NTFS partities kwijt?

Pagina: 1
Acties:

• DJ.KRIZZ
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
Ik zit met het volgende probleem; na een gedwongen repair installatie van windows 2003 ben ik 2 van de 4 NTFS partities kwijt. Ik heb win2k3 gewoon in dezelfde directory geinstalleerd maar 2 van de 4 schijven kan ik wel zien in diskmanagement maar ze staan niet geregistreerd als NTFS. Tijdens de herinstallatie ben ik verder geen fouten tegengekomen. Hoe kan ik deze paritities weer mounten als NTFS

situatie:

HD1 C: (NTFS)
HD2 D: (NTFS) + 2 'verborgen partities

You've got to try it to love it

Verwijderd

Beetje vaag, is die 2e disk Dynamic?

Die meuk moet je eerst importeren enzo, maar aangezien je 1 partitie al kunt zien lijkt me dat niet van toepassing..

Dynamic schijven is een ramp, ben ook al 's m'n partities kwijtgeraakt doordat windhoos bij herinstallatie die Dynamic schijven opnieuw moest gaan herkennen...

• Horus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-01 14:11
Dit heb ik ook gehad met een dynamic disk na een reinstall, werd dus ook niet meer herkend. Toen heb ik met een hexeditor in de bootsector de identificatie code van 'dynamic disk' terug veranderd in ntfs, en hoppa m'n disk was terug. Staan wel tutorials voor op het net, moet je even zoeken.

• DJ.KRIZZ
hoe weet ik zeker of mn disk dynamic is?

Verwijderd

Bij Disk Management kijken, voor elke fysieke schijf staat of het een Basic of Dynamic disk is..

Standaard blijven het overigens Basic disks.. dat moet je zelf een keer geconvert hebben wil het Dynamic zijn...

• Horus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-01 14:11
DJ.KRIZZ schreef op 28 October 2003 @ 19:54:
hoe weet ik zeker of mn disk dynamic is?
Als jij er zelf dynamic disks van hebt gemaakt. (doet ie geloof ik niet vanzelf)

Maar ook dit kun je dus checken door naar de identificatie code in de bootsector te kijken.

• DJ.KRIZZ
beide hardeschijven zijn 'basic' :/

Verwijderd

Klinkt vaag! Zie je ze onder Disk Management wel staan, maar als 'hidden' ?
Welke opties heb je dan als je er rechts op klikt :?

• DJ.KRIZZ
zo ziet het eruit:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/kristian/screen.JPG

in mn eerste post staan trouwens die drives fout zie ik nu

• Facer
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Facer

Ken net.....

Kan je die partitie die niet gevonden wordt. Met Partition magic converteren naar een FAT32 / NTFS partitie ? zodat de partitie wel hersteld wordt maar "normaal" niet de data word verwijderd....

• DJ.KRIZZ
windows 2003 draait geen Partition Magic...

ik heb eerst ook wel versie 7 van PM proberen te installeren maar deze start vervolgens niet op

• Facer
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Facer

Ken net.....

DJ.KRIZZ schreef op 28 October 2003 @ 20:10:
windows 2003 draait geen Partition Magic...

ik heb eerst ook wel versie 7 van PM proberen te installeren maar deze start vervolgens niet op
En de dos version ;) kweet niet zeker of die wel kan converteren.. Hoop het wel voor je

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:56

SkyStreaker

Move on up!

Verwijderd schreef op 28 October 2003 @ 19:43:
Beetje vaag, is die 2e disk Dynamic?

Die meuk moet je eerst importeren enzo, maar aangezien je 1 partitie al kunt zien lijkt me dat niet van toepassing..

Dynamic schijven is een ramp, ben ook al 's m'n partities kwijtgeraakt doordat windhoos bij herinstallatie die Dynamic schijven opnieuw moest gaan herkennen...
Windows ;)

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Verwijderd

Sorry, slip of the finger ;)

ontopic: Toch proberen om de partitie als NTFS te markeren met bijv PM..
Zowiezo weird dat een 'gewone' NTFS partitie niet herkend wordt.. Hoe heb je die partities oorspronkelijk aangemaakt? MayB is de table niet goed weggeschreven in de bootsector..

Of kraam ik nu onzin uit :)

• DJ.KRIZZ
ik heb het op kunnen lossen als volgt:

Partition Volume Manager Demo geinstalleerd; hiermee zag ik dat beide missende parities op Hidden NTFS stonden

hierna in DOS opgestart op het bestandje ptedit.exe (iets van de firma Powerquest) uit te voeren; hiermee kon ik de hidden partities omzetten naar normale partities

Pagina: 1