Ik ben al een tijdje bezig met nieuwsbrieven te versturen voor het bedrijf waar ik voor werk, inmiddels gaat et aantal gepersonaliseerde mails over de 400.000 heen
.
Ik begin me nu te beseffen dat het gewone als het maar werkt niet meer goed genoeg is en wil gaan kijken naar de beste oplossing die voor handen is.
Wat ik tot nu toe deed was gewoon een while loopje door alle adressen -> personaliseren -> mail();
Dit duurt lang en is zwaar dus ik wil naar een andere oplossing
Ik lees veel topics over het direct aanspreken van je locale smtp server via fsockopen en zo alle mails druit stampen.
Wat mij opvalt is dat het allemaal om de locale smtp server gaat (of 1 die je kan kiezen).
Waar ik aan zat te denken is via getmxrr() het mx record te achterhalen en direct de smtp aan te spreken om zo 1 connectie per smtp te maken en die vol te storten met mijn mail.
Ik ben hier ff mee aan het stoeien geweest en dat gaat best aardig
voorbeeld
De bovenstaande info komt van mn broertje die voor trueserver werkt hij gaf me de tip
Duidelijk is dat je ineens weet of een mail ja of nee wordt afgeleverd en je je eigen smtp niet belast en volgens mij vele malen efficienter is
Echter zie ik nergens terug dat het gebruikt wordt en daar zal vast een reden voor zijn
Heeft iemand een idee wat de nadelen zijn en waarom deze methode niet vaker wordt toegepast of misschien andere ideen
Ik begin me nu te beseffen dat het gewone als het maar werkt niet meer goed genoeg is en wil gaan kijken naar de beste oplossing die voor handen is.
Wat ik tot nu toe deed was gewoon een while loopje door alle adressen -> personaliseren -> mail();
Dit duurt lang en is zwaar dus ik wil naar een andere oplossing
Ik lees veel topics over het direct aanspreken van je locale smtp server via fsockopen en zo alle mails druit stampen.
Wat mij opvalt is dat het allemaal om de locale smtp server gaat (of 1 die je kan kiezen).
Waar ik aan zat te denken is via getmxrr() het mx record te achterhalen en direct de smtp aan te spreken om zo 1 connectie per smtp te maken en die vol te storten met mijn mail.
Ik ben hier ff mee aan het stoeien geweest en dat gaat best aardig
voorbeeld
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| indigo:~# telnet mx1.xs4all.nl 25 Trying 194.109.6.50... Connected to mxzilla2.xs4all.nl. Escape character is '^]'. 220 mxzilla2.xs4all.nl ESMTP Sendmail 8.12.10/8.12.10; Tue, 28 Oct 2003 21:46:04 +0100 (CET) HELO bier 250 mxzilla2.xs4all.nl Hello indigo.trueserver.nl [213.239.129.60], pleased to meet you MAIL FROM: john@geld.com 250 2.1.0 john@geld.com... Sender ok RCPT TO: john@geld.com 550 5.7.1 john@geld.com... Relaying denied RCPT TO: bier@hotmail.com 550 5.7.1 bier@hotmail.com... Relaying denied RCPT TO: lalalalalalalall@xs4all.nl 553 5.3.0 lalalalalalalall@xs4all.nl... No such user RCPT TO: admin@xs4all.nl 250 2.1.5 admin@xs4all.nl... Recipient ok |
De bovenstaande info komt van mn broertje die voor trueserver werkt hij gaf me de tip
Duidelijk is dat je ineens weet of een mail ja of nee wordt afgeleverd en je je eigen smtp niet belast en volgens mij vele malen efficienter is
Echter zie ik nergens terug dat het gebruikt wordt en daar zal vast een reden voor zijn
Heeft iemand een idee wat de nadelen zijn en waarom deze methode niet vaker wordt toegepast of misschien andere ideen
[ Voor 8% gewijzigd door BierPul op 28-10-2003 22:01 ]
Ja man