Toon posts:

Windows start niet op met een 17" scherm en > 640x480

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensuh

Ik had vandaag een nieuw monitortje gekocht voor op mijn nieuwe pc dus ik dacht, dan zet ik me oude Philips 107T (17inch) op me AMD K6 233Mhz (32MB geheugen, 2mb onboard VGA op SiS5598 moederbord) waar eerst een oude 14 inch op stond. Nu krijg ik niet meer dan 16 kleuren en 640X480... :| ....als ik deze instel op 1024X768 met 16bits hoge resolutie...dannuh start ie niet meer echt op. Hij geeft dan de volgende foutmelding: 032F:00005603 :? in zoon leuk blauw schermpje voordat ik in windows zit. dan start ik op in veilige modus en dan moet alles weer terug naar 16 kleure met de resolutie van 640X480. Wie zou mij uit kunne legge wat er loosj is...? Is het dit op te lossen, of kan zon monitor nou eenmaal niet op soon ouwe onboard VGA kaart!?

alvast Thnxz voor jullie hulp

MZzzzzzllll...

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Ik denk datje onboard vga brak is, dat 'ie niet hogere resoluties aankan, al is 640*480 wel erg laag..probeer het eens met een pci/agp kaartje ?

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Verwijderd

Topicstarter
Tjah als ik er een 14 inch monitor op zet....
dan doet ie wel 800X600 en 16 bits :?

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06-2025

DoD Cerberus

blabla!

probeer dan 's 800x600 op die 17 inch |:(

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

Verwijderd

Topicstarter
dat kan niet :/ want dan start ie windows niet meer op....dan krijg ik die foutmelding

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:56

JWO

hmm wat denk je van nieuwe drivers te installeren ?

Verwijderd

Topicstarter
werkt ook niet :( kep de nieuwste die der zijn (zijn wel oud, maja nieuwer is er niet...je weet toch...oud dingetje... B) )

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:20

Duinkonijn

Huh?

Verwijderd schreef op 28 October 2003 @ 21:08:
werkt ook niet :( kep de nieuwste die der zijn (zijn wel oud, maja nieuwer is er niet...je weet toch...oud dingetje... B) )
als je nou live die 14 inch wisseld met de 17

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• JWO

JWO

ik heb vroeger ook een bordje met die chipset gehad, en daarbij kon je in het bios ook het geheugen instellen op 1,2 en 4mb misschien bij jou ook ?

zo jah zet em eens op 4mb

Verwijderd

Topicstarter
als ik hem Live verwissel doet ie het wel! maar als ik hem dan weer opstart niet...:( maar wel als ik onder het opstarten me monitor uitlaat maar das niet de bedoeling natuurlijk...maar wel een optie ;) *ff teste of ik 4mb in kan stellen...

Verwijderd

Topicstarter
Instellen naar 4mb lukt...maar het probleem is er jammer genoeg niet mee verholpen 8)7

• JWO

JWO

hmm laatste wat ik kan bedenken, is een ander type monitor driver installeren

Verwijderd

Topicstarter
heb ik ook geprobeerd, werkt ook niet...ik denk dat ik gewoon maar onder het opstarten me scherm uit moet laten...en zodra ik het blije win 98 geluidje hoor hem aanzetten. Dan kan ik hem namelijk gewoon gebruiken :) (maak toch niet so veel gebruik van die 2e computer.... :P , is nie so snewl ook trouwes.. :P )
Maarre geloof dat het schermpje niet so lekker samen wil werken met de Onboard VGA en dat hier weinig aan te veranderen is ;( .... togh nog bedankt!

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:20

Duinkonijn

Huh?

misschien als je der wat meer geheugen in perst en er XP op zet dat hij het dan wel doet :?

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Verwijderd

nieuwe win98 installatie al geprobeerd ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 oktober 2003 @ 09:35:
nieuwe win98 installatie al geprobeerd ?
Op zo'n tip de TS echt te wachten. Is net zoiets als een nieuwe auto kopen omdat de asbak vol zit.

/edit
wat doet dit topic in Audio-Video-Hifi? Meer iets voor WOS.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2003 09:45 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:45

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik verklaar dit een Videokaart probleem :). Van Audio, Video & HiFi Forum naar Videoplanken & Beeldkanonnen dus :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1