Toon posts:

Xtreme digitale schotel ontvanger

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er iemand toevallig ervaring met schotel antennes? Zo ja, is deze wat?

Xtreme Hornet:

Free-X-TV Common Interface embedded solution
Video Link inside via USB 2.0 connector
DVB Common Interface with dual CAM slots
Max 9000 Channels & max 60 Satellites (TV & Radio programmable)
DiSEqC 1.2 and USALS available
256 Colors OSD & Convenient 2-layer GUI Architecture
Intelligent Banner includes Channel Selection & Information View
Teletext (with VBI insertion) / Subtitle function
Ability to name or re-name satellites or channels
Recall last viewed channel
Parental lock facility by channel
8 event VCR timer function
Programmable Sleep Timer
Simultaneous Multiple Search with Satellites and Transponders
High-Qualified Sensitivity of QPSK Tuner and Demodulator
Dolby Digital Bitstream Out through S/PDIF
SCPC & MCPC Receivable from C/Ku-Band and Wide/Universal-Band
MPEG-2 Digital & fully DVB-S compliant
Fast Auto-programming and User-friendly Installation
Useful Transponder Editing and Search
Powerful Channel Control with Favourites, Lock, Move, Delete, Skip, Network, Satellite
Signal Strength Display in Installation & Information View
Powerful EPG using Now/Next and 7 Days
Channel Sorting by A-Z, Z-A, Lock and by CAS
Fast Channel Switching Time less than 1 Second
Variable Aspect Ratio with 4:3 Letter-Box, 4:3 Full Screen and 16:9 (with SCART-ID)

Ik heb zelf een 5.1dts receiver (panasonic sa-he 90) en een philips beamer (garbo)
Dus zou ik wel eens wat coole film kanelen erbij willen in fatsoenlijke digitale beeld kwaliteit en werkelijk ook dolby digital als het aangegeven wordt bij de film.

Maar ik heb alleen totaal geen verstand wat de meest gebruikte kaarten voor schotel ontvangers zijn en dergelijke.....

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:15

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op 28 oktober 2003 @ 21:13:

Ik heb zelf een 5.1dts receiver (panasonic sa-he 90) en een philips beamer (garbo)
Dus zou ik wel eens wat coole film kanelen erbij willen in fatsoenlijke digitale beeld kwaliteit en werkelijk ook dolby digital als het aangegeven wordt bij de film
Dan zal ik je even uit de droom helpen... ook met digitale satelliet zit je nog met gewoon analoog geluid. Ja, het wordt wel digitaal verzonden, maar de basis is nog steeds analoog.

AC3 Wordt nog steeds niet uitgezonden op digitale satelliet. Heel erg af en toe doet een of andere Duitse zender wel even een proefuitzending met AC3 (Pro7 ofzo), maar dat is dan ook alles. Verder dan Dolby Surround ProLogic zul je dus niet komen...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 16:25

megaleo

Special member

Wat voor info wil je verder weten dan? (beetje onduidelijk vind ik) :?
Ja dat ding kan alles digitaal ontvangen. Maar dat zegt niet dat het ook digitaal wordt uitgezonden met AC3. Net als wat Wildfire zegt.
En wat de meest gebruikte kaarten zijn. Ja dat zijn gewoon die abonementjes van Canal+ of een *Goldcard*. :P

• Bigfoot
  • Laatst online: 03-03 16:32
Deze ontvanger zou ik je niet aanraden, alhoewel ik er zelf geen ervaring mee heb. Maar er schijnen toch redelijk wat problemen mee te zijn. Het voordeel is wel dat je een ingebouwde Jokercam hebt, en zo al heel wat coderingen open kan krijgen.

M.i. kun je beter een betrouwbaar merk kopen met evt. een goede cam erbij.

Ik heb nu zelf sinds kort een harddisk ontvanger en dat is echt super, gewoon de tvgids pakken en alles een week vooruit proggen in de timer.....

Wat is je budget en evt. speciale wensen?

Verwijderd

Topicstarter
Deze receiver met lnb, schotel en 15 meter coax kabel kost 389 euro. En dan kan je je video stream ook nog eens op je comp opnemen doormiddel van de usb2.0 link.

Ik weet dat er wat problemen mee zijn, maar die schijnen nu met de recente firmwares zo goed als opgelost te zijn.

Als je de beter movie channels neemt zullen die toch wel inmiddels wel iets in dolby surround uitzenden of niet? Ik kijk bijvoorbeeld zelf ook wel wat vaker pro7 en daar komt dan best vaak te staan dat series en films in dolby digital gepresenteerd worden. Lijkt me onlogisch dat ze het zeggen als je het op geen enkele manier zou kunnen ontvangen.

Waar ik in ieder geval naar opzoek ben is een schotel pakket rond de 400 euro voor een optimale beeld kwaliteit, dolby geluid en eventueel hardeschijf opname of stream opname. De xtreme receivers bieden dit vrijwel allemaal tegen goede prijzen.

• Bigfoot
  • Laatst online: 03-03 16:32
Als je 400 euro te besteden heb raad ik je een tweedehands Topfield 4000 plus een MR cam aan.

Nieuw in Duitsland zal je iets meer kwijt zijn, maar dan heb je een super-receiver, met veel opnamemogelijkheden.

Zo'n Xtreme daar krijg je mogelijk spijt van, en 2ehands zijn ze weinig meer waard.
Pagina: 1