Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CCFL]Doet een rode ccfl blacklight teniet?

Pagina: 1
Acties:

• Hazuki
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2024

Hazuki

On my Suzuki

Topicstarter
Ik ben bezig met een casemod en de bedoeling is dat er een blacklight ccfl en een rode ccfl inkomen. Een vriend van me denkt dat de rode het effect van de blacklight teniet zal doen. Hij heeft hiervoor geen argumenten, maar nu ben ik zelf ook aan het twijfelen geraakt. :o

Het is de bedoeling dat de case gewoon rood oplicht, maar de uv reactive spullen die erin zitten (cablemesh, fan, voedingskap, slangwater) moeten duidelijk oplichten.
Ik wil deze rode van Caseking.de
http://www.caseking.de/sh...Path=28_43&products_id=71
en deze UV blacklight van Sunbeam gaan gebruiken.
http://www.inkoopacties.net/ia/8156mfwj/1/clpjb220

Is er iemand die hier ervaring mee heeft (niet persé met deze specifieke ccfl's, maar met de zelfde kleuren)?

Koekie?

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-11 19:50
kheb zelf een blauwe ccfl en een UV-ccfl, en ik moet zeggen dat 't uv-licht wat eruit komt behoorlijk minder is dat het blauwe licht...
maar ik denk ook dat uv-reactive spul wel oplichten hoor, ook wanneer er nog een normale ccfl in de kast staan, mits je uv-ccfl wel goed zicht op je reactive spul heeft en niet al te ver ervan verwijderd is..

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-11 16:47
ik denk ook dat het rode licht idd het effect wegvaagt.

blacklight laat witte dingen oplichten.
maar het witte vangt (absorbeert) het rode licht op, waardoor ze denk ik rozig van kleur zullen worden.

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap

Powered by:

Met blauw en uv is het effect weg, dus hiermee ook ga ik vanuit
Wat ik heb gedaan is gewoon een switch op mn front zodat ik kan switchen OF blauw OF uv

• Hazuki
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2024

Hazuki

On my Suzuki

Topicstarter
Switches komen er zowieso op, dus ik kan altijd nog 1 van de 2 uitzetten, maar das dus nie de bedoeling he :P Vooral het effect van het water in de slangen van m'n wc moet zichtbaar blijven.

NewbieNeo, heb jij geen uv reactive spullen in je case?

[ Voor 40% gewijzigd door Hazuki op 28-10-2003 18:44 ]

Koekie?

Verwijderd

BlauwUV + Rood = Paars met minder UV effect.

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-11 19:50
Hazuki schreef op 28 oktober 2003 @ 18:42:
NewbieNeo, heb jij geen uv reactive spullen in je case?
als je neon-gele verf ook mag bestempelen als uv-reactive, dan wel ja.. :P

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 12:55
Wat je probleem is is eigenlijk de hoeveelheid wit licht die gekleurde ccfls uitzenden. De rode ccfl is niet rood maar roze, de blauwe lichtblauw en ga zo maar door. Alleen de blacklight ccfl is er een met een smalle doorlaatband.

Wat je dus kan doen is je andere ccfls ook een smallere doorlaatband geven. Dus een strakkere kleur, echt rood of diepblauw dus. Hoe? Met van die lampenfolie of andere doorzichtige kleurenfilterende dingen!

En rood is de andere kant van UV dus dat kan echt wel mooi worden! :)

EDIT: Om het effect te testen kun je een felle rode LED en een UV LED pakken en ermee in je kast of testobject schijnen en kijken of het wat wordt. Veel blauwe LEDs hebben trouwens ook een UV effect. Maar dan heb je weer meer zichtbaar licht erbij en dan gaat het mengen. Een UV ccfl en LED schijnen trouwens veel feller dan je kunt zien. Daarom geeft het een 1337 effect op fluoriserende dingen.

[ Voor 30% gewijzigd door Benadski op 29-10-2003 00:23 ]

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-11 09:24
En anders rood-fluoriserende spullen in je case, ipv geel?
Heb je die rode lamp ook niet meer nodig...

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-11 16:57

TiMMieJ

PSN: Orixez

Ik heb 1 rode en een uv en ik moet zeggen dat als je ze gewoon boven en onder monteert je ze alle 2 wel ziet. Alleen de rode overheerst wel !!! Maar het effect is wel merkbaar of er een reactie is op uv spullen weet ik niet aangezien ik deze niet heb.
Pagina: 1