Hallo,
Ik wil vanaf frmMain data(een String Array en een Byte) sturen naar een nieuw Form, dit lukt. Maar, er moet ook weer data van dat nieuwe Form teruggestuurd worden naar het frmMain. Dat lukt me niet. Ik heb nu ongeveer het volgende:
Ik heb dus twee Forms, frmMain en frmAdd.
Als ik in frmMain op een bepaalde knop klik, gebeurt het volgende:
In frmAdd staat een Public Function om data te krijgen, namelijk:
Tot nu toe werkt het goed, frmNew (frmAdd) word getoont en de ComboBox is gevuld met de data van frmMain.
Nu wil ik dus dat op het moment dat er op Ok geklikt is op frmNew (frmAdd), data (3 strings en een Byte) terug gestuurd wordt naar frmMain.
Nu dacht ik ik voeg gewoon een zelfde soort Public Function Send op frmMain toe, en doe dan het volgende wanneer er Ok geklikt is:
[code]
frmNewMain As new frmMain
frmNewMain.Send(String1, String2, String3, groupNr)
frmNewMain.Close()
[code]
Maar goed, nu zit ik met het probleem dat een nieuw frmMain heb, en volgens mij kan dat beter niet. En behalve dat is het nog niet gelukt om die data te krijgen in frmMain (staat natuurlijk in frmMewMain, maar dat wil ik dus niet). Nu heb ik dus een Handler nodig op frmMain die ziet wanneer er Ok is gedrukt op frmNew (frmAdd).
Ik heb al veel gezocht en gevonden op Google, maar het wil mij maar niet lukken
DataBindings kon ik doen, maar dat lukt me helemaal niet
. Ik kon ook een Module aanmaken en daar Globale Variable inzetten waarbeide Forms mee werken. Dat heb ik nog het liefst, maar dat lukte me ook niet. Ook heb ik Property's met Get en Set gemaakt, maar dat wil helemaal niet, probeer daar maar eens meerdere variablen doorheen tegelijk te sturen is mij een vraag.
Al met al ik probeer allerlei oplossingen maar het lukt me niet echt. Dit komt natuurlijk door mijn lack on vb .net skills
Ik hoop dat iemand mij kan vertellen wat ik het beste kan doen, en hoe ik de dingen doe die me niet lukken 
Thnx in advance for any help!
Ik wil vanaf frmMain data(een String Array en een Byte) sturen naar een nieuw Form, dit lukt. Maar, er moet ook weer data van dat nieuwe Form teruggestuurd worden naar het frmMain. Dat lukt me niet. Ik heb nu ongeveer het volgende:
Ik heb dus twee Forms, frmMain en frmAdd.
Als ik in frmMain op een bepaalde knop klik, gebeurt het volgende:
code:
1
2
3
| frmNew As new frmAdd frmNew.Send(GroupArray, nr_of_groups) frmNew.Show() |
In frmAdd staat een Public Function om data te krijgen, namelijk:
code:
1
2
3
| Public Function Send(ByVal GroupArray As Object, ByVal nr_of_groups As Byte)
' hier word de data in een ComboBox gegooid
End Function |
Tot nu toe werkt het goed, frmNew (frmAdd) word getoont en de ComboBox is gevuld met de data van frmMain.
Nu wil ik dus dat op het moment dat er op Ok geklikt is op frmNew (frmAdd), data (3 strings en een Byte) terug gestuurd wordt naar frmMain.
Nu dacht ik ik voeg gewoon een zelfde soort Public Function Send op frmMain toe, en doe dan het volgende wanneer er Ok geklikt is:
[code]
frmNewMain As new frmMain
frmNewMain.Send(String1, String2, String3, groupNr)
frmNewMain.Close()
[code]
Maar goed, nu zit ik met het probleem dat een nieuw frmMain heb, en volgens mij kan dat beter niet. En behalve dat is het nog niet gelukt om die data te krijgen in frmMain (staat natuurlijk in frmMewMain, maar dat wil ik dus niet). Nu heb ik dus een Handler nodig op frmMain die ziet wanneer er Ok is gedrukt op frmNew (frmAdd).
Ik heb al veel gezocht en gevonden op Google, maar het wil mij maar niet lukken
DataBindings kon ik doen, maar dat lukt me helemaal niet
Al met al ik probeer allerlei oplossingen maar het lukt me niet echt. Dit komt natuurlijk door mijn lack on vb .net skills
Thnx in advance for any help!
Wat een onzin..