Toon posts:

[Webserver log] /c/winnt/system32/cmd.exe erg? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
62.195.83.145 - - [28/Oct/2003:22:17:57 +0100] "GET /scripts/root.exe?/c+dir HTTP/1.0" 404 284
62.195.83.145 - - [28/Oct/2003:22:17:58 +0100] "GET /MSADC/root.exe?/c+dir HTTP/1.0" 404 282
62.195.83.145 - - [28/Oct/2003:22:17:59 +0100] "GET /c/winnt/system32/cmd.exe?/c+dir HTTP/1.0" 404 292
62.195.83.145 - - [28/Oct/2003:22:18:00 +0100] "GET /d/winnt/system32/cmd.exe?/c+dir HTTP/1.0" 404 292

lijkt me niet, maar wat is het?

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Het ziet eruit alsof je nog geen Windows update gedraaid hebt? :)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:19

momania

iPhone 30! Bam!

Is iemand die bepaalde files probeer te openen via je web server?

Hij krijgt overal een 404 dus lijkt mij niks om je zorgen over te maken..

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

D'r zit gewoon een of andere worm aan je poorten te rammelen, kan geen kwaad als je up to date bent.

Who is John Galt?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel windows updates gedraaid
maaruh, wat probeert men hier?
me server of me PC neerhalen?

edit: virus of vuile hond zonder leven?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2003 22:25 ]

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
dreeke schreef op 28 oktober 2003 @ 22:23:
Nee, het is een 404 error die er afgegeven wordt door de server, dus er zijn geen problemen :).

Ik heb dit ook met een Apache op een dichte XP-bak die wel eens draait en het is niks om je zorgen over te maken. Het zijn gewoon wormen, andere virussen of script-kiddies die je proberen te exploiten.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:19

momania

iPhone 30! Bam!

't is zo te zien wel iemand van chello (waar jij ook bij zit toch? ), je zou eventueel een mail naar chello zelf kunnen sturen ?

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
OK, tanx, topic closed wat mij betreft, ik hoef me server dus niet uit te zetten (heb vandaag updates gerdaaid

Verwijderd

Topicstarter
momania schreef op 28 October 2003 @ 22:25:
't is zo te zien wel iemand van chello (waar jij ook bij zit toch? ), je zou eventueel een mail naar chello zelf kunnen sturen ?
lijkt me geen goed idee :D
ik zie mezelf al aankomen, er probeert iemand vie me server wat eigenlijk niet mag van juullie me comp te slopen :D

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-08 20:02
Het zijn zgn. "spiders". Meestal worden ze gestuurd door hackers/crackers om te zoeken naar lekken op je systeem. Vaak hebben dit soort verzoeken wel effect als je Microsoft IIS oid draait en je de boel niet goeg beveiligd hebt ;)

Voor jou is er nu geen ramp dus wat je ook kunt zien aan de 404 meldingen ;)

Verwijderd

Topicstarter
thankl y'all very much, dan kan ik nu gaan rustig gaan slapen

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[google=/c/winnt/system32/cmd.exe?/c+dir HTTP/1.0]
http://www.securityspace.com/smysecure/w32_nmda_amm.html
ongepatchte en dus besmette IIS bak die jouw bak probeert te exploiten.
dreeke schreef op 28 October 2003 @ 22:23:
Hoe kom je daar bij? Als er nou geen 404 achter had gestaan, oke, dan kan ik me er wat bij voorstellen. Maar er is helemaal niets gebeurd. Bovendien is dit een worm voor IIS en is er helemaal niet bekend of de TS uberhaupt IIS draait. Sterker nog, het ziet er naar uit dat dit gewoon Apache is, aan het formaat van de logfile te zien.
Lijkt me wel, die bak zit continu andere bakken te scannen en indien ze niet up to date zijn, zijn ze zo geinfecteerd. Lijkt me wel handig om dat te stoppen eerlijk gezegd..

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-09 12:13

ThaHandy

Discovery Channel

momania schreef op 28 October 2003 @ 22:25:
idd
abuse@chello.nl?

zal wel een lamer zijn die die probeert "unpatched" server te scannen/zoeken

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 04-09 16:26

Stoffel

Engineering the impossible

Pff, iedereen die een webserver draait heeft waarschijnlijk zijn logs volstaan met die dingen, ik iig wel. Zolang het geen effect heeft zou ik me er niet druk over maken, en actie ondernemen, tja, beetje nutteloos :)

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-08 20:02
FF afkloppe, ik krijg ze niet meer.
En na het beveiligen om CONNECT pogingen tegen te gaan via Apache krijg ik nog minder vreemde meldingen in mn logs.
Nu moet ik ook wel bekennen dat ik er niet meer in zo kijk. Het wordt op den duur toch te veel en saai werk :+

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Moet ik hier blij mee zijn?
Nee, ik maak je titel dus maar wat duidelijker B)

Overigens geef je helemaal geen info over wat je zelf draait aan serversoftware dus zouden we het niet kunnen zegen als je wel een probleem had :D

offtopic:
Waarom niet dicht ondanks dat er al zat over is te vinden: waarom wel, topic loopt niet slecht :+

Edit:
CyBeR schreef op 29 October 2003 @ 02:20:
Duidelijk Apache aan de formatting van de log te zien. (Er zijn andere apps die dit soort logs maken, maar mensen die dergelijke apps draaien zijn bekend met het fenomeen Nimda.)
Weet ik ;) Dat ik (en vele anderen) een hele goede gok kunnen maken betekent niet dat het voor iedereen duidelijk is :P
En verder *eensch is. Een zien of een extra topic in de search wil helpen :P

[ Voor 43% gewijzigd door F_J_K op 29-10-2003 08:23 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Duidelijk Apache aan de formatting van de log te zien. (Er zijn andere apps die dit soort logs maken, maar mensen die dergelijke apps draaien zijn bekend met het fenomeen Nimda.)

* CyBeR vraagt zich af waarom voor iedere 6-maanden oude rarigheid in een log een topic geopend moet worden :/ Lijkt op die 'ben ik gehacked?' topics in NT enzo.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Pagina: 1