Toon posts:

probleem met oude Athlon 700

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met een Athlon 700, als ik deze opstart dan start deze op de een of andere manier niet door, de voeding gaat aan, fans draaien allemaal, maar de harddisk blijft uit en ik krijg geen beeld. De computer heeft dit al vaker gehad maar toen dacht ik dat er te weinig stroom gegeven werd aan het moederbord dus heb ik een nieuwe voeding besteld, nieuwe voeding erin gedaan, nog steeds niets. Ik begin langzamerhand een beetje hopeloos te worden want ik kan geen goede diagnose trekken, ik weet niet of het nu aan het moederbord ligt of aan de processor. Weet iemand wat er aan de hand is?
Het moederbord wat erin zit is een A-open AK72

Verwijderd

Heb je je pc ook al zo kaal mogelijk gestart, dat moet je eens doen en als hij het dan doet steeds 1 onderdeel erin doen. stopt ie dan weer, dan is dat laatst toegevoegde onderdeel stuk. of een andere videokaart. ook al geprobeerd??

Verwijderd

Topicstarter
De computer is zojuist weer "toevallig" opgestart, maar ik weet nog steeds niet wat er nu aan de hand is/was, dit heb ik al ongeveer 20 keer meegemaakt dat de computer soms het wel doet en soms niet, zonder elke keer bij het opstarten iets te veranderen aan de instellingen of iets dergelijks..

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-08 19:34

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Is het stopcontact wel geaard? Zijn alle condensators op het moederbord nog in orde? Deze twee dingen moet je eens controleren, die kunnen van zulke vage problemen veroorzaken :)

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:05

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Probeer ook eens: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

* dion_b heeft een tijdje terug een AK72 gezien met rotte condensatoren waarbij ook nog eens de L2 cache op de CPU module beschadigd was...

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Ik had vroeger een pentium I met abit-moederbord welke ook niet altijd van de eerste keer startte, toen heb ik eens een bios-update gedaan en was het opgelost. Je kan dit ook eens proberen, het kan mss helpen...

• MPAnnihilator
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-06 21:59
Volgens mij HD probleem , op een moment dat hij niet meer wil booten, hang er eens een ander schijfje in als je er nog 1 hebt tenminste.

Ik heb net dezelfde problemen gehad in mijn oude pc. Na het opzetten van de SMART funtionaliteit in mijn bios, bleek ik inderdaad van mijn smart monitoring van de HD een melding te krijgen dat mijn schijf bijna zou crashen. Misschien is het bij jou iets anders nog , maar je kan maar proberen natuurlijk.

Mijn Specs

Pagina: 1