[PHP] random layout fouten *

Pagina: 1
Acties:

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:33
Ik ben samen met Mithrandir bezig met het ontwikkelen van een Framework in PHP. Dit gaat allemaal erg goed en ik ben bezig om er een forum in te maken.

Alleen stuit ik op een zeer vaag probleem. Ik krijg soms ineens random layout fuckups en dat steeds op dezelfde plaats.

Ik heb het gisteren in #devschuur al gevraagd en daar kwam Cheatah met het idee om een andere charset op te geven. Dus ik:
PHP:
1
header ("Content-type: text/html; charset=utf-8");

toevoegen.

Het leek erop dat de problemen weg waren, maar vandaag kreeg ik ze ineens weer terug.

Een aantal screenshots:
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=442474
Deze specifieke fuckup komt alleen in IE6 voor.
Als ik in de source kijk wordt </td> ineens vervangen door </t €S&#129; en dit komt op steeds dezelfde plaats voor.

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=442486
Deze komt voor zover ik weet ook alleen in IE6 voor.
Als ik in de source kijk wordt Test</a> vervangen door Tes €S&#129;> en dit komt ook steeds op dezelfde plaats voor.

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=442504
Deze komt alleen voor in FireBird.
De source is dan alleen maar
code:
1
<html><body></body></html>

Ook krijg ik af en toe een compleet witte pagina.

Mithrandir heeft er ook naar gekeken maar die krijgt alleen de titel boven in z'n browser te zien en krijgt een of andere redirect uit het niets.

Ik heb echt geen flauw idee wat het probleem hier zou kunnen zijn, misschien dat jullie er meer over weten :P

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• Akerboom
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-07 13:20

Akerboom

Codito, ergo sum

ik neem aan dat "</t €S " niet in de code is terug te vinden??

lijkt erop dat er iemand op je toetsenbord is gaan zitten op het moment dat je de td tag wilde sluiten...

• stekkel
  • Laatst online: 12-07 11:54
Dit doet me denken aan de onverklaarbare bug die af en toe gerapporteerd werd wat ging over het afbreken van de <br /> tag. IE presteerde het om dat als volgt weer te geven:
<br
/>

dus op 2 regels.

Ik heb nooit begrepen waarom dat gebeurde. Ben wel benieuwd of iemand deze rare IE problemen kan verklaren.

• Tux
TormentoR schreef op 28 October 2003 @ 19:07:
ik neem aan dat "</t €S� " niet in de code is terug te vinden??

lijkt erop dat er iemand op je toetsenbord is gaan zitten op het moment dat je de td tag wilde sluiten...
Nee de code komt uit een foreach en alle andere items gaan wel goed.
stekkel schreef op 28 October 2003 @ 19:41:
Dit doet me denken aan de onverklaarbare bug die af en toe gerapporteerd werd wat ging over het afbreken van de <br /> tag. IE presteerde het om dat als volgt weer te geven:
<br
/>

dus op 2 regels.

Ik heb nooit begrepen waarom dat gebeurde. Ben wel benieuwd of iemand deze rare IE problemen kan verklaren.
Het probleem doet zich ook voor in Mozilla FireBird.

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Verwijderd

Hoe is het resultaat als je een correcte <!DOCTYPE boven de html zet en in de html-head een correcte meta-tag met encoding? 'k Heb IE6 daar vaker over zien struikelen (xhtml gebruikt, wat goed werkte in IE5.5, maar niet in IE6, NS6, etc.).

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Clientsided, andere kant v/d schutting dus :)

Professionele website nodig?

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:18

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

TormentoR schreef op 28 October 2003 @ 19:07:
ik neem aan dat "</t €S " niet in de code is terug te vinden??

Als je niets weet, mag je ook je mond dichthouden :/

@TS: probeer eens client-side (META?) een charset op te geven, ipv serverside.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• Bosmonster
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

En je hebt PHP al opnieuw geinstalleerd enzo? :P Want ik kan me er weinig bij voorstellen dat het genereren van wat tekst (html) zulke fouten teweeg zou kunnen brengen.

• Tux
Bosmonster schreef op 28 October 2003 @ 23:55:
En je hebt PHP al opnieuw geinstalleerd enzo? :P Want ik kan me er weinig bij voorstellen dat het genereren van wat tekst (html) zulke fouten teweeg zou kunnen brengen.
Ik heb PHP al opnieuw geïnstalleerd.

En ik ga even ermee klooien om het client-side wat duidelijker te maken :P

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

Een manier om het probleem te analyseren:

1) geef als content-type "text/plain" mee (dan kun je met FB wél de broncode zien);
2.1) indien de output correct is: kopiëer de code naar een .html-bestand, en kijk of de bug zich weer voordoet. Indien foutieve weergave: Mozilla-probleem.
2.2) indien de output incorrect is: PHP-probleem.

onder voorbehoud van het correct intepreteren van het probleem

• Tux
Ik heb het probleem opgelost door ob_start(); en ob_end_flush(); aan m'n index.php toe te voegen. Dit lijkt het probleem opgelost te hebben :)

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

ob_end_flush is in principe niet eens nodig.. aan het einde van het script flusht ie automatisch..

Verwijderd

Waarom lost het gebruik van een buffer het probleem op? Hier was ik zelf namelijk nooit opgekomen :P

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2003 12:45 ]

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Tja.. als je niet buffered dan bombardeer je de browser met losse stukjes html of zelfs losse tekens elke keer als je een echo doet. Blijkbaar gaan niet alle browsers daar even lekker me om. Ook niet heel verwonderlijk als je het mij vraagt :) Buffer het liever en stuur in een keer een complete pagina.

Het wil ook wel helpen om in loops geen echo te gebruiken, maar het even in een losse variable op te slaan en daarna de hele string te echo'en. Als je dat consequent toepast zou je geen outputbuffering hoeven te gebruiken. Zorg ook dat wat je output af en toe wel een linebreak heeft ipv alles op 1 lange regel te outputten.

[ Voor 37% gewijzigd door Bosmonster op 29-10-2003 12:51 ]

Pagina: 1