Toon posts:

Af- of aanrader !!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een P2/400 met 64mb.
Een voodoo 5 >>PCI<<

Of als er 128mb in zit?

Ja, of nee? En misschien waarom?

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Heuh? Geef er anders ff een prijs bij ofzo :)

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 15:37

Dreamer

Foutje

je kan uberhaupt beter 128mb nemen omdat de meeste spellen waarvoor je die kaart echt nodig hebt dat ook vragen bij aanbevolen systeem eisen

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoel deze videokaart (v5 PCI),
bij dat systeem (p2/400/64mb) :)

Kan mijn systeem de snelheid van de videokaart wel aan?

Heeft dat nut (benut ik dan de V5 PCI volledig)?

Verwijderd

Topicstarter
Eerst 128 mb dus :)

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:36
Als hij heel goedkoop (< f 300) is, doen! Anders Geforce1 DDR of GF2MX kopen.

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Nu online
Op dinsdag 05 december 2000 22:42 schreef Arzie het volgende:
Idd, 128 Mb in totaal in je doos + een GeForce2 MX. Dat zorgt voor een flinke toename in de prestaties. Een voodoo 5 5500 is behoorlijk CPU afhankelijk (geen T&L eenheid) en dus overkill voor een P2 400.
Heb zelf een P2 350 met een Asus GF2 MX en dat loopt als een trein (meestal).

Verwijderd

Op dinsdag 05 december 2000 22:42 schreef Arzie het volgende:
Op woensdag 06 december 2000 09:42 schreef biobak het volgende:
Idd, 128 Mb in totaal in je doos + een GeForce2 MX. Dat zorgt voor een flinke toename in de prestaties. Een voodoo 5 5500 is behoorlijk CPU afhankelijk (geen T&L eenheid) en dus overkill voor een P2 400.
Heb zelf een P2 350 met een Asus GF2 MX en dat loopt als een trein (meestal).
kunnen jullie niet lezen, hij heeft het over een pci videokaart en aangezien naar mijn weten er nog geen geforce kaarten in pci uitvoering zijn zal dat niet gaan, tenzij hij een agp slot heeft, wat hij niet vermeld.

• biobak
  • Nu online
Oops. Niet goed gelezen 8-)
Ik zou in elk geval zoeken naar een alternatief voor die v5 5500 aangezien die het geld gewoon niet waard is.

Verwijderd

Op woensdag 06 december 2000 10:19 schreef biobak het volgende:
Oops. Niet goed gelezen 8-)
Ik zou in elk geval zoeken naar een alternatief voor die v5 5500 aangezien die het geld gewoon niet waard is.
Hoe weet jij dat nou ???? Heb je'm soms een week of wat geprobeerd ???

V5 is z'n geld dik waard. Tis alleen voor fijnproevers die kwaliteit gefundeerd kunnen beoordelen. ;)

• biobak
  • Nu online
Op woensdag 06 december 2000 10:34 schreef Slashhead het volgende:
Hoe weet jij dat nou ???? Heb je'm soms een week of wat geprobeerd ???
Jep, prestaties vielen tegen vanwege m'n niet al te snelle cpu. GeForce2 mx was de helft goedkoper en even snel.

Verwijderd

Inno3D heeft 3 verschillende Geforce 2 MX-en in PCI uitvoering. Check http://home.wish.net/~djcanard/overzicht.html voor een overzicht van beschikbare GF2 MX-en.

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

[..]
Idd, 128 Mb in totaal in je doos + een GeForce2 MX. Dat zorgt voor een flinke toename En in de prestaties.
Niet overdrijven. Die t&L helpt ook alleen maar als die ondersteunt wordt. En dat doen maar heel weinig games
[..]
Een voodoo 5 5500 is behoorlijk CPU afhankelijk (geen T&L eenheid) en dus overkill voor een P2 400.
Anderzijds je kan wel zonder prestatieverlies fsaa inschakelen want dat is alleen een extra belasting voor je videokaart.

Een GF MX is natuurlijk wel veel goedkoper dan een voodoo 5500. Kijk ook eens naar een voodoo3 of tnt 2. Wat voor spelen wil je er eigenlijk mee spelen? wat heb je nu voor kaart?

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• biobak
  • Nu online
Niet overdrijven. Die t&L helpt ook alleen maar als die ondersteunt wordt. En dat doen maar heel weinig games
Ik vermoed dat hij een onboard videokaartje heeft (en daarom geen AGP slot) en daarom kan hij een flinke winst verwachten. Quake 3 (T&L) was op m'n TNT alleen bespeelbaar op 640x480. Nu ook op 1024x768. Half Life is nu zelfs bespeelbaar tot 1280x960.

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad ik heb geen AGP slot :( (nu zit er een V2 in).
En de Geforce 2 mx PCI laat wel heel lang op zich wachten. Of weet iemand waar hij al te koop is.
Meestal speel ik NFS 5 of UNREAL.
Als ik een Geforce koop moet ik dan minimaal 128mb hebben?

Verwijderd

ehm... kan je niet beter eerst een nieuw mobo kopen, want met een voodoo2 kun je in principe nog wel ff mee nou ja...
want als je een pci video kaart koopt... tsja het kan wel, maar moet je niet naar de toekomst kijken?

als je over een tijdeje een nieuwe mobo+proc koopt MET agp is het zonde van die videokaart.... dus

ik denk eerst maar es een nieuw mobo (heb ik indertijd ook gedaan)

• biobak
  • Nu online
Creative komt overigens met een GeForce2 MX DDR PCI

Verwijderd

Topicstarter
Klinkt goed :9
Wat moet dat kosten, wanneer komt die kaart uit? (Nederland).

Verwijderd

doen !!!

:Z

• Heintje
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-06 16:15
Ik heb die mx-pci gisteren bij Funtronics in De Haag gezien! Maar ik zou de V5 nemen....

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

Verwijderd

Bedenk wel dat de Creative GF2 MX DDR een gehalveerde en verlaagde (qua klokfrequentie) geheugenbus heeft en dus een (nog) slechtere geheugenperformance heeft dan een SDR uitvoering!

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Op woensdag 06 december 2000 17:38 schreef martun het volgende:
ehm... kan je niet beter eerst een nieuw mobo kopen, want met een voodoo2 kun je in principe nog wel ff mee nou ja...
Ik denk eerst maar es een nieuw mobo (heb ik indertijd ook gedaan)
Klinkt verstandig dit.
Trouwens als je een voodoo 5 koopt maakt het voor de prestaties niets uti of je agp of pci koopt.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt allemaal,
De voodoo 5 PCI doen we dus inpakken, en wegwezen :*

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

of toch dit:
[/quote]
Ik denk eerst maar es een nieuw mobo +cpu
[/quote]
er komt nml een hele nieuwe generatie videokaarten uit in een paar maandjes (oke dat is altijd zo) daarop wachten kan best verstandig zijn.

Pagina: 1