[Debian] installatie bootfloppy's op cd

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:42
Ik heb een probleem. Ik ben van plan om morgen debian te gaan installeren, maar de enige manier (behalve met iso's, gaat niet goed i.c.m. ADSL Lite :( ) die ik kan vinden is een stuk of wat floppy's maken. Daar heb ik 2 problemen mee. Floppy's gaan bij mij altijd kaduuk, en ik heb geen 7 floppy's liggen. Is er een manier om die floppy's op een cd-rw te branden, en daarvan te booten?

Oh ja, RTFM heb ik allemaal gedaan. Google kon niks vinden, got search kon alleen een topic met open einde vinden, en verder werd ik ook niet echt wijzer. Kan iemand mij helpen, of moet ik een doosje floppy's kopen?

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

• MBV
Dank u wel, precies wat ik nodig had :) Hoe heb je die gevonden? :X
* MBV heeft nooit beweerd dat hij kan zoeken

Nogmaals bedankt

• blaataaps
  • Niet online
MBV schreef op 28 October 2003 @ 21:06:
Dank u wel, precies wat ik nodig had :) Hoe heb je die gevonden?[/ME]
Ik wist dat er zoiets bestond van debian, en de 3e hit op google, met zoeken naar "debian netinstall iso" wees naar een mailtje op een debian-mailinglist waar een directe link naar deze site stond.
Nogmaals bedankt
graag gedaan, succes ermee :)

• MBV
Dat was dan probleem een.
Probleem 2 heb ik zelf kunnen oplossen. Mijn videokaart vond de standaard resolutie niet lekker, als oplossing de volgende bootopties ingetypt: linux vga=ask, daarna scan gekozen (flikker flikker), en dan de laatste (b geloof ik), werkte prima.
Nu het laatste probleem (hoop ik): Hij kan alleen kiezen voor een cdrom, floppy of bootimage om het basissysteem van te halen. Het staat niet op die cd's, hoe moet ik dat van het internet af plukken? Of moet ik hem in windows downloaden, en dan mijn (ntfs) harde schijf mounten?

ik heb deze gebruikt: http://people.debian.org/~dwhedon/boot-floppies/, daar bootbf2.4.iso gekozen. Ik heb een usb toetsenbord en muis aan mijn laptop hangen, ben bang dat die anderen daar niet mee werken.

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
hoeveel floppy's heb je gemaakt? Heb je de installatie handleiding gelezen? Want daar staat geloof ik dat je minimaal de root.bin en de boot.bin disks moet hebben, daarna kan je dan kiezen voor netinstall?
Sterker nog, als jij die link gebruikt hebt kom je hier op uit:
Here are some special net install CDs of boot-floppies 3.0.23 for i386. These CDs include the kernel, rootfs, drivers and messages in 18 languages. Once you have configured your hardware the rest of the install can be completed over the network. Note: don't use CD-R media for a one-time install, use CD-RW.
Dan neem ik aan dat je een cd gebrand hebt waar het basissysteem opstaat?

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Verwijderd

ehm, als je tijdens de installatie van de netinstall cd je je module voor je netwerk kaart laad, krijg je er de optie bij om je netwerk te configgen en via internet de baseinstall te doen..

en anders word het mischien toch handig een complete cd te maken

• MBV
geen basedebs.tar te vinden. Maar het moet toch mogelijk zijn om met dat cd'tje te installeren? Ik zal zoieso proberen om dat basedebs.tar ergens op die cd te pletteren, kijken of hij dan wel werkt.

[ Voor 10% gewijzigd door MBV op 29-10-2003 11:35 . Reden: packages veranderd in basedebs ]

Verwijderd

zoals gezegd, tijdens je initiele install (nog voor de base install) zul je ff je netwerkkaart module moeten laden..
daarna kun je je netwerk configgen en de base debs van het inet trekken

• MBV
hoe doe ik dat? Sorry, ik heb een keer eerder SUSE geinstalleerd (Ging allemaal vanzelf), toen op school een debian van een volledige cd gehaald (server maken, uitgebreide opdracht, door slechte begeleiding niet verder gekomen dan LAMP). Dus vandaar dat ik het even vraag :)

• blaataaps
  • Niet online
Zie http://www.debian.org/rel...stem.en.html#s-install-os
De debian installguide is vrij compleet volgens mij, daar staat wel uitgelegd hoe en wanneer je je netwerk kunt configureren, wij gaan niet al je problemen oplossen, nu is het tijd om zelf dingen te proberen, succes! :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.