Toon posts:

Partities verwijderen plaatsen MBR deleten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een laptop had er windows xp op staan en wil bij deze de partities verwijderen zodat ik de MBR kan deleten want ik wil win98 erop zetten en heb geen floppy drive....

weet iemand hoe ik Partities verwijderen/ plaats en de MBR wis.....
thks already .. :)

Emiel

PS:
Ik heb dit eerder geplaatst en toen kwam er niet een reactie die me hielp...ging nergens over toen de antwoorden dus...In een PCzaak is me vertelt dat het wel mogenlijk is .....

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2003 20:32 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

http://www.fish.demon.nl/got/wipe.com

oud ibm tooltje

[ Voor 45% gewijzigd door Fish op 28-10-2003 20:52 ]

Iperf

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
die geeft een 404, en is trouwens een floppy file volgens mij, en floppy drive heeft ie niet :+

tsja, eh.... je moet dan even een tijdelijke Win98 installeren, daar Partition Magic opzetten, en je partities aanpassen. als je geen floppy drive hebt zou ik het ook niet weten.

Misschien werkt dit: pak een bootflop van bootdisk.com en fik em op een bootable cd (rw natuurlijk), boot de laptop vanaf cd en ga fdisken :)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

nou doet ie ut :)

stond in hoofdletters op linux server .. da gaat fout he :)

zet j'm toch op een bootable cdtje met dos ?

edit ja kan het wel proberen hoor uit windows starten..
op een gegeven moment loopt ie vanzelf wel vast vermoed ik maar je mbr is weg
maar ja doel is bereikt je mbr is pleite .. je os was je toch opnieuw aan het installeren

[ Voor 73% gewijzigd door Fish op 28-10-2003 20:57 ]

Iperf

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
fish schreef op 28 October 2003 @ 20:54:
nou doet ie ut :)

stond in hoofdletters op linux server .. da gaat fout he :)

zet j'm toch op een bootable cdtje met dos ?
dat zei ik al, een bootdisk op een bootable cdrw fikken. moet zn laptop natuurlijk wel vanaf cd's kunnen opstarten, anders is het afaik onmogelijk :)

Verwijderd

Topicstarter
Thks voor jullie hulp en na uren te zijn bezig geweest een oplossing te vinden heb ik het eindelijk gevonden maar wil jullie toch nog bedanken de oplossing was...

Eerst xp cd erin > reparatie > toets diskpart > verwijder alle partities> ga terug > typ fixmbr > klaar

dat was neit zo moeilijk :p maar je moet het effe weten :p

Emiel

eehmm w8 even hij blijft zeuren met de tekst "hard disk boot sector invalid".. :S

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2003 21:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
hoe en waar maak je zo'n cdtje aan ? ik heb brander maare wat eropmoet dat is de vraag voor mij... :p
Pagina: 1