Toon posts:

[PHP/HTML/MSIE] file uploads via form

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Bij zoeken op dit forum en op de rest van het internet zie ik dat mensen al vaker dit probleem tegen zijn gekomen, er wordt alleen vaak in de verkeerde richting gezocht. Het probleem zit hem namelijk NIET in de PHP. Een oplossing ben ik nog niet tegen gekomen.

Het probleem: file uploads via een HTML-FORM (dus enctype="multipart/form-data" gebruiken) werken vanaf sommige PC's soms niet. Erger nog, het hele formulier werkt dan niet, terwijl vanaf andere PC's alles perfect gaat. Als meest recente voorbeeld werkt het wel vanaf mijn Windows XP met MSIE6, maar niet vanaf een Windows 2000 met MSIE6 bij een klant. We proberen de exact zelfde pagina met exact zelfde waarden, maar vanaf een andere locatie en andere PC. Of we wel of niet een bestand proberen up te loaden maakt niet uit, het gaat er alleen om dat enctype="multipart/form-data" gebruikt wordt. |:(

Wanneer het probleem voorkomt en je druk op "submit", wordt wel de pagina geladen die bij action gedefinieerd wordt, maar de variabelen komen niet door (misschien komen ze wel door, maar PHP kan ze dan niet uitlezen).

Kan iemand mij vertellen wat het probleem nou precies is? Voorlopig gok ik op een MSIE-bug. Nog beter: iemand een oplossing?

• Limhes
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-04 16:10
Post eens het HTML form en de PHP-code die de variabelen tracht uit te lezen. Misschien makkelijk als we het zelf ook uit kunnen testen.

Verwijderd

Topicstarter
Het maakt niet uit welke HTML of welke PHP. Je kunt standaard-classes proberen of zelf een maken, allemaal hetzelfde probleem.

• BierPul
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:23

BierPul

2 koffie graag

Zit die andere pc misschien achter een of andere vreemde firewall of proxy oid :?

Ik heb het idee dat het niet aan de browser ligt :)

Heb je al wel geprobeerd je code te saven als .html en lokaal vanaf die machine te draaien :?

ZO nee probeer dat eens en post de code ff hier :)

Ja man

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Zolang jij geen code post is het een beetje gissen. Ik denk niet dat het IE bug is maar user bug ;). Kortom, post de code plz

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

ik denk inderdaad ook dat je vertrouwd op iets van de client-kant - een referrer bijvoorbeeld, of een stukje javascript dat op de client disabled is oid...

Intentionally left blank

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-05 12:41
dit probleem ben ik ook eens tegengekomen, exacte oorzaak weet ik niet. het ging om een formulier met enctype="multipart/form-data" maar zonder een file upload input type. sommige variabelen (bijvoorbeeld <input type='hidden' value='0' name='action'>) werden door PHP niet geregistreerd in $_POST na het submitten van het form.

weghalen van de enctype loste uiteraard het probleem op.

• slm
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-11-2023

slm

Ik heb dit probleem ook gehad. Op bepaalde clients kwam na een post totaal geen data over.

Oplossing was idd de enctype weghalen. De betreffende clients (waarbij het niet werkte) zaten achter een firewall / router, alhoewel het op andere clients die ook achter (een andere) firewall zaten, wél goed werkte.... Hele vreemde situatie is/was het. Ik weet iig dat ik nooit meer een enctype specificeer.

To study and not think is a waste. To think and not study is dangerous.

Verwijderd

Topicstarter
Blijkbaar toch nog steeds meer mensen met dit probleem, dus kick ik hem maar eens omhoog. Heeft iemand wel eens de exacte reden kunnen achterhalen of zelfs een oplossing?

Het lijkt me toch iets met firewall/router/Windows/etc. te maken te hebben...

Verwijderd

Wat doet het upload script precies? Stel je upload zonder de bestandsnaam te veranderen een bestand naar een vaste map. Als je dan nog een keer de waardes in vult dan kan ie het bestand niet zomaar overschrijven lijkt me... ;)

Maar goed, bij programmeren hoort debuggen, en meestal kan je het beste gaan zoeken waar het probleem precies zit ipv gokken dat het aan de HTML code of de de client computer ligt.

Je zult toch echt specifieker moeten zijn door of eerst zelf verder te zoeken waar de oorzaak zit, of anderen dit laten doen door de code te posten...

PS Als je niet hetzelfde document upload overal dan kan je ook checken of de MAX_FILE_SIZE niet te laag staat voor sommige bestanden.
HTML:
1
<input type="hidden" name="MAX_FILE_SIZE" value="30000" />
(zie http://nl3.php.net/manual/en/features.file-upload.php)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2004 19:46 ]

Verwijderd

Kan dit te maken hebben met superglobals?

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

Verwijderd schreef op 30 januari 2004 @ 18:38:
Blijkbaar toch nog steeds meer mensen met dit probleem, dus kick ik hem maar eens omhoog. Heeft iemand wel eens de exacte reden kunnen achterhalen of zelfs een oplossing?

Het lijkt me toch iets met firewall/router/Windows/etc. te maken te hebben...
Als je na 3 maanden nog steeds de code niet wil posten kunnen we je echt niet helpen hoor.

Glazen bol is alweer een tijdje stuk :/

Professionele website nodig?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.