Toon posts:

2 HD's 1 jumper - werkt dit?

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Een maat van me heeft een paar files gesloopt in de system32 folder, en nu boot ie niet meer.

nu heb ik hem erbij geprikt in mijn pc om zijn belangrijke data over te gooien naar mij, maar ik zit met een probleem. ik heb maar 1 jumpertje, die zit op zijn hd.

mijn hd zet ie blijkbaar automatisch op master, maar als ik die van hem op slave zet via de jumper, dan moet ie per se booten vanaf de hd van mijn maat. wat dus niet gaat. ook als ik probeer windows eroverheen te installeren hangt ie bij de scandisk en zegt dat er bestanden op C: beschadigd zijn en dus moet ie eerst repairen wat niet lukt.

nu mijn vraag, is het mogelijk om met 1 jumper en dus 2 hd's mijn pc te booten (via mijn eigen hd) en dus de data kan kopieren van zijn hd naar mijn hd? (ik heb nog niet geprobeert om de jumper op mijn hd op master te zetten, heb er eigenlijk geen ervaring mee en weet dus niet of dit kwaad kan.. vergeef me de n00bishheid)

ik heb de search geraadpleegd, en er wel wat over gevonden maar niets wat mijn probleem kan oplossen :( correct me if i'm wrong

thanx in advance

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2003 23:10 ]

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:24
wat dacht je van ff 2 pennetje kortsluiten via een paperclip oid? Tijdelijk kan dat toch wel?

• MasterL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:56

MasterL

Moderator Internet & Netwerken
en als je hem ff aan het secundaire ide kanaal hangt?

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:31
Wat ik begrijp is dat je wilt booten vanaf je slave hd? Duik het bios in en zet de fist boot device op hdd1, dan zal de pc vanaf de slave hd proberen te booten.

tvw

Verwijderd

Topicstarter
HD1= mijn eigen, goede hd
HD2= maat's HD, en dus brakke win erop

nou moet ik booten vanaf HD1 en dus vanuit daar de belangrijke bestanden van HD2 kopieren naar HD1`

lijkt me HD1 op master en HD2 op slave toch?

MasterL: sorry ik heb geen ervaring met dit, hoe doe ik dat? :'( :X

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2003 23:14 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 28 October 2003 @ 23:12:
MasterL: sorry ik heb geen ervaring met dit, hoe doe ik dat? :'( :X
Je pakt een IDE kabel, sopt deze op je secundaire ide kanaal op het mobo, de andere kant achterin de hdd en zet je pc aan.

lijkt me toch redelijk duidelijk.

Verwijderd

Topicstarter
sorry voor de vraag.. maar er zijn dus 3 ide aansluitingen, die alledrie al vol zitten

kan ik gewoon mijn brander (waar mijn 2e kabel inzit eruithalen en op die hd aansluiten?
of ff in bios kijken wat er als secondary word aangegeven en hem daar voor omwisselen...?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2003 23:33 ]

Verwijderd

Ja, brander kan je eraf halen, alles eigenlijk
zolang je maar 1 ide voor 1 schijf gaat gebruiken, dan moet alles werken

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:33

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Jumpers
Al geprobeerd om bij 80 conductor kabels de Cable Select jumper instelling te gebruiken i.p.v. Master/Slave/Stand Alone? Er zijn gevallen waarbij de Cable Select jumperinstelling sneller is. Verder hebben sommige harddisks twéé Master jumperinstellingen, zoals Western Digital schijven. De ene indiceert dat er geen slave aanwezig is (Single/Stand Alone) en de andere (Master) moet in combinatie met een slave worden gebruikt. Let daar dus ook goed op!

Verder dan pak je toch gewoon ff ergens anders een jumper vandaan....

Van zijn cd-rom speler oid.

Tweakers Discord

Verwijderd

Topicstarter
PROBLEEM GEFIXT!

thanks alot jongens! inderdaad op secondary aangesloten, wat ik verkeerd de... ik zette m op:
1: HDD1
2:HDD2

in de boot sequence, niet gezien dat er dus een HDD0 was, wat dus de eerste is :P

hartstikke bedankt! sluiten deze draad

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Gefeliciteerd dat het probleem is opgelost, je hebt een mailtje ontvangen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.