ME menuknoppen met vreemde tekens.

Pagina: 1
Acties:

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-02 09:32

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Topicstarter
Mijn meisje heeft een laptop met Japanse ME.
Toen ze vanavond haar laptop opstartte zag ze bij de knoppen in IE en OEx allemaal rare tekens staan. De tekst bij de knoppen is nog wel in het Japans, maar er zijn nu rare tekens bijgevoegd. Het _ MAX en X teken zijn totaal anders.

Nu werd haar vanochtend in Encarta gevraagd een instelling te wijzigen, maar ze weet niet meer wat. Het had te maken met Aziatische fonts en ze weet niet of ze bevestigd heeft of juist niet.

Ik heb al geprobeerd om de taal te wijzigen, maar die staat op Jap. In het menu beeld, de codering gewijzigd maar die stond nog als altijd op automatisch.

Iemand een idee?

2k op west bij Pv Output

• Kaas
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb geen oplossing voor jou probleem, maar een vriend van mij heeft wel een zelfde soort probleem. Hij draait Windows XP en heeft ook overal vreemde tekens staan.

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/p.lindner/tekens.JPG

Dus als er iemand een oplossing heeft, graag!

//Edit:

Het probleem is opgelost. We weten niet precies hoe we het gedaan hebben. We hebben iig de originele classic theme van iemand toegestuurd gekregen en deze teruggezet (resources/themes). Daarna hebben we een keer in veilige modus opgestart om de huidige fonts te vervangen door de originele. Nadat dit niet lukte hebben we gereboot. Toen was het probleem opgelost.

[ Voor 41% gewijzigd door Kaas op 01-11-2003 17:43 ]

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-02 09:32

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Topicstarter
Kaas schreef op 01 november 2003 @ 17:06:
Ik heb geen oplossing voor jou probleem, maar een vriend van mij heeft wel een zelfde soort probleem. Hij draait Windows XP en heeft ook overal vreemde tekens staan.

[afbeelding]

Dus als er iemand een oplossing heeft, graag!

//Edit:

Het probleem is opgelost. We weten niet precies hoe we het gedaan hebben. We hebben iig de originele classic theme van iemand toegestuurd gekregen en deze teruggezet (resources/themes). Daarna hebben we een keer in veilige modus opgestart om de huidige fonts te vervangen door de originele. Nadat dit niet lukte hebben we gereboot. Toen was het probleem opgelost.
Exact hetzelfde scherm. (behalve de taal dan)
Na diverse keren de taal instellen en reboots was het de volgende dag weer opgelost. Of hetuiteindelijk met de taal te maken had, weet ik niet, maar het werkt weer. :7

2k op west bij Pv Output