Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya
Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya
ARME AOW’er
Waarom perse 1 groot scherm eigenlijk?C.44 schreef op 29 October 2003 @ 00:52:
Ik ken eigenlijk niet 1 auto met een dashboard dmv een scherm op deze manier, denk dat ik weer 1 van die unieke id'en heb
Meerdere kleintjes lijkt me voor de montage ook veel handiger
Verwijderd
Nog nooit gezien, neem eens een kijkje bij http://www.eio.com/lcdprodt
50cm is wel erg breed, dat komt overeens met een 52cm (diag.) breder dan breedbeeld (1:3,333) - oftwel ongeveer 20,55178447 inch.
diagonaal = (SQR((15^2)+(50^2)))/2,54 = 20,55178447 inch
edit: / != * :(
45 x 56cm is wat makkelijker te krijgen, denk ik.
[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2003 12:46 ]
Voor montage is het handig, maar voor aansturing is het een ramp, en qua looks is het ook direct een stuk minder_-SToFFeL-_ schreef op 29 oktober 2003 @ 00:53:
[...]
Waarom perse 1 groot scherm eigenlijk?
Meerdere kleintjes lijkt me voor de montage ook veel handiger
Was hier laatst een topic over HW splitters voor videowalls, dan zou de aansturing niet meer zo'n probleem zijn, en looks, tja, dat bepaal je zelfC.44 schreef op 29 October 2003 @ 00:56:
[...]
Voor montage is het handig, maar voor aansturing is het een ramp, en qua looks is het ook direct een stuk minder
Het zou opzich kunnen maar om dan het beste resultaat te krijgen zou je de schermen niet afzonderlijk moeten bekisten. En daarbij moet het scherm ook nog alle breedte gebruiken ( dus geen dood randje )._-SToFFeL-_ schreef op 29 October 2003 @ 01:05:
[...]
Was hier laatst een topic over HW splitters voor videowalls, dan zou de aansturing niet meer zo'n probleem zijn, en looks, tja, dat bepaal je zelf
Kheb net btw Eio.com een mail gestuurd, even afwachten wat dat gaat worden
ehh 1 inch is 2.54 cm, dus 52 cm = 20,4"Verwijderd schreef op 29 October 2003 @ 00:54:
15cm x 50cm (3:10) ?
Nog nooit gezien, neem eens een kijkje bij http://www.eio.com/lcdprodt
50cm is wel erg breed, dat komt overeens met een 52cm (diag.) breder dan breedbeeld (1:3,333) - oftwel 132 inch.
Maar ehh ik denk ook dat het handiger is om meerdere displays naast elkaar te plaatsen. Al was het alleen maar omdat de backlight over een te groot oppervlak een stuk moeilijker wordt.
Je zou bijv. de snelheidsmeter met vrij grote 7 segments LED-displays kunnen maken en dan aan weerszijde een 2-tal LCdisplays.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Sloop gewoon de bovenste helft van een TFT scherm af, volgens mij gaat dan alleen de bovenste helft dood, want de electronica wordt vanaf de onderkant het scherm op geleid.
(Of als het andersom is, dan gewoon andersom slopen)
Dan kun je zelf een resolutie in elkaar klussen, maak echter wel een rand, want er gaat een groot gedeelte prob dood.
Dit is waarschijnlijk veruit het goedkoopst, aangezien custom made schermen gewoon weg niet te betalen zijn.
Echter kom je dan uit op een redelijk groot (=duur) scherm. (weet iemand welke maat breed genoeg is?)
Maar probeer zoiets eens met een vergelijkbaar 15" TFT, dan weet je of het gaat.
O ja, moest ik nog vermelden dat je garantie hiermee verloopt
* TheGhostInc denkt dat je niet moet vergeten dat je APK hiermee kan verlopen, en je een *FORSE* boete kan verwachten als je echt de fout in gaat.
[ Voor 10% gewijzigd door TheGhostInc op 29-10-2003 01:34 . Reden: /me ]
APK heb je geen probs mee, en boetes ook zo 123 niet... tenzij je natuurlijk constant 10km per uur aan laat geven en daadwerkelijk 120 in een woonwijk rijd, kijk dan hebbie een boete.... maar geen rijbewijs mee.TheGhostInc schreef op 29 October 2003 @ 01:33:
Idee:
Sloop gewoon de bovenste helft van een TFT scherm af, volgens mij gaat dan alleen de bovenste helft dood, want de electronica wordt vanaf de onderkant het scherm op geleid.
(Of als het andersom is, dan gewoon andersom slopen)
Dan kun je zelf een resolutie in elkaar klussen, maak echter wel een rand, want er gaat een groot gedeelte prob dood.
Dit is waarschijnlijk veruit het goedkoopst, aangezien custom made schermen gewoon weg niet te betalen zijn.
Echter kom je dan uit op een redelijk groot (=duur) scherm. (weet iemand welke maat breed genoeg is?)
Maar probeer zoiets eens met een vergelijkbaar 15" TFT, dan weet je of het gaat.
O ja, moest ik nog vermelden dat je garantie hiermee verloopt?
* TheGhostInc denkt dat je niet moet vergeten dat je APK hiermee kan verlopen, en je een *FORSE* boete kan verwachten als je echt de fout in gaat.
En ik weet het niet zeker, maareh lijkt me niet verstandig om even de zaag in een 15" tft te zetten, denk niet dat ie dan nog iets doet
Is een km teller (dus geen snelheidsmeter) niet iets wat erop moet zitten, als je daarmee fraudeert heb je een probleem. (weet eerlijk gezegd niet hoe het werkt)C.44 schreef op 29 oktober 2003 @ 01:45:
[...]
APK heb je geen probs mee, en boetes ook zo 123 niet... tenzij je natuurlijk constant 10km per uur aan laat geven en daadwerkelijk 120 in een woonwijk rijd, kijk dan hebbie een boete.... maar geen rijbewijs mee.
En ik weet het niet zeker, maareh lijkt me niet verstandig om even de zaag in een 15" tft te zetten, denk niet dat ie dan nog iets doet
Ik weet echt niet of een scherm stuk gaat van zoiets, ik ken namelijk zat schermen waarbij een breuk de ene helft van het scherm deed uitvallen, dat betekent toch dat er een mogelijkheid moet zijn.
ZO'n scherm bestaat namelijk uit 2 glazen platen met daartussen vloeibare kristallen. Iets zegt me dat als je dat in 2-en zaagt dat je dan onnoemelijk veel vlekken op je echerm krijgt. Daarnaast is de afstand tussen de platen niet meer overal gelijk, waardoor je in het beste geval alleen maar kleur verschuivingen krijgt.
Over de km-teller.
Het is niet echt netjes om een auto te verkopen met als opgegeven verbruik 80'000 km terwijl 'ie bijv 250'000 gelopen heeft, maar het is niet strafbaar.
Volgens mij is de enige eis dat je km-teller een mechanische overbrenging heeft, dus het kabeltje tot aan je teller moet wel blijven.
Het is volgens mij ook niet noodzakelijk dat je teller correct werkt, zolang je maar niet te hard rijd.
Wanneer je je auto verkoopt dan is dat een iets ander verhaal... dan moet je kunnen garanderen dat je teller niet een te grote afwijking heeft van de werkelijke snelheid.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
maar een digi dash zoals de kadett het heeft wil ik dus niet
Mmmmh, denk denk, even "voelen" bij mijn laptop.TD-er schreef op 29 oktober 2003 @ 11:54:
Een LCDscherm wil je echt niet in 2en zagen.
ZO'n scherm bestaat namelijk uit 2 glazen platen met daartussen vloeibare kristallen. Iets zegt me dat als je dat in 2-en zaagt dat je dan onnoemelijk veel vlekken op je echerm krijgt. Daarnaast is de afstand tussen de platen niet meer overal gelijk, waardoor je in het beste geval alleen maar kleur verschuivingen krijgt.
Als ik het goed heb, dan heb je een basis substraat, dit is de glas?plaat waarop de rommel wordt aangebracht. Kan ook zijn dat dat silicium is, maar dat is ook een soort glas. (allebei gebakken zand
Daarboven op liggen dus de pixels en de LC's. Als je het scherm voordat je gaat zagen kan bewerken met bv zo'n seal apparaat voor plasticzakjes, en daarmee het scherm aan 1 kant vastlassen aan de basis substraat. Dan kun je daarna de plaat gewoon doorzagen, en dan kan de rommel erniet uitlopen.
Overigens moet je hier echt dan even een expert over raadplegen, maar puur technisch gezien moet het mogelijk zijn om een TFT scherm te bewerken.
Volgens mij ben je dus ontzettend strafbaar, dit heet gewoon oplichting. Hebben ze zelfs leuke programma's voor, die garagehouders daarop pakken.Over de km-teller.
Het is niet echt netjes om een auto te verkopen met als opgegeven verbruik 80'000 km terwijl 'ie bijv 250'000 gelopen heeft, maar het is niet strafbaar.
Volgens mij is de enige eis dat je km-teller een mechanische overbrenging heeft, dus het kabeltje tot aan je teller moet wel blijven.
Dus hou er rekening mee dat je auto dus misschien onverkoopbaar wordt, en je dus *altijd* moet aangeven als je hebt lopen rommelen met de km-teller.
Want als je beweert dat het klopt, en het klopt niet, en die ander heeft een rechtsbijstandverzekering, dan sta je voor een rechter uit te leggen wat "tweaken" is.
Dus het ontbreken van een km-meter is niet zozeer het probleem, maar hem daarna weer aansluiten en beweren dat hij altijd zo heeft gezeten.... dan bevind je je op glad ijs.
Vraag me ook af hoe jij met een ipaq zo'n monitor zou kunnen aansturen ...C.44 schreef op 29 oktober 2003 @ 00:26:
Ik wil in m'n supra (auto) een echt digitaal dashboard implementeren. Qua software komt dit wel goed (windows CE dev edition en een compaq ipaq als "comp"). Alleen kom ik er geen wijs uit wie me zo'n scherm zou kunnen aanleveren.
-
hoeft niet perse een ipaq te zijn, maar je kunt op de ipaq ook zelf een rom plaatsen met aangepaste monitor aansturing. Moet je wel weten waar je mee bezig bent, maar da's niet het grootste probleem. Het scherm is het grootste probleem.Juicy schreef op 30 oktober 2003 @ 18:15:
[...]
Vraag me ook af hoe jij met een ipaq zo'n monitor zou kunnen aansturen ...
Opzich is geknoei met de km-teller niet strafbaar (althans nog niet). Ik heb zelf ook al het 2e blok in de suup liggen dus kmstand is zoiezo gissen, zeker bij een auto van 1988
Verder over het doorsnijden van een tftscherm, in theorie zal het kunnen, maar die dingen zijn veels te duur om op die manier mee te experimenteren
ey da's zoiezo handigVerwijderd schreef op 30 oktober 2003 @ 18:27:
Met een expansion sleeve heb je gewoon VGA out op een iPAQ
oa. http://www.lifeview.com/ maakt ze.
misschien is het een id om 3 schermen te nemen, 2 schermpjes pda-size en dan 1 groter scherm in het midden voor de toerenteller en kmteller.