hangen bij FORMAT

Pagina: 1
Acties:

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25
Ik heb een probleem:

Wanneer ik een partitie op mijn HDD formatteer hangt ie op "assigning File Allocation Table" oftewel "bezit met toewijzen bestandstabellen". :'(
Ik heb nog geen operating system geinstalleerd. Na hij dit bij C: deed en ik herstartte leek C: in orde. Bij een volgende schijf hing hij echter weer! :(

Mijn verdere config:
KT7RAID
1Ghz non o/c
384MB ram
2X 46.1GB IBM DLTA HDD
Pioneer DVD 16/40
Plex 12/10/32
9.1 GB SCSI Atlas IV
DV300 editing card
SBLIVE 5.1
GeForce2MX
de rest zal er niet veel mee te maken hebben...

You can't have everything. Where would you put it?

• Damon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-03 00:00
Iets meer info is gewenst:
gebeurd dit met je SCSI hd (zijn die 2 IBM ook scsi?)?
Welk besturingssysteem, hoeveel partities en welke grootte?

Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-

Verwijderd

Snapt je BIOS hoe om te gaan met 46 Gb schijven? Probeer Partition Magic anders!

• Rashann
  • Laatst online: 22-08 15:45

Rashann

Zoek de hond...

Voer anders fdisk nog eens uit en maak alle partities opnieuw aan. Of als je dat niet wilt kun je ook proberen eerst 'fdisk /mbr' te doen, misschien dat je Master Boot Record iets verkeerd heeft staan waardoor format niet wil?

If nothing is written below, I was the last to reply...

• tweakerbee
De IBM schijven zijn IDE.
De Atlas IV is al geformatteerd en daar staat al data op die ik niet kwijt wil.
Misschien dat ik even moet kijken of de nieuwe versie van FORMAT wel werkt (net zoals er van FDISK een nieuwe versie was die het 64GB probleem oploste.

• tweakerbee
Weer meer info:

Bij de windows setup hangt scandisk bij het "controleren van de FAT" of "checking FAT". :'( Niet leuk...

Wat nu? Schijven uit RAID halen en kijken of ze los wel willen werken?

• tweakerbee
Willen alle RAID eigenaren plz posten hoe zij hun RAID array geinstalleerd hebben, en wat zij zouden doen als ze dit hadden. Dit is niet leuk. 90GB hebben, maar er niks mee kunnen!!!

• kevlar
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
|sWORDs|: Ik neem aan dat je een promise hebt in combinatie met win9x. Je heb dan gewoon pech. Hoger dan 64gb per array in 9x en hoger dan 128gb per array in 2k kun je niet komen. En linux werkt helemaal niet. Maar met millennium is het me 1x gelukt om een array van 160 gb met partition magic in te delen en te booten. Daarna helaas nooit meer.

I wish I had a cool signature like everybody else

• tweakerbee
Ik heb eigenlijk een HPT370. Die zit op mijn KT7. Kan je echt niet een RAID disk van 64+ GB hebben? Dan ga ik proberen de harde schijven maar los aan de RAID controller te hangen (niet in RAID) en kijken of hij dan wel kan formatteren... Zou wel vette performance verlies betekenen. Kan hier wat getweakt worden misschien? :(

Pagina: 1