[Barebone] EPOX ex5 Mini Me

Pagina: 1
Acties:
  • 413 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Topicstarter
Kreeg ik mailtje van via een reseller van mij. Gisteren gesubmit maar niks gezien dus nu maar hier.
Staat nu ook op de site bij Epox.
http://www.epox.nl/english/products/barebone/ex5.htm

Afbeeldingslocatie: http://www.epox.nl/images/ex5/ex5-300s_large.jpg

Specs:Epox eX5 Mini Me (eX5-300S)

EPOX eX5 Mini Me is an amazing feature packed multi-media mini barebone system, which is well-specified for home and business application. Building on EPoX`s reputation for high performance and overclockability, the eX5 Mini Me will continue the trend and include the overclocking features that users have become akin to within our desktop range of products.

The advanced design by Epox achieves an impressive low noise level that will put other mini PC to shame. A very low noise level of "below 30dB". Silence is a very important feature especially if it is to be used for a living room entertaintment PC.

Unique to Mini Me is the front LCM with blue backlight. The Audio controls allow you to play CD / MP3CD / DVD-Audio without turning on the PC. When the PC is on, the same controls bring up the OS-independent Music On-Now! media playing software with GUI.

The CD drive bay cover ensures maintains the elegance of the sleek aluminium case irregardless of which CD / DVD drive is installed.

Powered by the newest Intel 865G chipset with ICH5, the Mini Me packs the latest features such as 2x SATA, 2x Dual Channel DDR400, AGP8X and more. Perfect for living room PC / home entertainment PC / Music server / LAN gaming box... Epox Mini Me is the latest generation of barebone mini PC

Features:

- Full Aluminium eX5 mini casing
- EP-4PGF+ mainboard (Intel 865G chipset with ICH5)
- 200W APFC quiet PSU
- 3G-Tek Cooling kit with Airduct (cools CPU & Northbridge)
- Music On-Now! utility and Windows GUI Application
- LCM Display with Blue Back Light
- Front controls plays CD / MP3CD, works with and without turning on PC
- Front ports (PS2 keyboard/mouse, 2xUSB2.0, 1394, Mic/Headphone)
- TV Tuner (optional)
- FM Radio & WinXP Remote Control (optional)
- 7-in-1 Flash card drive (optional)

Specifications :

Mainboard EP-4PGF+:
• Intel 865G Chipset with ICH5
• Socket 478 (533/800MHz); HT Technology
• 2 DIMM slots for Dual Channel DDR 400
• 2 x P-ATA for ATA-100, 2 x S-ATA
• 1 x PCI , 1 x AGP 8X
• 5.1 Channel Audio onboard

Front panel:
• USB 2.0 x 2
• Headphone x 1
• MIC x 1
• IEEE1394 x • PS/2 Keyboard and PS/2 Mouse

Rear panel:
• USB 2.0 x 4
• IEEE1394 x 1
• Serial port x 1
• Paralell port x 1
• S/PDIF Out 1x Coaxial and 1x Optical
• VGA (15Pin) x 1
• LAN 1x 10/100 Ethernet

Casing:
Material: Aluminum Alloy (special coated to repell dust)
Dimension: (W) 200 x (H) 180 x (L) 300
Drive bay: 1 x 5.25" bay; 2 x 3.5" (1x int / 1x ext)

Ik heb nog een pic in mijn mail die niet op de site staat, als iemand die wil hebben of uppen dan hoor ik het wel.

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:27
ziet er wel euh.. funky uit.. en de specs zijn ook zeer zeker niet verkeerd.. alleen die naam.

mini me.. (austin powers anyone? )

[ Voor 3% gewijzigd door Webgnome op 28-10-2003 17:49 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09 08:33
Wat ik bij deze dingen nou nooit snap is waarom ze niet meteen tv-out erbij inbouwen..
Ze positioneren het systeem als multimedia-machine voor in de huiskamer, en een van de dingen die je daar juist mee wilt doen is aansluiten op een tv en films afspelen lijkt me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

AGP-slot, check
onboard sound met i865 , check
weinig lawaai (van horen zeggen), check.

Optionele TV-tuner, ik zal nog ff uitzoeken wat dat betekend en of je die bij EPox kan krijgen en zo dus kan inbouwen ipv een AGP AIW kaart of losse PCI-TVtuner.

* Delerium kent Epox als een sober doch betrouwbaar werkpaard-merk.

Ik hoef niet meer te zoeken, mijn volgende PC staat hierzo
Wat ik bij deze dingen nou nooit snap is waarom ze niet meteen tv-out erbij inbouwen..
Dan ben je aangewezen op de interne grafische kaart. Zonde van je AGP-slot, daar kan je namelijk wel een hele vette kaart inbouwen, met TV-out dus.

mmm, die PS/2 dingen aan de voorkant is toch weer een min, zit je met een draadloos toestenbord nog steeds naar draadjes te kijken.....

[ Voor 36% gewijzigd door Delerium op 28-10-2003 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasco
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09 13:01

wasco

brightest crayon in the box

even verbaasd als Ecteinascidin:: muis/toetsenbord aan de voorkant??
slechte zet naar mijn mening, achteraan is veel beter weg te werken, met een draadloos kitje ofzo en dan zie je helemaal niks van kabels... nu daarentegen 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door wasco op 28-10-2003 17:52 ]

wasco [the brightest crayon in the box]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ja, daar zit je met je niet-USB fonkelnieuwe Logitech MX-setje......

Afbeeldingslocatie: http://www.epox.nl/images/ex5/eX5-3G-Tek.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasco
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09 13:01

wasco

brightest crayon in the box

intern lijkt het wel rustig zo.. geeft een beetje een vals beeld waarschijnlijk. veel kans geen IDE kabels aangeslote ofzo

wasco [the brightest crayon in the box]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Dit kunnen ze niet menen, ps2 voorop..

-het is zonder iets er in al esthetisch niet om aan te zien.
-Met iets er in is het al helemaaaaaal lelijk

Dat zier er toch niet uit? Zo'n redelijke voorkant, hi-fo look, en dan dat. Echt heeeeel leip.

Zilveren dopjes er op en usb spullen nemen, maarja, het blijft heel stom vind ik, rare designer van dat geval.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Ecteinascidin schreef op 28 oktober 2003 @ 17:48:
AGP-slot, check
onboard sound met i865 , check
weinig lawaai (van horen zeggen), check.

Optionele TV-tuner, ik zal nog ff uitzoeken wat dat betekend en of je die bij EPox kan krijgen en zo dus kan inbouwen ipv een AGP AIW kaart of losse PCI-TVtuner.

* zion kent Epox als een sober doch betrouwbaar werkpaard-merk.

Ik hoef niet meer te zoeken, mijn volgende PC staat hierzo

[...]

Dan ben je aangewezen op de interne grafische kaart. Zonde van je AGP-slot, daar kan je namelijk wel een hele vette kaart inbouwen, met TV-out dus.

mmm, die PS/2 dingen aan de voorkant is toch weer een min, zit je met een draadloos toestenbord nog steeds naar draadjes te kijken.....
Twynn schreef op 28 October 2003 @ 17:48:
Ze positioneren het systeem als multimedia-machine voor in de huiskamer, en een van de dingen die je daar juist mee wilt doen is aansluiten op een tv en films afspelen lijkt me :)
Tja: MSI MegaPC 180

Agp: Check
Onboard sound met I865: Che*oeps* Nforce2 Crush18G met MCP2T "Soundstorm"
Weinig lawaai: Check (32dB max geloof ik)
TV-Out: Check
Dual-Monitor Out: Check
Keyboard/Muis achterop: Check
Standaard AM/FM radio: Check
Optionele TV-Tuner: Check

En je kan altijd nog je grafische kaart vervangen vanwege de dus aanwezige AGP8X slot.

@Spice: Nee, hij is nog een paar dagen niet te krijgen (oke, misschien 2 a 3 weken). Heb iig van de importeur te horen gekregen dat ze zeker medio november in de winkels zullen liggen (heb wat haast ivm PC-Prive, dus had maar even gemailed)

Wat betreft de prijs, ik heb hier geen prijzen zien staan, en de prijs van de MSI180 is ook nog niet bekend/definitief.

[ Voor 17% gewijzigd door zion op 29-10-2003 20:10 ]

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Topicstarter
Mega PC180, best ok. Alleen: is nog niet krijgen, is niet echt stil en is duurder.
Beter vergelijkingsmateriaal is dan Mega 865.

[ Voor 25% gewijzigd door Spice op 29-10-2003 15:25 ]

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

- Lelijke voorkant
- wtf moet je ps2 poorten op de voorkant? niet handig.
- En als die optionele features net zolang op zich laten wachten als bij MSI dan is het snel verkrijgen van marktaandeel lastig.

Ik zit ook te wachten op MegaPC 180 release. Wat betreft prijzen, ik zal mijn contacten morgen eens raadplegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek eigenlijk precies zoiets als hier, alleen dan met een programmeerbaar menu'tje op de buitenkant van de kast.

Dus dat ik via de TV (of eventueel eenmalig via monitor) dat menutje op een aantal basis functies zet: DVD afspelen, video opnemen, Audio afspelen enz. Via een script kun je deze dan koppelen aan bestaande apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-09 10:48

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Ik ben dus wel de bezitter van deze Epox EX5 vanaf de kerstdagen, echt voor gekozen. Op de MegaPc 180 wachten duurde me te lang. En gezien de e.vt. prijs die toch richting de 400 euro gaat.

EPox EX 5 300s
Met de volgende inhoud
P4 2.6 800 Fsb
512 Mb
120 gig Maxtor Diamond Plus 7200 /8 mb cache
Hercules AIW 9800SE
En Liteon 401@411@811

Makkelijk in elkaar te zetten, hele goede handleiding. Totaal geen problemen. Lekker snel en stil systeem. Kan op het display het volgende uitlezen,
• Processor
• Geheugengrote
• HDD grote / of vrije ruimte
• Display monitor ( b.v. 1280x1024 )
• Cd/dvd in de speller zit
• Tijd of temperatuur systeem
• Of er muziek wordt afgespeeld volgens het bij behorende systeem

Systeem kan zelfstandig van CD of HD muziek afspelen zonder Windows op te starten.
Via Mini OS. Kan automatisch aan en uit gezet worden. Monitor bewaking van de van de fan’s diverse voltages en CPU temperatuur en systeem temperatuur. Bios heel toegankelijk en ruim optie voor overklokken.
Alles van hoogwaardig aluminium gemaakt en ziet er degelijk en betrouwbaar uit.
( moet wel zeggen dat ik natuurlijk nog niet alles voldoende heb getest en gelezen)

** (Er is een klein nadeel de muis/toetsenbord aansluiting aan de voorzijde, ik heb nog geen setje met USB.)

[ Voor 3% gewijzigd door Montana op 26-01-2004 19:24 ]

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Makkelijk in elkaar te zetten, hele goede handleiding. Totaal geen problemen. Lekker snel en stil systeem. Kan op het display het volgende uitlezen,
• Processor
• Geheugengrote
• HDD grote / of vrije ruimte
• Display monitor ( b.v. 1280x1024 )
• Cd/dvd in de speller zit
• Tijd of temperatuur systeem
• Of er muziek wordt afgespeeld volgens het bij behorende systeem
Nou nou... dat zijn nou niet echt de dingen die ik dagelijks even wil opvragen. Een -minimale- mate van integratie met een OS had ik toch wel op gehoopt. Ook al zou het alleen maar het opstarten zijn van een x aantal programma's die je op een speciale plek zet of zo.

Maar hoe werk je er nu mee? Gewoon als desktop PC op een bureautje of in de huiskamer?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2004 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana

Montana

Verwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 19:23:
[...]

Nou nou... dat zijn nou niet echt de dingen die ik dagelijks even wil opvragen. Een -minimale- mate van integratie met een OS had ik toch wel op gehoopt. Ook al zou het alleen maar het opstarten zijn van een x aantal programma's die je op een speciale plek zet of zo.

Maar hoe werk je er nu mee? Gewoon als desktop PC op een bureautje of in de huiskamer?
Inderdaad als desktop Pc voor op bureautje in een hoek opstelling met ttf schermpje, ik moest aan wat nieuws zonder aan een grote kast en moest er ook wel een beetje anders uitzien. Voor mijn "pc"werk en hobby voldoet dit.
( grafisch / foto's en muziek luisteren en DivX en DVD's, oja en TV natuurlijk

[ Voor 4% gewijzigd door Montana op 07-01-2004 19:50 ]

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeni1
  • Registratie: November 2003
Ik heb ook een Mini-me aangeschaft met de volgende specs:
P4 2.66 Ghz
512 PC2700
MSI GF5600 VTDR
S-ATA Seagate 120GB
Pioneer DVD Speler

Dit systeem komt bij mn TV te staan om Divx etc mee af te spelen.
De MSI Media Center met afstandsbediening is best grappig

Ik vind muziek afspelen een beetje kl*te als de PC niet aan staat, je kan niet goed een playlist selecteren (denk ik) en internet muziek weet ik ook niet of dat werkt (moet nog ff checken).

Verder ziet ie er wel :P uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeni1
Weet iemand of er programma's zijn die de display kunnen veranderen? muv die van epox om de temp e.d. te laten zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag ik het hier nog een keertje:)

Niemand problemen met de voeding (200 watt)????

Lijkt me zo weinig, zeker als je nog 3d kaart en geluidskaart erin doet?

Ik hoorde dat de P4 alleen al 100 watt op zich trekt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PathFindeR_NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:20
Lijkt me niet, ik heb hier al posts gelezen van mensen met videokaarten erin en heb niets dan goeds gehoord. Dus komende week ga ik mij deze bestellen.
Even een vraagje, is er ruimte voor een beetje te casemodden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeni1
Verwijderd schreef op 23 januari 2004 @ 21:13:
Vraag ik het hier nog een keertje:)

Niemand problemen met de voeding (200 watt)????

Lijkt me zo weinig, zeker als je nog 3d kaart en geluidskaart erin doet?

Ik hoorde dat de P4 alleen al 100 watt op zich trekt...
Zie een paar berichten hierboven...
Ik heb een P4 2,66 erin en een MSI FX5600
standaard ca. 39 graden en als ie een film gespeeld heeft dan is ie ca. 46 graden.

Bij mij past er geen PCI geluidskaart in. Dit ivm met de grote videokaart. ik moest mijn S-ATA schij onderste boven doen anders paste de kaart er niet in.

Epox levert ook een stukje rubber erbij dat je tussen je videokaart en HD kan doen. Dus dat zegt genoeg.

Als je geen PCI en AGP erin doet heb je aan die kant genoeg ruimte voor bv een display oid.

Wat zijn je plannen?? qua case modden??

[ Voor 9% gewijzigd door roeni1 op 26-01-2004 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
je kan meer met die 200 watt doen dan je zou denken :)
ik heb een shuttle sk41g met daarin:
xp2400+, 2x 256 mb ddr, 2x 80 gb hdd, radeon 9500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PathFindeR_NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:20
Ik ga de kabels met douche slangen bewerken. Een window maken en een spotje bovenin de kast voor de verlichting. Verder wil ik nog de ps2 poorten gaan wegwerken. Misschien in de zijkant nog een ventilatiegat voor de toekomstige videokaart. En ik ga eens kijken of er nog plaats is voor een 2e hd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeni1
PathFindeR_NL schreef op 27 januari 2004 @ 07:29:
Ik ga de kabels met douche slangen bewerken. Een window maken en een spotje bovenin de kast voor de verlichting. Verder wil ik nog de ps2 poorten gaan wegwerken. Misschien in de zijkant nog een ventilatiegat voor de toekomstige videokaart. En ik ga eens kijken of er nog plaats is voor een 2e hd.
erg kewl

Als je weet hoe je de ps2 poorten gaat wegwerken laat dat ff weten want die dingen zijn zo :r Ik snap echt nie hoe ze die dingen daar hebben kunnen doen |:(

en een 2e HD past alleen (denk ik) als je die cardreader eruit haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeni1
Wie krijgt er geluid uit de Mini-Me wanneer deze niet aanstaat maar als ie op DJ-ON staat?

Het is me wel een keer gelukt maar daarna moest ik Win XP opnieuw installeren ivm de Media Center van MSI en nu heb ik geen geluid meer....

Ik heb ook al een mailtje naar Epox support center gestuurt, zelfde dag nog een reply dat ze ervan af wisten en dat het probleem al naar Taiwan gestuurt is. En ze wisten nog niet wanneer het opgelost zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij hebben hem vandaag op het werk ook ff geinstalleerd echt een top ding vooral dat scherm aan de voorkant veel dingen op af te lezen, alleen jammer dat er geen caracters kunnen worden weergegeven, ik weet wel dit word mijn volgende pc!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana

Montana

roeni schreef op 28 januari 2004 @ 17:46:
Wie krijgt er geluid uit de Mini-Me wanneer deze niet aanstaat maar als ie op DJ-ON staat?

Het is me wel een keer gelukt maar daarna moest ik Win XP opnieuw installeren ivm de Media Center van MSI en nu heb ik geen geluid meer....

Ik heb ook al een mailtje naar Epox support center gestuurt, zelfde dag nog een reply dat ze ervan af wisten en dat het probleem al naar Taiwan gestuurt is. En ze wisten nog niet wanneer het opgelost zal worden.
Dj met of zonder Xp werkt hier vanaf dag 1 perfect. Bij alleen DJ wordt eerst netjes Mini OS opgestart en zijn de afspeellijsten netjes op het beeld van de monitor te zien. In XP werkt het net zo makkelijk en onafhankelijk. Alleen in XP is WInamp natuurlijk een betere keuze.
Alles werkt natuurlijk pas als je doet zoals beschreven staat in het boekje ( via de EX5 module) . En naar de Biosupdate moet je het ff opnieuw instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeni1
Dat heb ik allemaal gedaan, momenteel staat ie in mn woonkamer.

Ik krijg op het kleine display te zien dat ie speelt, en ook op de TV krijg ik de playlist te zien. Ik kan ook wisselen tussen HDD, USB en cd.

Ik krijg alleen geen geluid eruit op de DJ-ON stand.

Ik heb de mini-me verbonden met een optische en een coax kabel naar een decoder die in verbinding staat met mn 5.1 set.

Hoe heb jij de mini aangesloten (voor geluid dan)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana

Montana

roeni schreef op 28 januari 2004 @ 20:11:
Dat heb ik allemaal gedaan, momenteel staat ie in mn woonkamer.

Ik krijg op het kleine display te zien dat ie speelt, en ook op de TV krijg ik de playlist te zien. Ik kan ook wisselen tussen HDD, USB en cd.

Ik krijg alleen geen geluid eruit op de DJ-ON stand.

Ik heb de mini-me verbonden met een optische en een coax kabel naar een decoder die in verbinding staat met mn 5.1 set.

Hoe heb jij de mini aangesloten (voor geluid dan)?
Ik heb nog een 2.1 setje va Logitech dus of het werkt met 5.1 kan ik je geen antwoord opgeven. Ik zou in ieder geval proberen om eens helemaal terug te gaan naar de meest eenvoudige oplossing, krijg je net zo als ik wel geluid uit de Line out, als je deze insteld als 2.1 setje ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeni1
ik heb hem nu op Line in gezet en dan heb ik wel geluid....

Maar nu heb ik dus 2 kabels van PC naar audio lopen...

Maarja het werkt...

Verwijderd

Ik heb een vraagje.
Ik wil deze barebone ook gaan kopen i.c.m dit:

P4 3.0Ghz
Asus ATI Radeon 9200 SE
Na een tijdje nog een tv kaart
Een LG Combidrive (DVD drive en CD-RW brander in 1)
Een Creative WebCam NX Pro (op USB)
Bluetooth dongle
En nog wat USB zooi

Gaat die 200 Watt's voeding dat halen en zo nee, kan ik dan een sterkere kopen, en zo ja, welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeni1
ik heb dat ding thuis staan maar ik zou dat ding niet meer kopen. Voor een HTPC is ie niet echt geschikt. Voor games wel, ik heb nog nooit problemen gehad met mn voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Tweakers

Ik heb Dit systeem op zolder gevonden, en tot mijn verbazing werkte het perfect...

Heb hem aangesloten in de keuken, en zou nu graag via dat DJ ON functie muziek laten lopen

Nu alleen het probleem, Ik heb de software niet, en kan hem nergens op google vinden.

de EPOX Website bestaat niet meer...

Misschien dat iemand van jullie nog de software op cd heeft, en mij de data kan leveren via winrar bestand ofso...

Hoop op een reactie....

Greetzzzz
Pagina: 1