meer nodig dan 11 mbit, of is het verstandiger om al een sneller type te nemen?
Heb ik dan niet meer nodig dan 11 mbit, of is het verstandiger om al een sneller type te nemen?
Wat dacht je ervan om je eens wat te gaan verdiepen in de hele materie en bijv. eens wat reviews gaat lezen van diverse apperatuur.
GoT is niet zo maar een vraagbaak die jou gaat voorkauwen wat je moet gaan kopen.
GoT is niet zo maar een vraagbaak die jou gaat voorkauwen wat je moet gaan kopen.
Het verschil van prijs tussen 802.11G en B is niet zo groot meer, dus daarom zou ik het niet laten. Zelf heb ik een leuk 802.11G setje staan van Asus wat (zeker met de laatste firmware) uitstekend werkt.Verwijderd schreef op 29 oktober 2003 @ 09:05:
De access point ga ik ook kopen.
http://www.tweakers.net/pricewatch/62855
pricewatch: Asus WL-100g (54Mbps, PCMCIA)
Ik zou zelf voor deze 2 gaan, persoonlijk heb ik hier hele goede ervaringen mee. En de prijs van asus is zeker niet te duur. De WL-300 heeft overigens nog een groot broertje de WL-500. Hier zitten wat extra opties in enzo.
Ik zou je dan de 500G aanraden, hij is maar 10€ duurder, en heeft echt ongelooflijk veel meer mogelijkheden.[Airwolf] schreef op 29 October 2003 @ 09:15:
[...]
Het verschil van prijs tussen 802.11G en B is niet zo groot meer, dus daarom zou ik het niet laten. Zelf heb ik een leuk 802.11G setje staan van Asus wat (zeker met de laatste firmware) uitstekend werkt.
http://www.tweakers.net/pricewatch/62855
pricewatch: Asus WL-100g (54Mbps, PCMCIA)
Ik zou zelf voor deze 2 gaan, persoonlijk heb ik hier hele goede ervaringen mee. En de prijs van asus is zeker niet te duur. De WL-300 heeft overigens nog een groot broertje de WL-500. Hier zitten wat extra opties in enzo.
Kaartje WL-100G en AP/Router WL-500G heb ik verleden week gekocht voor 170€.
Die heb ik er ook bij gezetFire69 schreef op 29 oktober 2003 @ 09:26:
Ik zou je dan de 500G aanraden, hij is maar 10€ duurder, en heeft echt ongelooflijk veel meer mogelijkheden.
Kaartje WL-100G en AP/Router WL-500G heb ik verleden week gekocht voor 170€.
Maar er zitten zoveel on-nodige opties op die misschien niet iedereen nodig heeft.
Inderdaad, ik gebruik het ook gewoon puur als AP, maar voor 10€ kan je het er net zo goed bijnemen.[Airwolf] schreef op 29 October 2003 @ 09:33:
[...]
Die heb ik er ook bij gezet
Maar er zitten zoveel on-nodige opties op die misschien niet iedereen nodig heeft.
Dat is waar, toen ik hem kocht was voor mij het verschil nog 130euro. Dus vandaar dat ik dit destijds niet gedaan heb.Fire69 schreef op 29 October 2003 @ 09:35:
[...]
Inderdaad, ik gebruik het ook gewoon puur als AP, maar voor 10€ kan je het er net zo goed bijnemen.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()