Toon posts:

digitale hoogtekaart

Pagina: 1
Acties:
  • 91 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar digitale hoogtekaarten (of data die tot een hoogtekaart verwerkt kan worden) van Nederland, mn. de omgeving Nijmegen en Arnhem. Deze kaarten dienen redelijk gedetaillieerd te zijn; gebasseerd op minstens één meetpunt per 100 meter (meer meetpunten per 100 meter is natuurlijk nog beter). Wie kan mij helpen?

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-08 17:19

Korakal

Up up up!

Je moet op zoek naar het AHN (Actueel Hoogtebestand Nederland), volgens mij is het een product van Rijkswaterstaat.
Kijk anders even op www.ncgi.nl (Clearinghouse Geo-informatie). Ik zal ook nog even voor je kijken...

[edit]
Jup, gevonden. http://www.minvenw.nl/rws/mdi/geoloket/ahn.html

[ Voor 15% gewijzigd door Korakal op 28-10-2003 22:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Tja, zo ver was ik ook al gekomen, maar helaas zit daar ook een prijskaartje aan. Ik hoop dat er toch ergens gratis hoogtedata (wellicht iets minder gedetaillieerd als dat van verkeer en waterstaat) te vinden is...

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-08 17:19

Korakal

Up up up!

:o weet je wel wat geodata kost? Da's net zoiets als software... makkelijk te kopiëren maar je verkijkt je erop wat het kost om te maken. Kijk anders nog eens op de NCGI site of hier wat meer te vinden is.
Als je niet schuw bent van zelf digitaliseren kun je misschien een topografische kaart gebruiken, hier staan ook hoogtelijnen op.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

Tja.. je wilt niet betalen.. en ons dan laten zoeken naar gratis alternatieven.. GoT is geen zoekmachine ;)

En als je het niet gratis kunt vinden.. dan bestaat het misschien niet.. en vind je ze wel dan zijn ze waarschijnlijk nog illegaal uit een boek gekopieerd ofzo ook.. want dit soort data kost een hoop geld om te maken.

Dit topic is gesloten.