Welke firewall kan met Emule + PeerGuardian-poorten overweg?

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• PipelineNoise
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-08 13:27
Hoi, ik wil graag mijn systeem goed beveiligen, en dus een goede firewall gebruiken. Daarnaast gebruik ik ook Emule.
Ik heb dus ZoneAlarm geprobeerd, maar die vroeg bij elke verbinding van Emule om bevestiging. Outpost Pro vroeg ontzettend veel resources, en Kerio Personal Firewall start niet goed op.
Daarnaast moet de firewall ook de rules van PeerGuardian kunnen importeren. Aangezien PeerGuardian geheugenlekken heeft, wil ik graag dat mijn firewall de poorten blokt van PeerGuardian. (De PeerGuardian database is te converteren naar andere formaten via Bluetack.co.uk Blocklist COnverter)
Wie weet er een goede firewall voor mij, die past bij deze eisen? Ik snap dat er niet heel veel geschikte programma's zijn, want ik heb al best wat gezocht. Alvast bedankt!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Een goede router met ingebouwde NAT firewall werkt ook heel goed. Doet bij mij alweer ruim anderhalf jaar naar volle tevredenheid dienst!

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• PipelineNoise
maartena schreef op 29 October 2003 @ 00:19:
Een goede router met ingebouwde NAT firewall werkt ook heel goed. Doet bij mij alweer ruim anderhalf jaar naar volle tevredenheid dienst!
Ik heb nu ook een router + firewall (een DrayTek Vigor 2200E), maar het gaat me er vooral om dat ik weet welke programma's waar naartoe connecten en wie er naar mij connect. Ook wil ik dus de PeerGuardian poorten blocken, en dat kan niet met m'n huidige hardwarematige firewall. Daarom zoek ik dus een (goede) softwarematige firewall.

• floduR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
http://www.agnitum.com/products/outpost/

Outpost Firewall

Is gratis en komt regelmatig als beste uit de test (bij gratis en ook bij betaalde firewalls)

Je kan alles instellen, per applicatie, overzichtelijk en stabiel.
(je kan zelfs op remote port/host dingen blokken/toelaten, dat miste ik in wat andere)

Hij is bovendien niet zwaar en heeft wat standaard regel-sets voor de standaard programma's. hij's ook niet zo aanwezig, geeft af en toe een melding als een programma toegang wil of een rare poort wordt aangesproken.
Bovendien reageert ie niet zo 'benauwd' op internet verkeer (als zonealarm)

Heerlijk programma

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

PipelineNoise schreef op 29 October 2003 @ 00:17:
[..]
Outpost Pro vroeg ontzettend veel resources, en Kerio Personal Firewall start niet goed op.
[..]
:X

Maar achter NAT gaan zitten zit je toch aardig safe lijkt me, ad-ware en wat ander tools draaien moet toch ook voldoende zijn? Of Wil je echt weten welk progsol er op internet zit?

Ey!! Macarena \o/

• PipelineNoise
floduR schreef op 29 October 2003 @ 00:32:
http://www.agnitum.com/products/outpost/

Outpost Firewall

Is gratis en komt regelmatig als beste uit de test (bij gratis en ook bij betaalde firewalls)

Je kan alles instellen, per applicatie, overzichtelijk en stabiel.
(je kan zelfs op remote port/host dingen blokken/toelaten, dat miste ik in wat andere)

Hij is bovendien niet zwaar en heeft wat standaard regel-sets voor de standaard programma's. hij's ook niet zo aanwezig, geeft af en toe een melding als een programma toegang wil of een rare poort wordt aangesproken.
Bovendien reageert ie niet zo 'benauwd' op internet verkeer (als zonealarm)

Heerlijk programma
Ik wil best nog een keer naar Outpost kijken, maar bij mij had hij af en toe hele hoge loads, soms meer dan 60% op een Athlon 2600+

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17-08 01:09

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

Heb totaal geen problemen met Kerio, maar gebruik wel versie 2.15 ipv die nieuwe 4.0 met al z'n overbodige meuk erbij. Emule, Kazaa, bittorrent, allemaal probleemloos

Leuke lamp, overigens !!

• floduR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
PipelineNoise schreef op 29 October 2003 @ 00:44:
[...]

Ik wil best nog een keer naar Outpost kijken, maar bij mij had hij af en toe hele hoge loads, soms meer dan 60% op een Athlon 2600+
Misschien had je een verkeerde versie of zat er iets dwars?

Bij mij haalt ie de 1% load nog niet (met 10tallen connecties) en gebruikt 4-7mb geheugen...

Ik heb de niet-pro versie, werkt naar behoren

• PipelineNoise
Smallblock schreef op 29 October 2003 @ 01:07:
Heb totaal geen problemen met Kerio, maar gebruik wel versie 2.15 ipv die nieuwe 4.0 met al z'n overbodige meuk erbij. Emule, Kazaa, bittorrent, allemaal probleemloos
Op de site van Kerio kan ik alleen maar versie 2.1.5 vinden, die heb ik nu geinstalleerd. Maar hij staat alleen niet in m'n tray en ik kan hem ook niet opstarten via de "Kerio Engine"

• JaymzHetfield
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07 21:06
Ik vraag me af, die instanties zijn natuurlijk ook niet dom en hoppen van ip naar ip als gekken.... Je moet dus die lijst goed updaten. Kan dat ook automatisch? In e-mule of je 3rd party firewall? Dat zou ideaal zijn

Als je bijvoorbeeld een dagje niet update, kan je anders alsnog de lul zijn.

Metal up your ass

• PipelineNoise
In Kazaa Lite zit een IP-Blocker, die automatisch update volgens mij. Dit is niet het geval bij Emule of een andere firewall. Misschien kan PeerGuardian het zelf wel, maar dat programma heeft zulke buggy code, dat ik dat toch liever niet gebruik
Ik heb trouwens nu Kerio Personal Firewall 4.0.6 geinstalleerd, en dat werkt voorlopig goed. Maar eens de evaluatieperiode afwachten om te kijken of ik tot koop overga.
Pagina: 1