Toon posts:

[gallery] eigen fotogallery op inet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
kon in de search niet echt vinden wat ik zocht...
dus vandaar mijn idee hiero:
"is t een idee om hier links te plaatsen van websites / webgalleries van jezelf.
scheelt een hoop draadjes a-la [showcases..]

ben namelijk wel benieuwd hoe men zo'n soort site maakt / laat navigeren / ofwel t best kunt laten showen op een inetpagina.

misschien handig om naast de link wat te vertellen wat er te vinden is, en hoe je e.a. hebt aangepakt

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:48
Ehm wat wil je zien? Foto's van anderen, of systemen waarmee dat op internet te presenteren is? Zijn namelijk genoeg mogelijkheden waarbij dat kan. :)

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

ehm?

www.fotki.com en pbase.com voor veel galleries?

en hoe je galleries zelf maakt. Je hebt kant en klaren scripts/applicaties die deze makkelijk voor je doen, een van de meest bekende is waarschijnlijk gallery: gallery.sourceforge.net

En links naar galleries van jezelf ipv showcases.. wat is er dan het nut van deze forum (en hoe kunnen we dat niet zien als spam?). Showcases zijn meer bedoeld voor commentaar van veel verschillende mensen te krijgen vind ik.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• salutem
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-12-2025

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

• s_schimmel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-10-2025
Neem een t.net abbo en je hebt een fotoalbum :)

Wat ik ook veel doe is foto's in een photoshop webgallery zetten en die dan ergens online zetten. Ben je niet afhankelijk van een site waar je maar een beperkt aantal mb's kan plaatsen of dat foto's er maar x dagen op staan. Die webgallery is in html dus bij iedere provider kan je hem hosten.

Verwijderd

www.phpix.org

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2003 14:01 ]

• hplos.nl
  • Laatst online: 28-01 19:01

hplos.nl

Zo doet men dat

ik weet niet of je hier wat aan hebt, maar ik gebruik iranview om foto's te resizen en Arles Image Web Page Creator om html's, thumbs en een mooi balkje onder m'n foto's te maken.

en ik host ze thuis (k begin me nu een beetje te ergeren aan de snelhied van m'n uplaod ;))

[ Voor 39% gewijzigd door hplos.nl op 29-10-2003 20:21 ]

pc | server | laptop | pda

• Siluro
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:05

Verwijderd

Ik weet ook niet echt wat je bedoelt met je startpost, maar Fotofix is bijvoorbeeld een goed(gratis) programma om een gallery mee te maken.

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Gallery is ook nog een optie :)

edit:
En nu zie ik pas dat athlonkmf die ook al noemde :o

[ Voor 33% gewijzigd door Rafe op 31-10-2003 22:29 ]

• deeds
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-11-2025
-edit-

[ Voor 98% gewijzigd door deeds op 05-09-2022 13:55 ]

• ®Otto
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-02 16:35
Bij www.webshots.com kun je ook een gratis fotoalbum aanmaken,
je moet je wel registreren. Webshots is ook een programaatje voor
je desktop en je kunt er ook mooie foto's afhalen.

Bij het gratis abbo heb je ruimte voor 240 foto's, zie http://daily.webshots.com/scripts/signup.fcgi

• MarcyDarcy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:04
Ik ben hier ook weleens mee bezig geweest en heb destijds een paar testaccountjes gemaakt met fotogallery stuff. De beste vond ik eigenlijk het programma Coppermine. Heb zomaar wat pics geupload op een testaccount, zie hier. Ik ben er zeer tevreden over :)

Verwijderd

Rafe schreef op 31 oktober 2003 @ 22:28:
Gallery is ook nog een optie :)

edit:
En nu zie ik pas dat athlonkmf die ook al noemde :o
www.niky.nl/album
;)
Kan je een beetje de functies zien ervan (o.a. de andere kleuren per album) :>

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:05

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

MarcyDarcy schreef op 02 november 2003 @ 17:37:
Ik ben hier ook weleens mee bezig geweest en heb destijds een paar testaccountjes gemaakt met fotogallery stuff. De beste vond ik eigenlijk het programma Coppermine. Heb zomaar wat pics geupload op een testaccount, zie hier. Ik ben er zeer tevreden over :)
coppermine is zekers een mooi proggie, afgelopen weekend ben ik het ook gaan gebruiken. Top Proggie

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Coppermijne gebruik ik al een tijdje :)

Bevalt me zeer goed

Website met Coppermine

• JoeKurr
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-11-2025

JoeKurr

Past niet in een MiG-21

Ik heb er zelf eentje in elkaar gedraaid met 269 foto's van de RIAT (Royal International Air Tattoo = grootste militaire airshow ter wereld)

Om het nog een beetje snel te houden heb ik geen thumbnails gemaakt, maar een lijstje met links en info over de foto's (sluitertijd, diafragma, brandpunt en ISO-waarde)

Dutch Flanker Display Team
You can't be lost if you don't care where you are

Verwijderd

Zeker weten gallery, zie sig, draait perfect met bijna 10.000 foto's en ong 30 useraccounts.

• Tranquility
  • Laatst online: 15:17
Hier mijn eigen gallery'tje gemaakt: www.wilschut.info :)

• tommy320
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-01 18:31
een nederlandstalige: www.fotoalbumsonline.nl

Verwijderd

Ik gebruik SimplePhoto, te halen via www.hotscripts.com. Werkt voor mij wel relaxed, eigenlijk ongeveer hetzelfde als gallery (foto's uploaden, script doet de rest), alleen dan zonder commentaar en met wat simpelere navigatie.
Pagina: 1