Toon posts:

een paar vraagjes over acces xp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een paar vraagjes:

Weet iemand hoe je in acces xp een koppeling kunt maken naar word zodat deze ook data meeneemt dus bijvoorbeeld uit een naw tabel.

En weet iemand of het mogelijk is met acces om een knopje te maken zodat het mailadres word gekopieërd naar outlook?

Alvast bedankt

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-09 17:40

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Ik weet alleen het antwoord op vraag 1. :)

Het ligt eraan of je alle gegevens wilt hebben of alleen maar de gegevens van één record dus is het makkelijk om beide manieren uit te leggen. Oké, stel nu dat je alle gegevens wilt exporteren naar Word, wat je doet is simpel, maak een rapport op basis van de tabel je maakt nu in een formulier een knop die de gegevens van het rapport naar een bestand. Je kunt zo kiezen in welk formaat je de output wilt hebben.

De manier met één record is vrijwel hetzelfde al maak je nu op basis van een query het rapport. In de query plaats je de criterea waaraan de record moet voldoen en je doet weer hetzelfde met een knop om alles naar een bestand te exporteren en klaar is klara.

Dit is de meest simpele manier om het te doen zonder meteen met VB te smijten. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

Verwijderd

Topicstarter
bij het deel om de gegevens naar word te krijgen heb ik dit staan:

Code:

Private Sub NaarWord_Click()

Dim W As Object
Set W = CreateObject("Word.Basic")
If Not IsNull(Me![Naam]) Then

W.Invoegen Chr(9)
W.Invoegen Me![Naam]
W.AlineaInvoegen
End If
If Not IsNull(Me![Klanten - contactpersonen].Form![Contactpersoon]) Then
W.Invoegen Chr(9)
W.Invoegen Me![Klanten - contactpersonen].Form![Contactpersoon]
W.AlineaInvoegen
End If
If Not IsNull(Me![Adres]) Then
W.Invoegen Chr(9)
W.Invoegen Me![Adres]
W.AlineaInvoegen
End If
W.Invoegen Chr(9)
If Not IsNull(Me![Postcode]) Then
W.Invoegen Me![Postcode] & " "
End If
If Not IsNull(Me![Plaats]) Then
W.Invoegen UCase(Me![Plaats])
End If
W.AlineaInvoegen
Set W = Nothing

End Sub

Alleen krijg ik een foutmelding en heb geen id waarom dit omdat deze db door iemand anders is gemaakt. En ik mag de aanpassingen doen en geen id heb wat hij gedaan heeft.

• Lister
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-02-2022
Wat voor foutmelding krijg je en op welke regel?
Anders kunnen we niet veel voor je doen.

Verwijderd

Topicstarter
krijg bij deze regel een fout:
W.Invoegen Chr(9)
de fout is:
runtime error 438
Oject doesn't support this property or method

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 04-09 10:35

Boss

+1 Overgewaardeerd

Voo het emailen kan je 2 opties gebruiken:
Het comando DoCmd.SendObject (staat genoeg over in de help)
en als tweede:
Ongeveer hetzelfde als in het voorbeeld hierboven, maar dan het Outlook. Je 'maakt' dan een outlook instantie en daarin een mail-item. Daarin moet je dan het e-mail adres zetten.

Die 2e manier is veel uitgebreider en geeft je wat meer controle. Als je alleen makkelijk een mailtje wilt sturen is de eerste manier genoeg.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Pagina: 1