Asus L3500D laptop, probleem met beeldscherm

Pagina: 1
Acties:

• SvdBerg
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-03 21:32
Dag,

Niet zo lang geleden heb ik de Asus L3500D laptop gekocht. Deze heeft een SiS 740 grafische chip, met 64 MB shared memory.
Al vanaf het begin vond ik de kleurinstelling van het beeldscherm een beetje vreemd. Ik heb de drivers op de bijgeleverde cd geprobeerd, de nieuwste drivers van de Asus website en zelfs die van de videokaart fabrikant (SiS). Ik heb ook nog naar monitor drivers gezocht, maar die zijn er kennelijk niet. Ik heb ook nog geprobeerd een color profile te maken m.b.v. Adobe Gamma, maar dit geeft totaal geen verschil (zou wel moeten).
Ik heb het beeld eens vergeleken met m'n desktop computer. Afgezien van een duidelijk andere kleurbalans zie ik iets heel opmerkelijks: het beeld op de laptop is niet true color! (Terwijl ik 'm wel zo heb ingesteld.) Het is duidelijk te zien dat de kleurovergangen niet vloeiend zijn (in een digitale foto bijvoorbeeld).
Wat verder nog vreemd is: ik kan nergens het contrast instellen of gamma correctie toepassen. Ik ken iemand met een Asus A3500H, met een SiS M650 chipset (net ietsje anders dus) en die heeft meer instelmogelijkheden dan ik, terwijl er gebruik gemaakt wordt van dezelfde videodriver setup bestanden als bij mij...

Heeft iemand tips? Ik ben teneinde raad... Ik heb ook al een e-mail gestuurd naar Asus Nederland, maar die reageren niet.

Groeten, Sander