Toon posts:

bios memory test begint steeds opnieuw

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een asus A7v8x-x moederbord met 512 MB intern geheugen in de vorm van 1 reepje. Als ik mijn computer opstart doet ie een memorytest vanuit het bios maar die loopt op naar 512mb maar stopt dan niet en gaat weer veder van 0 naar 512.
ik kan dit verhelpen door op de Escape knop te drukken (dat is de memorytest stoppen)naar dit is niet zoals het hoort

ik heb ook last van een als ik een MD5 hash maak van een groot bestand dat ik steeds een andere waarde krijg.

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 14:45

dlmh

Lo-Fi

"Quick POST" in de BIOS aanzetten???

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

• newpegasus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-03 19:50

newpegasus

Hertog

doe eens een memory test, het lijkt erop dat je memory niet helemaal goed is. www.memtest86.com

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08 20:13
Heb je dat reepje geheugen al eens in een ander geheugenslot uitgeprobeerd? En test je geheugen eens grondig met Memtest86, als je daar al te veel fouten mee krijgt zou ik terug gaan met dat geheugen :)

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb grondig met memtest86 getest en kwam steeds bij test 7 op de zelfde plaats een fout in voor.

is dit gebruikelijk of is raar en moet ik het reepje terugbrengen?

• Spoooky
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:42

Spoooky

Core temp 37°C

Als het niuw geheugen is... Gelijk terugbrengen!!!

Ik ben spuit 1011, aangenaam!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sinds wanneer zijn fouten gebruikelijk 8)7

Omruilen dus ;)

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je kan nog even controleren of je geheugen timinigs op bij SPD staan, of ze zelf even op het laagste te zetten (hoogste getallen = laagste snelheid). Misschien is de dimm niet defect maar staan je timings te strak. Lijkt me vrij sterk maar toch.

Verwijderd

Topicstarter
bij het maken van ccd en hetdoen van onderzoek kommen er (bijna) altijd fouten voor, dat zou ook het geval zijn bij geheugen

Verwijderd

Topicstarter
Viper_74 schreef op 30 oktober 2003 @ 11:54:
Je kan nog even controleren of je geheugen timinigs op bij SPD staan, of ze zelf even op het laagste te zetten (hoogste getallen = laagste snelheid). Misschien is de dimm niet defect maar staan je timings te strak. Lijkt me vrij sterk maar toch.
dan zouden er toch eerder random fouten onstaan ipv steeds op de zelfde plek in het geheugen

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 30 oktober 2003 @ 11:55:
[...]

dan zouden er toch eerder random fouten onstaan ipv steeds op de zelfde plek in het geheugen
Hoeft niet, ik heb mijn celeron een keer overgeklokt, en steeds bij 20% kreeg ik een fout, verder niet.

Maar goed ik zei al lijkt me ook vrij sterk. En als het nieuw gekocht is zou ik ook zeggen ruil het iig. om.

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-08 20:46

boesOne

meuh

Precies.

Dus dit is een fout in de Dimm. Aangezien windows geen rekening houdt met defecte geheugen adressen is dit reepje dus stuk.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Pagina: 1