Toon posts:

Ervaring Plextor 12/10/32A

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nou, Alternate was erg vlot met het omruilen van de Ricoh. Ik heb direct dat vot eruit getrokken en voorzichtig met liefde de Plextor er voor teruggehangen. Aan het OS (WIN2K) dus NIETS veranderd en dus dezelfde software (NERO 5) opgestart. Het vinkje JUSTLINK had plaatsgemaakt voor het vinkje BURNPROOF. Direct een 8 speed philps CD erin gepropt en een audio CD gefikt op 12 speed (uitprobeersel).

Resultaat: no problemo; CD was perfekt af te spelen op huiskamer cd.
Daarna maar een aantal backupjes van partities gemaakt op volle snelheid terwijl ik gewoon aan het werk ben op de machine.

Van mij krijgt Plextor een dikke 10 O+O+.
En nee, ik heb geen aandelen. Wordt dus tijd.

Depenzo :)

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Dikke 10 hier ook, 40 cd's per dag vind ie ook fijn, dus mij hoor je niet klagen, on the fly is ook totaal puik.

Verwijderd

Plextro rules...

Plextor trouwens ook :o

• The_Yeti
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-01-2014

The_Yeti

bibo ergo sum

Prima brander, 'k heb hem ook, een klein minpuntje is de lange acces time, als ik er een cd'tje ingooi, duurt het zo'n 10 sec. voordat tie herkend is, dat vind ik wel erg lang....mij no-name 40x cd-player van 1 1/2 jaar doet het in 1 sec....da's toch wel jammer, maar verder roelt ie !!!

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 05:11
Op woensdag 06 december 2000 00:25 schreef The_Yeti het volgende:
Prima brander, 'k heb hem ook, een klein minpuntje is de lange acces time, als ik er een cd'tje ingooi, duurt het zo'n 10 sec. voordat tie herkend is, dat vind ik wel erg lang....mij no-name 40x cd-player van 1 1/2 jaar doet het in 1 sec....da's toch wel jammer, maar verder roelt ie !!!
Wat je zegt, das best klote, maar goed, is geen echt nadeel aangezien je toch je cd-rom gebruikt om af te spelen (hoofdzakelijk dan)

.... Ik weet het ook niet

Verwijderd

Ik heb ook een Plextor 12/10/32A en hijs echt enorm fijn :) Tot nu toe heeft ie alles gedaan wat ik wilde en nog geen CD verneukt (ja 1tje, maar dat was omdat ik met m'n stomme kop dacht dat ie de write zat te simuleren en dat was niet zo :( )

Verwijderd

Heerlijk ding. :9~
Door mijn onwetendheid en stommiteit 2 cd's verneukt, maar verder alles prima.

Verwijderd

Volgende week ben ik in het bezit van een Plextor 12x10x32 SCSI. SCSI blijft toch heersen boven IDE.

Verwijderd

Op woensdag 06 december 2000 02:21 schreef oppertweaker het volgende:
Volgende week ben ik in het bezit van een Plextor 12x10x32 SCSI. SCSI blijft toch heersen boven IDE.
Ik ga ook een plextor 12x10x32 kopen. Maareh ik hoor juist dat de scsi versie niet veel sneller is dan de normale ide versie. En om daar nou extra geld voor uit te geven...misschien dat de scsi iets minder processor kracht in beslag neemt. Iemand die mij hier meer over kan vertellen?

Verwijderd

Ik heb al een SCSI 12x4x32, verkoop em voor 500 piek, en leg 350 bij

Verwijderd

Voordeel van de SCSI versie is dat ie 4 mb buffer heeft. Dus minder buffer underruns(means kortere fiktijd)

Verwijderd

Topicstarter
4 Mb buffer voor de SCSI ipv 2 bij de IDE snapt inderdaad niemand. Het maakt namalijk geen moer uit als je BURNPROOF gebruikt. Ik heb bewust de IDE versie gekocht omdat ie veel goedkoper is. En alles lukt op 12 speed; de SCSI gaat echt niet opeens harder }:O

Depenzo...

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Het maakt namalijk geen moer uit als je BURNPROOF gebruikt. Ik heb bewust de IDE versie gekocht omdat ie veel goedkoper is. En alles lukt op 12 speed; de SCSI gaat echt niet opeens harder
Het maakt echt wel uit of je 2 of 4 MB hebt, ook met burnproof (als je tenminste je BURNproof echt gebruikt, dus zwaar zit te gamen tijdens branden ofzo). Elke keer dat de buffer underrunt STOPT de cd-brander... En gaat ie weer verder als de buffer weer vol genoeg is. In het normale leven is dat verschil niet te merken nee, maar zodra je je syteem niet met rust laat tijdens branden dus wel.

Maar ontopic blijvend, ik vindt hem ook super... Alleen nog maar door onwetendheid en stommiteit CD's verpest (in het begin ... :) , nu niet meer *D )

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-08 15:16
ik moe wel scsi hebben heb geen IDE meer over :)

Nou ja krijg hem toch

• The_Yeti

The_Yeti

bibo ergo sum

Als je genoeg geld hebt, moet je inderdaad een skwoesie kopen, aangezien deze de CPU niet tot nauwelijks belast, dan kun je tenminste echt nog andere dingen goed blijven doen, mijn IDE 12/10/32 vreet toch nog 50 % van m'n celly 566@707.
Maar het branden zal echt niet sneller gaan met een skwoesie

Verwijderd

Geile fikker hoor. Wel al een aantal CD's verneukt :(

Was op LAN, sn8s, laat. De CD's waren met overburn gefikt, en de doelcd's waren goedkoop. (hadden niet anders.)

En nog een paar keer On the Fly wat CD's verneukt, geen idee waardoor.. :( That's Right CD'tjes, op 12x... Geen idee waardoor.

• drZymo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 22:22
Prima writertje! Ik heb zelf nog geen cd's verpest. Maaru audio op 12 speed werkt dus ook gewoon? MOOI :)

Ooh wacht jawel: heb een 80 minuten 4 speed cdr'tje verpest. op 12 speed writen vinden die niet zo leuk >:)

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

• BIM
  • Laatst online: 22-08 08:22

BIM

Nothing interesting

Hmm, dan ben ik zeker de enige met problemen.
Bij mij weigert ie (121032A) om met dma aan te fikken.

Hij gooit op willekeurige momenten de buffer leeg.
Daarna gebeurt er niets meer :'( HELEMAAL NIETS!
Stroom deraf is de enigste oplossing.

Voor de rest geen problemen als ik zonder dma brand.
Dan gaat alles perfect.

(uiteindelijk wel 6 cd's verkloot, Philipsjes verd*mme)

• The_Yeti

The_Yeti

bibo ergo sum

DMA kan ik op die van mij ook niet inschakelen, bij het branden gaat ie gewoon hangen,.....

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:11

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op woensdag 06 december 2000 14:02 schreef BIM het volgende:
Hmm, dan ben ik zeker de enige met problemen.
Bij mij weigert ie (121032A) om met dma aan te fikken.

Hij gooit op willekeurige momenten de buffer leeg.
Daarna gebeurt er niets meer :'( HELEMAAL NIETS!
Stroom deraf is de enigste oplossing.

Voor de rest geen problemen als ik zonder dma brand.
Dan gaat alles perfect.

(uiteindelijk wel 6 cd's verkloot, Philipsjes verd*mme)
Lever het uizetten van DMA geen significante snelheids verlies op?

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Spikey
  • Laatst online: 26-07 12:24

Spikey

Making the web accessible!

Vrijdag krijg ik 'm ook binnen (ide) :)
ik kan niet w88 !!! :) :) :9~

dat 4x fikken is niet alles meer
maar met deze fikker *hp 8100i* ook maar heel weinig coasters gehad *godzijdank* :).
Hebbemondertussen al verkocht maar gelukkig nog een Freecom 4x USB fikker bij de hand :)
werkt ook perfect en hij's heel mooi blauw :9~

Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019

• tweakerbee
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

DMA moet UIT bij de plex ander wil ie niet. Echt niet, kan niet anders. En nee, het boeit verder niet echt of je DMA wel of niet aan hebt staan op je CD-ROMspeler (bij de TrueX 72 van kenwood wel, die gaat dan van 20X naar 72X, maar ja, die heb je niet). Hij gaat er niet slechter van burnen, en lezen doe je hopelijk niet op je fikker.. 8-) 'k heb em trouwens ook, en hij ROELEERT!!!

You can't have everything. Where would you put it?

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op woensdag 06 december 2000 19:45 schreef tweakerbee het volgende:
DMA moet UIT bij de plex ander wil ie niet. Echt niet, kan niet anders. En nee, het boeit verder niet echt of je DMA wel of niet aan hebt staan op je CD-ROMspeler (bij de TrueX 72 van kenwood wel, die gaat dan van 20X naar 72X, maar ja, die heb je niet). Hij gaat er niet slechter van burnen, en lezen doe je hopelijk niet op je fikker.. 8-) 'k heb em trouwens ook, en hij ROELEERT!!!
Ik heb net juist DMa aangevinkt bij m'n brander :?

Moet ik dat nou weer weg gaan halen, waarom heben die plextors dan problemen met DMA?

Russian Blue Neji
Kate Bush

• Diamon
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Ik ben ook in het bezit van die Plextor, en kan jullie mededelen:
* Diamon heeft haar ten huwelijk gevraagd, en ze zei JA, dus binnenkort komen er allemaal kleine Plex-jes :9.

Die Plex roelt Big-Time, en raad hem ook zeker aan.
Maar ik durf er nog niet echt audio mee te branden tijdens het normale werk.
En levert het geen tikken op in je audio cd's wanneer je 1 op 1 doet, en ook andere dingen gaat doen.

And The Only One

• b_verberne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Hij werkt gewoon met DMA aan. Alleen als je de firmware gaat updaten dan moet je deze tijdelijk uitschakelen.

• BIM
  • Laatst online: 22-08 08:22

BIM

Nothing interesting

Sorry Frankguthrie voor de late reply. Ik was al naar huis.

Bij mij levert het uitzetten van DMA
absoluut geen snelheidsverlies op.
Ik merk helemaal geen verschil.
Gewoon zes en een halve minuut voor een CD.

(maarja, ik kan nu niet meeer vergelijken,
omdat ie het sowieso niet meer doet met DMA aan) :(

Gisteren gebeurde er wel iets vreemds tijdens
het branden van een mp3 cdtje.
De buffer (van nero) liep terug (erg ver, naar 20% en ik kon
nog net op tijd winamp uitzetten. (om een buffer underrun te voorkomen)
Ik was mp3tjes aan het spelen vanaf dezelfde (6.4 Quantum) schijf.
Ik brand normaal gesproken nooit vanaf die langzame, maar
een vriend van me zag wat muziek staan die die nog
niet had. (oeps, hij leent die muziek fftjes >:) )

Volgende keer als dit weer gebeurt ga ik kijken of Burnproof werkt *D
(ik durfde het eigenlijk niet)

• The_Yeti

The_Yeti

bibo ergo sum

BIM: BURN-proof doet z'n werk echt wel goed hoor. Ik kopieer audio cd's op 12 speed on the fly, maar m'n brakke cd-rom kan maar 7 speed audio extracting lezen, dus dan gaat de buffer naar o %, loopt dan weer vol, om vervolgens weer leeg te lopen, dit gaatz o continu door, CD's verneuken is echt verleden tijd !!!

Verwijderd

ik heb wel eens een scsi/ide error met de plextor. Weet iemand misschien hoe dat kan gebeuren? ik heb de nieuwste firmware erop. v1.07

greetz

JuMPeR :)

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op donderdag 07 december 2000 21:07 schreef Mr.JuMPeR het volgende:
ik heb wel eens een scsi/ide error met de plextor. Weet iemand misschien hoe dat kan gebeuren? ik heb de nieuwste firmware erop. v1.07

greetz

JuMPeR :)
Waarom zou je eigenlijk de nieuwst frimware erop zetten als alles draait :?:?:?:?:?:?

Never change a winnig combination/team.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Verwijderd

Op donderdag 07 december 2000 21:11 schreef FrankGuthrie het volgende:

[..]
Waarom zou je eigenlijk de nieuwst frimware erop zetten als alles draaid :?:?:?:?:?:?

Never change a winnigcombination/team.
Hij draaide dus niet naar behoren. Hij gaf voorheen vaker de scsi/ide error

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Plextor dan effe bellen, of opnieuw windows erop.

Russian Blue Neji
Kate Bush

• Diamon
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Op donderdag 07 december 2000 20:50 schreef The_Yeti het volgende:
BIM: BURN-proof doet z'n werk echt wel goed hoor. Ik kopieer audio cd's op 12 speed on the fly, maar m'n brakke cd-rom kan maar 7 speed audio extracting lezen, dus dan gaat de buffer naar o %, loopt dan weer vol, om vervolgens weer leeg te lopen, dit gaatz o continu door, CD's verneuken is echt verleden tijd !!!
Maar krijg je dan geen enkele tik in je audio cd.
Bij data maakt het niet zoveel uit, dan leest hij nogmaals dat spoor.
Maar wanneer dat bij audio gebeurt hoor je dat dus direct.

And The Only One

• Killemov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 12:12

Killemov

Ik zoek nog een mooi icooi =)

Eh, Diamon: audio (ALLES!) kun je zo gewoon doen.

Hey ... maar dan heb je ook wat!

• Jedi Lord
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-05 16:03
Nou dat DMA zou wel voordelen moeten hebben, en ik denk er ook wel een te weten: met een van de nieuwste firmware's moet het mogenlijk zijn om met 32 Spd de audio van de schrijf te rippen, maar hoe kan ik die snelheid nou ooit halen als DMA uit staat?????

En al zet je die DMA in het bios aan (in W2k zit dat nergens) gaat het niks sneller.

Maar goed, als ik dan dus met Audiocatalyst ga grabben geeft i bij het 2e nummer erug veel "posible errors" dat zijn ze dan wel niet, maar boven de 17 Speed komt i ook al niet, terwijl er een fijn RAID 0 setje achter brult.

Dus in mijn beleving mogen die DMA gaan fixen het heeft zeker nut!!

ik was dit vergeten: Wat een geweldig apparaat, zal altijd een plex adict zijn :)

May the Force be with You instead of Bill

Pagina: 1