Toon posts:

linux router linksys ap

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen, ik ben van plan om binnekort een wlan aan te leggen bij mij thuis

ik heb nu een debian routertje met een freesco flop voor als t misgaat (als ik weer is heb ligge vervelen in de instellingen) en mn moeder moet perse onmiddelijk dr mail chekken.

Nu heb ik mn oog laten vallen op een linksys wap54g dus acces point zonder router maar nu zie ik bij de minimum requirments dat er een windows pc nodig is :S

is dit wel zo?? ik dacht eigenlijk dat die ap te vergelijken was met een hub of switch die het draadloos netwerk verbind met mn router... en verder compleet stand alone is.
waarom heeft ie n windows pc nodig? om de ap te configureren meschien maar als het goed is kan ik dat ook via een browser of kan dit alleen vanaf je wired kant....?
en ik zou toch ook kunnen configureren met windows bak en daarna gewoon aan mn linux box hangen??

en nu zullen jullie wel denken pak dan die met ingebouwde router is nog linux ook maar ik vind t nou eenmaal leuk om een beetje aan te pielen met mn linux bak en wil deze eigenlijk als server router weetikwat gebruiken....

k heb al ongeveer alles afgelezen (kan natuulrijk nooit) maar wel veel gezien en heb nergens iets gevonden over dit onderwerp dus plz hoop ik dat een van jullie me kan helpen....

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:10
Het programmaatje waarmee je hem voor de eerste keer moet instellen is een windowsprogramma, vandaar.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

Topicstarter
Er is toch zeker wel iemand hier die geprobeerd heeft zn wap54g aan zn linux router te hangen???

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:44

Nakebod

Nope.

Waarschijnlijk kan je, na het aanzetten van je AP, al direct met wlan verbinding maken ermee, zonder software, en misschien, weet zo niet of die versie ook switch heeft, met utp direct verbinding maken, en dan kan je via webbased ding alles configen.
Was hier iig met mijn Linksys Wlan Router met 4ports switch wel zo, power stekker erin, laptop aan, netwerk gevonden, open webinterface, en configen.
Heb wel Windows, maar totaal geen software gebruikt

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 October 2003 @ 22:03:
Er is toch zeker wel iemand hier die geprobeerd heeft zn wap54g aan zn linux router te hangen???
Jep! Me! Tenminste, ik hep de WRT54g (dus met router, maar bijna hetzelfde ding). Natuurlijk gaat dat goed! Je kunt dat ding gewoon configureren via je webbrowser (Internet Explorer is helemaal niet nodig, met Mozilla/Opera/Konqueror/whatever gaat het prima).

Maar......... Mijn ervaringen met de WRT54G qua wireless lan zijn niet echt geweldig. De ontvangst is niet perfect, en bovendien kun je alleen maar met andere LinkSYS-kaartjes (PCI, PCMCIA) verbinding maken. Een ander merk is mij tot op de dag van vandaag niet gelukt (zowel onder Linux als onder Windows).

• arikkert
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-07 11:57
Verwijderd schreef op 28 October 2003 @ 22:13:
Maar......... Mijn ervaringen met de WRT54G qua wireless lan zijn niet echt geweldig. De ontvangst is niet perfect, en bovendien kun je alleen maar met andere LinkSYS-kaartjes (PCI, PCMCIA) verbinding maken. Een ander merk is mij tot op de dag van vandaag niet gelukt (zowel onder Linux als onder Windows).
dan doe je denk toch ergens iets fout. Die linksys AP's zijn gewoon 802.11b compatible en met beetje recente firmware ook compleet 11g compat.
Pagina: 1