Toon posts:

DVD brander kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nu heb ik afgelopen week een DVD brander gekocht, de AOPEN DRW4410 welteverstaan.
Nu had ik eerst geprobeerd een backupdvd te branden, dit ging allemaal goed en NERO gaf na het voltooien ook de melding dat het brandproces voltooid was.
...Maarrr, nu wilde ik de dvd teruglezen maar tot mijn grote verbazing las mijn dvdbrander/speler de dvd niet, terwijl het volgens de infotool wel zou moeten. (de brander kan namelijk alleen geen DVD-RAM lezen, verder alles)

Is mijn brander nu gewoon kapot en moet ik er mee terug gaan naar de winkel, of zie ik iets over het hoofd?

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 15:48

SkyStreaker

Move on up!

Wellicht een firmware update die je kan helpen, richt je even tot:

http://forum.firmware-flash.com

http://forum.rpc1.org/dl_all.php (zelfde site, maar dan een d/l overzicht van merken)

Op de site komen ook hardware-testers langs.

[ Voor 12% gewijzigd door SkyStreaker op 28-10-2003 19:46 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de firmware reeds ge-update tot de meest recente versie, maar ik blijf met hetzelfde probleem zitten.

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-02 18:27

n00bs

Het is weer Zomer!

Sowieso (en niet als flame) Aopen inruilen voor een lite on

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Het kan gewoon ook wezen dat hij een Maandag-ochtend product te pakken heeft. Als je het probleem blijft houden, inruilen voor een nieuwe. Zelfde probleem nog steeds? Dan om een andere type/merk vragen.

Dit zou je ook kunnen proberen, enkel de DVD-fikker op de secondary master zetten. Helpt dat?

[ Voor 23% gewijzigd door SkyStreaker op 28-10-2003 19:58 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al van alles geprobeerd, alleen de brander op de 2e IDE poort, de brander als slave, master, ik heb alle mogelijke configuraties geprobeerd maar niks heeft mogen baten.

Ik ben bang dat het aan de brander ligt eerlijk gezegd.

• koe161
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

koe161

koe(c)

dvd wel echt gebrand ? of simulation gedaan :?

Er is een tijd van werken en een tijd van genieten.

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

n00bs schreef op 28 October 2003 @ 19:52:
Sowieso (en niet als flame) Aopen inruilen voor een lite on
Das dus wel een flame want er is niets mis met AOpen branders (hoewel ik er ook geen fan van ben ;) )

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Fire_escape schreef op 28 October 2003 @ 20:09:
[...]

Das dus wel een flame want er is niets mis met AOpen branders (hoewel ik er ook geen fan van ben ;) )
Wat er mis is... lol daar is genoeg over te vinden :)

Verwijderd

Topicstarter
koe schreef op 28 October 2003 @ 20:09:
dvd wel echt gebrand ? of simulation gedaan :?
Hij brandt de dvd's wel echt, je kunt het ook wel zien op de dvd aan het stuk wat gebrand is en wat nog leeg is. (donkerder)
Dat is het dus niet.

• Copycat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-12-2025

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Hmm heb dat ding hier ook .Dus gelijk maar ff geprobeert en hetzelfde euvel.
Brandertje al op Slave gezet zoals volgens de handleiding moet maar het mag niet baten ook niet na een firmware-update. En ook niet met m'n A-open DVD-rom die erboven hangt. Maar gek genoeg wel met m'n toch niet zo brakke Toshiba-SDM1202(SCSI) die in een andere PC hangt 8)7
n00bs schreef op 28 October 2003 @ 20:30:
[...]

Wat er mis is... lol daar is genoeg over te vinden :)
Graag ff onderbouwd met een link dan please :z

[ Voor 53% gewijzigd door Copycat op 28-10-2003 21:57 ]

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Het kan natuurlijk ook aan de CD of zelfs DVD liggen. Probeer eens los een van de betere merken. Sony, Philips. Check wat die doen. Een goede winkel verkoopt ze ook los.
Heb je ook al op mindere snelheid proberen te fikken? Heb je ook al een DVD-RW geprobeerd?

Heb je ook al op het forum gekeken/gepost wat ik je gegeven heb?

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Weliswaar een hele oude topic maar ik zit ook nog steeds met dit zelfde probleem: Nero (5 en 6) wil geen data schrijven op dvd+r, dvd+rw gaat wel prima. Het schijnt dat Nero zelfs de settings die je met bitsetter hebt ingesteld gewoon negeert. RecordNow zou het bijvoorbeeld WEL netjes doen... Heeft iemand ervaring met data/backup op DVD+R op deze brander? Ik weet het nog steeds niet of dit gewoon kan?

Verwijderd

Gianni Rombios schreef op 23 februari 2004 @ 21:45:
Weliswaar een hele oude topic maar ik zit ook nog steeds met dit zelfde probleem: Nero (5 en 6) wil geen data schrijven op dvd+r, dvd+rw gaat wel prima. Het schijnt dat Nero zelfs de settings die je met bitsetter hebt ingesteld gewoon negeert. RecordNow zou het bijvoorbeeld WEL netjes doen... Heeft iemand ervaring met data/backup op DVD+R op deze brander? Ik weet het nog steeds niet of dit gewoon kan?
ik heb precies hetzelfde probleem ik wou net ut2004 ff branden op een dvd+r :X
en hij kan niet gelezen worden alleen als ik mijn Tevion dvd+r gebruik

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

En jullie hebben allemaal Aopen ? :+

Verwijderd

hebben jullie die test gelezen in de PCM van februarie?
daar hadden ze ook DVd's gebrand die na het branden niet meer te lezen waren met dezelfde writer. Zal dat hier ook niet kunnen zijn?
Hiermee wil ik dus zeggen dat het niet alleen aan de writer hoeft te liggen, ook de media die je gebruikt is van groot belang

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2004 18:46 ]

• Gianni Rombios
  • Niet online
Net een Traxdata 4 speed dvd+r gebrand met Nero6 (express) nou die doet het dus prima! Blijkt dus toch niet zo te zijn dat Nero (6) geen dataschijven kan schrijven maar dus wel dat je zeker weten moet welke schijven compatibel zijn. Datawrite gingen dus alle 5 mis, Traxdata (momenteel 5 voor 12 euro bij de Blokker) doen het wel prima.

Verwijderd

dan ben ik toch iets blijer dat die het met mijn tevions doen
7 euro voor 5 dvd's ;) :D

• Thandor
  • Laatst online: 22:23

Thandor

SilverStreak

Wat is er dan mis met AOpen?. Kheb zelf een AOpen DVD speler.. werkt perfect. M'n broer heeft er 1 en een vriend van mij ook.

Ook heb ik zelf een AOpen CDRW 48/12/50. Deze heb ik November 2002 gekocht (2 stuks). Ze werken allebei prima :)

Mijn ook heeft ook 2 AOpen branders gehad. 1tje daar knapte een cd in kapot. (Was een goedkope CD dat bij een blad zat) en de 2e is wel wat aan het slijten, maar ja, wat wil je na 100duizenden cd's branden >:)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

AOpen CDRW 48/12/50 die heb ik ook en die werkt PERFECT alleen maakt hij wel een beetje veel geluid als je cd's erin stopt

• Gianni Rombios
  • Niet online
Weinig mis met AOpen wat mij betreft maar het gaat hier wel over dvd branders en die zijn dus voorlopig nog ERG kieskeurig helaas. Eigenlijk vodden maar ja dat ligt niet direct aan AOpen. Verder is dit een mooi stille brander die ook +rw op 4 speed brandt, maar over de media compatibiliteit is helaas niet zoveel bekend, zodat je dus zelf een aantal schijfjes mag verprutsen tot je een merk hebt gevonden wat de brander ook leuk vindt.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Gelukkig was in het verleden al algemeen bekend dat CD rom spelers en CD writers van A open ook al erg "kritisch" waren ;) (zijn echt veel topics over te vinden op veel verschillende fora)

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Gelukkig was in het verleden al algemeen bekend dat CD rom spelers en CD writers van A open ook al erg "kritisch" waren
Dit houdt echter geen enkel verband met de problemen met de DRW4410. De DRW4410 is namelijk in werkelijkheid een Ricoh drive (staat ook duidelijk op het etiket), in tegenstelling tot de CDRW's van AOpen. Zelf heb ik nog nooit mediacompatibility-issues gehad met AOpen CDRW's. Met de DRW4410 echter wel.
Zelf ben ik niet zo gecharmeerd van de DRW4410 maar wel tevreden over de andere AOpen branders. De enige fout die AOpen wat mij betreft heeft gemaakt is hun populairste DVD brander bij de verkeerde fabrikant inkopen.

[ Voor 10% gewijzigd door koraks op 24-03-2004 14:23 ]

• Gianni Rombios
  • Niet online
Nou ik vond zelf de AOpen van Ricoh juist de beste maar ze hebben nu niet zozeer een fout gemaakt, het is meer dat de dvd branders in het algemeen nog wat kinderziekten vertonen.
Pagina: 1