Toon posts:

[php] gd library installeren.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Lijkt misschien een afgezaagd topic maar ik heb veel in de search en de daaruit verwezen links gebladerd. Ik heb in alle betreffende manuals gekeken maar kom er niet uit.

Ik heb op mijn Win XP machine Apache 1.3.28 geinstalleerd. Toen heb ik via php.net de installer gedownload voor versie 4.3.3. Geinstalleerd onder apache en toen nog een aantal regeltjes toegevoegd aan de config :

LoadModule php4_module c:/php/sapi/php4apache.dll
AddModule mod_php4.c
AddType application/x-httpd-php .php

Nu heb ik gekeken bij php_info () en daar staat niets vermeldt over de GD library (die volgens veel berichten die ik gelezen heb er standaard bij moet zitten). Ook als ik gd_info () uitlees krijg ik een error dat hij deze functie niet kent. Dus ik op zoek naar de GD library. Gedownload via http://www.boutell.com/gd/ versie 2.0.15 (zip). Als ik dat uitpak krijg ik een hoop bestanden en weet ik niet waar ik ze moet plaatsen ??

Ook lees ik op heel veel plekken dat ik in de extentions map (die ik nergens kan vinden niet in Apache en ook niet in PHP map) een dll'tje moet kopieren naar een map lager en iets moet aanpassen in php.ini. Dit bestandje (php_gd.dll) kan ik echter ook nergens vinden. Alle handleidingen e.d. heb ik doorgespit maar kom er niet uit wat ik nou moet doen.

Graag hulp.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:00
Ik heb gewoon de grote download genomen, daar zit het al standaard in.

• PieterJ
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-09 15:30
IK heb een wat ouder versie van PHP, maar als het goed is staat in de extension dir van PHP deze dll: PHP_GD2.DLL
En het enige wat ik heb gedaan was een ; weg halen voor deze regel: extension=php_gd2.dll in PHP.INI

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Windows users may have to install the ZIP file distribution of gd and follow the instructions provided with it very closely, as according to rumor the self-extracting installer does not include gd for some reason; comments from those who find otherwise are welcome. The PHP 4.3.x version of gd offers features similar to and sometimes in addition to those included in the latest version of gd found here. If you are working with PHP, using the built-in gd of PHP 4.3.0 or better is recommended.
Waarom neem je niet gewoon de built-in versie als ik vragen mag? :)