Dual met Radeon 8500 + Viper V330?

Pagina: 1
Acties:

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik had een vraagje die ik eigenlijk niet duidelijk kon vinden via Got search en Google:
Ik heb van mijn oude comp nog een videokaart Diamond Viper V330 over en een CRT monitor (Samsung 15inch, nummer effe vergeten ;))
Dus ik dacht: Laat ik eens een dual systeempje doen ;) Ik heb geen ervaring met duals dus...

Mijn ATI Radeon 8500 heeft een D-sub en een DVI aansluiting.. Aangezien dat de montoren geen DVI aansluiting hebben moet ik een DVI -> D-Sub kabeltje hebben maar ik las ook dat je 2 videokaarten in je systeem kan zetten en dan dual...
Aangezien dat ik dan geen dure kabeltje hoef te kopen zou ik graag wat meer informatie willen hoe ik dit regel, kortom:
Wat moet ik doen nadat ik de videokaartje in me systeem + nieuwe monitor heb aangesloten :P

Ik sluit het aanstaande zaterdag aan maar tis handig om het nu al te vragen _/-o_

Edit: Ik zie dat je met Ultramon ook al veel kan... Dan is mijn enigste vraag dan zeg maar: Kan dit wel, Viper V330 + Radeon 8500?

[ Voor 8% gewijzigd door Dutchmega op 28-10-2003 19:29 ]

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Je kan het altijd proberen. Maar Vipers staan er niet bekend om dat ze lekker werken als "tweede" kaartje erbij.

Wat je inderdaad kan doen is DVI -> D-Sub ...want een Viper V330 zal vast ook niet zulk lekker beeld gaan geven.

Ummm, een vraag...doe je games? En wat voor games...dat kan dual monitor keuze be-invloeden.

BTW, ..zoals de andere poster al zegt.... AGP poorten heb je maar 1 van, dus je hebt zeker weten een PCI viper 330 ? Vipers ( Agp en PCI ) staan er bekend om problemen te geven met IRQ's ....tja..het is wat oudere hardware en het is wat moeilijker met IRQ's

Je kan het proberen maar een DVI -> D-Sub is een snellere oplossing.

[ Voor 39% gewijzigd door swampy op 28-10-2003 20:13 ]

There is no place like ::1

• --MeAngry--