[winXP pro] na W32.pifi virus meerdere functies werken niet

Pagina: 1
Acties:

• 6bit
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-06-2022
ik heb een paar dagen geleden het W32.pifi virus gehad, terwijl mijn Norton volledig geupdate was. Nu heb ik opgezocht wat het virus deed en hoe je het eraf moet halen dat is gelukt, maar niet zonder de nodige gevolgen
Mijn computer sluit niet meer af,hij geeft ook geen foutmelding hij doet gewoon niets, je blijft in windows.
hij kan geen foutmeldingen en rapporten meer maken,
systeemherstel werkt niet meer ik kan dus niet terug naar een herstelpunt.
ook kan ik taakbeheer niet meer openkrijgen ook niet met ctrl+alt+del
En als je hem opstart krijg ik ineens nu een inlogscherm wat er voorheen nooit was.
Ik weet dat het virus .exe bestanden aantast dus en norton er verscheidene heeft weggegooid omdat hij het niet kon repareren, maar heb geen idee welke

Heb al meerdere zoekpogingen gedaan en mogelijkheden bijlangs gelopen, maar niets.

Nu is mijn vraag kan ik dit nog repareren of is het beter om windows "even" opnieuw te installeren.

[ Voor 5% gewijzigd door 6bit op 28-10-2003 20:53 . Reden: was wat vergeten te melden ]

the things we fear most have already happened to us

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

als je de winxp cd erin gooit bij het opstarten kan je er als het goed is ook voor kiezen om windows te repareren.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• 6bit
ja dan kom je in een soort dos prompt daar heb ik wel eens de mbr kunnen repareren van een schijf, maar daar kun je dit soort dingen toch niet corrigeren ???

the things we fear most have already happened to us

• The Bluesbro
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05 15:00
Ik heb dit virus ook gehad al mijn exe files aangetast voor mij was de enigste optie een volledige format van me hd :(

Verwijderd

Misschien kan je in veilige modus nog iets forceren? (Bij opstarten op F8) anders via de windows-cd de repair functie (om nog bepaalde bestanden te redden), maar als je een goeie backup hebt kun je beter formatteren.

• Crazy-
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Crazy-

Best life ever

zelf 2x gehad :S format was 2x de oplossing, sorry

12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - 13,8kWh accu

• 6bit
ok er zit dus niets anders op :(, bedankt voor jullie hulp

C:\>format c: