Toon posts:

Probleem met printkop HP 2500C

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben in het bezit van een inkjetprinter HP 2500C. Ik krijg een melding dat een van de printkoppen defect is.
Bij de aanschaf van deze printer heb ik ook voor alle kleuren een nieuwe prinkop extra gekocht om er voor te zorgen dat ik ongestoord kon blijven printen.
Nu ik een printkop moet vernieuwen blijkt dat een splinternieuwe knop niet werkt.
Bij nadere studie blijkt er een einddatum op de doos te staan.
Hetzelfde geldt voor de cartridges.

Mijn vraag is of er meer mensen zijn die hiermee te maken hebben gehad en of daar een oplossing voor is.
Kan ik bijvoorbeeld de datum van de printer terugzetten of stilzetten?

Verwijderd

Wat je ff moet proberenis met een podloodgum over de contactjes over de kop te gaan.

Soms willen er nog wel eens lijmresten van de stickers eraan blijven plakken. Met een gummetje en daarna een droog doekje moet het over zijn.

(kijk trouwens wel uit op de hoekjes, als je daar te lomp doet kan je die lip eraf scheuren)

Oja, die einddatum, das de datum die HP garandeerd dat de cardridge nog goed is, als je er nu 1 koopt, staat geloof ik mei 2005 op de doosjes. Dus kwa terugzetten printer is niet nodig, vraag me ook af of het mogelijk is)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2003 23:56 ]

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 13:37

WHiZZi

Museumdirecteurtje

In een Deskjet 2500C zit echt geen klok hoor :P

De enige teller die erin zit is het aantal afdrukken ;)

Die houdbaarheidsdatum is puur en alleen voor uitdroging van de inkt.. Even terugkomend op je probleem, probeer met een gummertje de contacten van je kop schoon te maken. Doe ditzelfde voor de aansluiting van de kop in de printer.

En het kan natuurlijk ook zijn dat je printkop echt kapot is :P

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Verwijderd

Topicstarter
Misschien heb ik het probleem in eerste instantie niet geheel duidelijk gemaakt.
Ik heb 4 nieuwe printkoppen (nog helemaal in de verpakking) waar een datum op staat van december 2000. Als ik die in de hp stop dan print ie niet.

Als ik een printkop met de datum van b.v. mei 2005 erin stop dan print ie wel.

Op de een of andere manier heeft dat dus iets met de datum te maken en dit probleem zou ik graag opgelost willen hebben.
Kan ik de chip in de printkop veranderen of welke andere oplossing is hiervoor?

• Marinus-Roro
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-05 14:01
Ik weet niet of de printer zelf een interne klok heeft.
Maar ik zou zeggen zet je PC eens op een maand in 2000 en
reset de boel eens. Wellicht dat de datum uit je printer van de
PC geplukt wordt ??

Baat het niet dan schaad het niet

All in one - touch desktop. *en de benodige overige spullen - anders looptieniet :-) *

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20-05 23:31
Zie de "lezerspost" van C'T van deze maand (pagina 6). Daar heeft iemand exact hetzelfde probleem met een HP2000C. Schijnt met opzet te gebeuren door HP.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:00
Oplossing is ontzettend simpel.

De check zit in je drivers, pleur de datum achteruit voor je gaat printen en je bent klaar.
Pagina: 1