Partitioneren met PM

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

• Rolando Frio
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-08 09:13
Hoi,

ik wil m'n HD gaan partitioneren met Partition Magic 8 maar weet nou niet zeker of ik alles nu goed op een rijtje heb en goed zal gaan doen. Ook of je met PM je CD/DVD drives nog kan 'opschuiven'...van D, E en F naar zeg G, H en I.

situatie is momenteel zo bij mij :
HD 60 GB, nu 1 grote schijf.
alles draait al, Win XP Home, Microsoft Office XP, Outlook Express, CD brander, Geluidskaart, vrij veel software enz. enz.
verder vrij veel overige softwarez, veel muziek, producers software enz.

C : gehele schijf met inhoud
D : is nu DVD/CD-rom
E : is nu CD-RW drive
F : is nu virtual CD-rom drive

Dit dacht ik om dan zo te gaan indelen na wat te hebben gelezen en adviezen op gevolgd te hebben :

C : Windows schijf 6 GB (enkel voor Windows XP Home, Office XP, Outlook Express en overige besturing zoals Norton enz. en SWAP/wisselbestand ruimte daarin...wat ik daarin moest doen volgens iemand die ik ken)

D : SWAP 1 GB (kan ik dat beter op een aparte partitie doen? Op tutorial sites lees ik weer van wel)

E : Install schijf 10 GB (alle overige software zoals Winzip, irfanview, Intervideo Winproducer enz. enz. + Mijn documenten mappen

F : Muziek en aanverwante software 25 GB (Mp3's, Reason, CuBase, enz. enz.)

G : 15 GB overige downloads, downloadprogs en webrelated zoals KaZaA, Soulseek, FlashFXP, sitehosting rommel enz. enz.

H : Overige partitie 3 GB voor overige bijv. 'vuil' en rommel?

H : DVD/Cd-rom drive

I : DC-RW drive

J : Virtual CD-rom drive

Kan ik dus in Partition Magic de DVD/CD-rom drives 'opschuiven' met partitioneren? Of staat dat sowieso vast? Zal dan waarsch. wel die drives opnieuw moeten installeren/toewijzen in brandprogramma's enz.?)

Ook las ik op tutorial sites dat het beter is om een partitie aan te maken waar je je Windows back up in 'gecomprimeerde' vorm in bewaart, zo'n 6 GB zal genoeg zijn daarvoor.

Graag tips en advies hoe ik dit het beste kan doen!

Alle info is welkom, bedankt alvast _/-\o_

grtz Rolando

No hay tiempo pero siempre por una guapa chica ;)

• bverwijs
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-09 08:56
Ja, je kan met PM gewoon schuiven met je partities. Ook kun je driveletters wijzigen, zowel van hdd als van dvd/cd drive's

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 22:18

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Over E en F: het is wel leuk dat je Muziek en andere zut graag gescheiden wilt houden maar is het niet logischer om Software, zowel algemeen als voor muziek, op je E:\ te installeren en je documenten en mp3's op de F:\ ?
Nadeel is wel dat als je de F:\ schijf dan doorzoekt je erg lang bezig bent, omdat hij o.a. even laat me raden 1000 mp3's of meer door moet kachelen, maar daar staat weer tegenover dat je, met jouw indeling, bij het zoeken naar een specifiek documentje in jouw documenten, je ook hulpbestandjes uit je programma's met dezelfde naam kunt tegenkomen.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Rolando Frio
bedankt voor je reply, ok das goed om te horen. Die bekende van me zei dat dta niet kon.. :? . Maar goed, die zal wel niet goed opgelet hebben ofzo :Y)
bverwijs schreef op 28 October 2003 @ 21:04:
Ja, je kan met PM gewoon schuiven met je partities. Ook kun je driveletters wijzigen, zowel van hdd als van dvd/cd drive's

• Rolando Frio
Of het leuk is maakt niet zoveel uit, gaat erom dat het praktisch moet zijn ;)
Ja wat je zegt zou ok kunnen, maar dan staat dus weer muziek software waar je dus ook je muziek producties en track in bewaart tussen (bij mij dan).

Wat bedoel je met het laatste? Van hulpbestandjes tegenkomen uit programma's met dezelfde naam??
Dark Blue schreef op 28 October 2003 @ 21:26:
Over E en F: het is wel leuk dat je Muziek en andere zut graag gescheiden wilt houden maar is het niet logischer om Software, zowel algemeen als voor muziek, op je E:\ te installeren en je documenten en mp3's op de F:\ ?
Nadeel is wel dat als je de F:\ schijf dan doorzoekt je erg lang bezig bent, omdat hij o.a. even laat me raden 1000 mp3's of meer door moet kachelen, maar daar staat weer tegenover dat je, met jouw indeling, bij het zoeken naar een specifiek documentje in jouw documenten, je ook hulpbestandjes uit je programma's met dezelfde naam kunt tegenkomen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

bverwijs schreef op 28 oktober 2003 @ 21:04:
Ook kun je driveletters wijzigen, zowel van hdd als van dvd/cd drive's
Dat kan zelfs met de ingebouwde schijfbeheer van WinXP :)

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Inderdaad :)

Daarnaast staat er genoeg in de 'help' van Partition Magic. Het is wel leuk dat je iets met een programma wilt gaan doen, maar neem dan ook even de moeite om je te verdiepen in de materie :)

Kortom, gewoon zelf even wat neuzen in de mogelijkheden van PM en je komt er wel uit..

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.