Problemen Fortissimo 3 7.1

Pagina: 1
Acties:

• Melkbus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-07 22:55
Ik heb net mn nieuwe kaart binnengekregen, alleen krijg ik m op geen enkele manier geinstalleerd in xp. Via search zag ik dat de fortissimo wel eens wat problemen heeft met VIA chipsets (mijn mobo: asus a7v socket a), maar t lijkt me toch niet zo ernstig dat ie op geen enkele manier werkend te krijgen is :P Heb de laatste drivers gedownload van hercules, deze installeert ie wel zonder foutmelding (net als bijgeleverde drivers op cd-rom overigens) maar verder herkent xp nergens mijn kaart. De drivers worden dus kennelijk niet echt 'verbonden' aan xp ofzo. Ook echt al mn oude drivers weggegooid, dus ik ben ten einde raad 8)7 Ideeen?

[ Voor 21% gewijzigd door Melkbus op 28-10-2003 22:44 ]

strava

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

- Bij hercules de nieuwste driver downloaden.
- Alle drivers die met de kaart te maken hebben (dus ook de Crystal Sound device dingen) verwijderen.
- Internet verbinding afsluiten.
- Reboot (en geen drivers laten installeren/dus ook checken dat je niet online bent voor je systeem aangaat).
- Controleren of al die drivers echt weg zijn.
- Driver die je gedownload had installeren.
- Reboot.
- Klaar

als het goed is...
Anders:
- Driverinstaller opnieuw dubbelklikken, deze keer zal ie de boel verwijderen.
- Reboot
- Nog een keer je driver installeren.

• Melkbus
Procedure gevolgd, nog steeds geen resultaat 8)7
Heb ik er wat aan als ik in cp bij audio->hardware al mn devices waar 'audio' in voorkomt weggooi? Of heeft dat er nou ook weer niks mee te maken? Staat nl wel een 'legacy audio driver' en twee 'audio codecs'...

Foutmelding bij bv afspelen mp3 (na instaleren drivers!): "Bad DirectSound driver. Please install proper drivers or select another device in configuration. Error code: 8878000A"

[ Voor 31% gewijzigd door Melkbus op 28-10-2003 22:56 ]

strava

• Melkbus
met een search op 'audio' in mijn systeem kwam ik nog het volgende tegen:

audiosrv.dll winnt\system32
wdmaudio.pnf winnt\inf
cdaudio.sys winnt\system32\drivers
sysaudio.sys winnt\system32\drivers

T lijkt me niet, maar kan het noodzakelijk zijn om hier nog wat van te verwijderen (ja, ik ben echt ten einde raad)?

strava

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Installeer sowieso directX es opnieuw (bijv versie 9.0b) als je dat nog niet gedaan had?

En nee, je moet niet al die devices weggooien, alleen de dingen die met je hercules te maken hebt.

• Melkbus
Heb ik gedaan; ik geloof dat ik maar ga huilen, support van hercules is ook niet om over naar huis te schrijven |:(

strava

Pagina: 1