Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[LCD] PDA Palmpilot scherm

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• mdj84nl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03 09:03
Hallo, ik las even de faq en toen las ik dit:
Een Palm zelf heeft een 10polige serieële aansluiting die te gebruiken is om te communiceren met de PC. Voorbeelden van bruikbare software:
- PalmOrb (met PalmOS 3.3 en hoger)
- PalmVNC
- Pebbles PDA Project
- PalmAmp (WinAmp plugin)
- mp3remote 1.0 .
Voor deze software hoef je dus niet je Palm te demonteren (NB: bij een Palm is de DragonBall CPU tevens LCD controller, je moet dus wel een werkende Palm hebben!).
Nou, toevallig vond ik nog een oude PDA, maar het wil niet helemaal lukken, aangezien er PALMOS 2.0.5 opstaat.

Daarbij doen de bovenstaande programma's niet echt wat ik wil, deze programma's laten mijn pc besturen door mijn PDA, maar ik wil hem alleen als info-LCD gebruiken. (kan ik hem in me front bouwen :) )

Iemand idee welk programma ik nodig heb en hoe ik te werk ga? Verbinding tussen me PC en pda gaat dmv de cradle in de serial port.

Verwijderd

Ik heb ze niet allemaal geprobeerd/opgezocht, maar van PalmOrb weet ik zeker dat die alleen op PalmOS 3.3 draait. De andere zou je moeten proberen ;)

OS Updates zijn trouwens te downloaden, en kun je dan upgraden middels de linkkabel/craddle. http://www.palmone.com/us/support/downloads/ / http://www.palmone.com/us...loads/downloads_prev.html

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2003 17:36 ]

• mdj84nl
heb al geprobeerd te upgraden, maar verder dan 2.0.5 Kom ik niet, PALM VNC heb ik geprobeerd, maar die had minimaal os3.o nodig :(

De mp3 en winampremote kreeg ik niet aan de praat, moest me palm steeds resetten na een grote error :)

De rest van dat rijtje deed het wel, alleen dat is dus niet wat ik zoek :)

rest van het rijtje is dus pebbles :D

[ Voor 7% gewijzigd door mdj84nl op 28-10-2003 17:35 ]

Verwijderd

Vreemd van PalmVNC, want die is gebaseerd op een sourcecode die op PalmOS 1.0 al draaide. :? (http://www.harakan.btinte...PalmVNC/Manual/manual.htm)

Misschien dat er een verschil is tussen de Harakan en http://www.realvnc.com/ versie of de oudere oorspronkelijke versie van Vladimir Minenko ?
heb al geprobeerd te upgraden, maar verder dan 2.0.5 Kom ik niet
Dan heb je zeker een behoorlijk oud model Palm?

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2003 18:00 ]

• mdj84nl
okay, ander idee :P

Kan ik het lcd nog gebruiken als ik hem er gewoon helemaal uitsloop?

Verwijderd

Nope.

De CPU in de Palm is tegelijkertijd een LCD controller. Zonder die controller heb je alleen een scherm wat je digitaal moet aansturen, en dat gaat niet werken op je parallelle poort.
Tenzij je 1337 electro skills hebt en je eigen controllerprint gaat maken - maar dat komt er op neer dat je een kwart Palm opnieuw aan het bouwen bent.

Zie de vergelijking met een laptop: daar zijn ook vergelijkbare problemen om die TFT's controllerloos aan te sturen en is het makkelijker om ze aan te sturen met een programma op de laptop ipv het ding uit elkaar te trekken.

[ Voor 164% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2003 18:01 ]

• mdj84nl
haha ik heb bijna helemaal geen electro skills dus dat gaat niet lukken :P

en dat realVNC is volgens mij niet voor palmtopjes? hij geeft iig geen bestand mee die ik op me palm moet installeren.

Verwijderd

Never mind RealVNC ;) foutje...

http://www.wind-networks.de/PalmVNC/ > PalmVNC 1.1 for PalmOS 2.0 or higher > http://www.wind-networks.de/PalmVNC/PalmVNC.zip

Misschien dat je daar wat aan hebt ?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2003 18:01 ]

• mdj84nl
hmm volgens mij wil ddat VNC via een netwerk connecten, maar niet via me com poort.

aha : PalmPilot Personal because the network capability is required for operation.

vandaar. volgens mij heb ik die personal, omdat die andere niet op 2.0.5 kunnen werken :?

[ Voor 52% gewijzigd door mdj84nl op 28-10-2003 18:35 ]

Verwijderd

hmmmmmm heb nog een palm 3xe liggen met palm os 3.5 _/-\o_
laat ik dit maar eens uitproberen. 8)

• mdj84nl
naaier :P

Verwijderd

hmmmmm heb mijn palm aangesloten alles werkt zoals het moet
heb winamp plugin geinstalleerd en de sync uitgezet. En jah het werkt :d

nu heb ik een seriele kabel om mijn com poorten met elkaar te verbinden,en die
wilde ik aan mijn palm maken, maar na veel uitproberen ben ik tot de conclusie gekomen dat mijn kabel getwist is (vroeger kon ik zo 2 computers met elkaar verbinden) is er toevallig een programma waarmee ik de com poort zo kan instellen dat ie de twee poortjes omwisseld. zonder er voor te hoeven programeren. :d ???????????

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 november 2003 @ 19:51:
hmmmmm heb mijn palm aangesloten alles werkt zoals het moet
heb winamp plugin geinstalleerd en de sync uitgezet. En jah het werkt :d

nu heb ik een seriele kabel om mijn com poorten met elkaar te verbinden,en die
wilde ik aan mijn palm maken, maar na veel uitproberen ben ik tot de conclusie gekomen dat mijn kabel getwist is (vroeger kon ik zo 2 computers met elkaar verbinden) is er toevallig een programma waarmee ik de com poort zo kan instellen dat ie de twee poortjes omwisseld. zonder er voor te hoeven programeren. :d ???????????
nee, volgens mij is dat fysiek niet mogelijk met die poort. Nieuw com kabeltje 1:1 kopen voor paar euro

• Tom-my
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-05 16:08

Tom-my

w03iz0rz

juh je bent toch een tweaker? Als je zo'n kabel hebt met stekkers die je open kan maken moet je gewoon ff zelf die dingen omsolderen.

"Then there was the man who drowned crossing a stream with an average depth of six inches."

• Tazzy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:26
Palm V kopen?

• mdj84nl
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.