Morrowind load wel erg vaak

Pagina: 1
Acties:

• Rexcore
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:29
Als ik morrowind speel dan duurt het ten eerste al super lang voordat hij het spel opstart.. (maar goed daar is mee te leven..)

Maar als ik dan speel en ik loop een beetje rond in de "world"
dan zet ik een aantal stappen.. Maar dan bevriest het spel... en een aantal seconden later gaat ie weer verder.. (10 sec)
weet iemand wat dat kan zijn??
want het is wel zwaar irritant..
(patch staat er op......)

mijn specs:

- Win 2000
- amd 1400
- 512 DDR
- gforce FX5200 tdr128 mb
- directx 9.0

(p.s. heb de nieuwste nvidia drivers en bios updates...)

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10-2025

Collaborator

You! Cake or Death?

je hebt en niet zo super processor, en dat ZOU het kunnen zijn.
anders weet ik het ook niet (de game eist veel rekenkracht)

This space is occupied

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-01 23:32

SilentStorm

z.o.z

misschien heb je er ergens een mod tussenzitten met fouten erin? Ik had bij de 7e versie van knights of tamriel (kinarra?) ongeveer hetzelfde probleem bij de shrine. Nadat ik de mod uitzette was het voorbij.

Localhost is where the heart is

• Koekje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

op http://www.morrowind.nl/ staat een trainer onder plugindatabase
fps_optimizer voor morrowindwind (zoiets was het) dit is een erg handige tool het verlaagt de kwaliteit v/d textures en het zicht dramatisch maar dan ben je tenminste wel van dat vake laden, af het heeft bij mij erg geholpen op mijn oude pc
p600 128mb gf2 32mb

veel suc6 :)
ik kon geen directe link geven want de site was ff offline

There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.

Verwijderd

Wat je eventueel kan doen is wat instellingen in morrowind.ini veranderen, zodat het spel minder vaak aan het laden is (theoretisch).

Op de forums van bethesda kan ik een topic met optimalisaties zo snel niet vinden: dus daar zou je eventueel ook op kunnen kijken.

Maar de instellingen die veel afhangen van het laden zijn de volgende: (en hoe het op mijn pc staat).

DontThreadLoad=1 ;(óf 0) (had iets te maken met het feit of het spel wel of niet alvast meer cellen laadt)
Interior Cell Buffer=64
Exterior Cell Buffer=256

AllowYesToAll=1 ;(toevoegen mits hij er niet instaat: heel handig met meerdere mods. Hoef je ook niet tig keer op "yes" te klikken!!)

Je zou het eventueel kunnen verhogen naar een hogere waarde maar volgens mij liep morrowind redelijk goed met deze instellingen (je kan natuurlijk wel kijken hoeveel geheugen mw inneemt (heb ik niet gedaan) en dan evt de waardes verhogen), maar exterior.

Helaas krijg ik na 3 uur een lockup :/ (hitteprobleem lijkt me niet; krijg geen artifacts), altijd als ik het speel maar misschien maken de nieuwe drivers wel uit.. Moet nog eens uitproberen.

Trouwens, op 128 MB het spel goed aan de praat krijgen, vind ik ontzettend knap. Windows '98 bleef maar de hardeschijf misbruiken (totdat er 384 MB inzat).

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2003 17:22 . Reden: Opmerking erbij dat ik het zo ontzettend knap vind dat het spel al redelijk wil lopen op 128 MB ]