tekst in een foto veranderen,of juist plaatsen ?

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Hoi,
Misschien staat deze vraag al ergens,maar ik kom er even niet uit zo.
Ik ben niet zo goed in de search.
Maar ik heb 2 vragen, ik zal eerst uitleggen wat er is gebeurd.

Op mijn webpage staan foto's van mijn overleden dochtertje.
Een gek iemand, helaas, heeft die foto's er af gehaald,en gedaan alsof het haar kind betrof,kompleet met een eigen verhaal.
Nu heb ik de foto's op een nogal grove manier voorzien van een (c) tekst.
Vraag 1, is er een programma dat een watermerk zoals de (c) tekst vloeiender kan plaatsen ?
Dus dat de kleuren van de achtergrond aanneemt waardoor je de (c) tekst wel kan zien,maar waardoor het niet zo storend is als nu.
Ik kan een link plaatsen,maar bedenk wel,de foto kan je laten schrikken.

http://www.xs4all.nl/~nickmarc/img36.jpg

Ik zoek dus een (liefst freeware) programma die dit kan doen.
Ik weet dat het met Paintshop pro kan,maar ik zoek eigenlijk gewoon een stand alone programma dat de foto ophaalt, copyrighttekst als watermerk aanbrengt,dus vloeiend in dezelfde kleuren als de achtergrond.

Vraag 2:
Als ik de foto's die ik met mijn huidige camera maak, open in een tekst editor, zie ik het volgende:
Digital Camera FinePix A310 Ver1.00 2003:10:19 15:29:35
Vermoedelijk is dit een deel van de EXIF informatie,maar dat weet ik niet zeker.
Is er een programma waarmee ik dat kan veranderen ?
Ik zou de tekst graag veranderen in mijn eigen naam.
Zodat ook als iemand met mijn foto's aan de haal gaat,ik achteraf kan aantonen dat dit toch echt een foto was die ik heb gemaakt.

Okay..een slim iemand kan dit allemaal omzeilen,dat weet ik.
Maar ik wil toch mijn verhaal met anderen kunnen delen, mensen kracht kunnen geven bij hun verdriet.
Ook vind ik dat mijn kind, recht heeft op een eigen plekje op het web,met haar verhaal.
Ik wil gewoon enige vorm van beveiliging kunnen toepassen om mensen die op zo'n manier misbruik maken van ons verdriet,toch een beetje te kunnen blokkeren.
Als deze vragen er al staan,sorry,maar ik ben zo geschrokken over wat er is gebeurd dat ik niet helemaal helder ben.
Het is erg schrikken als je de foto's van je eigen overleden kind,en foto's van grafstenen met een ander er bij,ziet staan op een page van iemand die doet alsof het haar verhaal is,alleen maar om wat aandacht te trekken.
Nick.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:16
Apart verhaal hoor, sterkte in ieder geval met alle emoties die hieraan verbonden zijn.

Jij hoeft in ieder geval niet te zoeken, dat doet de search wel voor je ;)
Kan me niet voorstellen dat hier niets tussen zit voor je:
http://gathering.tweakers...5Bsearch%5D=Zoek#hitstart

Maar, je kunt nooit voorkomen dat mensen je foto's van internet halen en ze bewerken of gebruiken, dan moet je ze niet op internet zetten; of ze achter een beschermd deel aanbieden.

Succes. :)

Verwijderd

Allereerst natuurlijk gecondoleerd en veel sterkte voor jou en je vrouw/vriendin.
Ten tweede denk ik dat je de ratio voorbijschiet als je gaat denken aan watermerken. Is er geen manier om diegene die de foto gejat heeft er op aan te spreken? Want dat is het eerste waar ik aan denk. Ik ken de situatie niet en wie die persoon is en wat je relatie is met die persoon, maar hoe haalt iemand het in zijn hoofd om zoiets te doen. Echt schurfterig.

Daarnaast is het kwaad al geschied en denk ik niet dat het nog eens voor zou komen. Zoveel "gekke iemanden", om jouw woorden te gebruiken, zijn er ook weer niet.

Als de foto's zijn geplaatst op een .nl / .com / .net etc domein (toplevel) dan kan je via WHOIS er achter komen van wie het is. Maar het zal wel op een gratis host staan. Eventueel kan je via die host ook stappen ondernemen.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2003 17:09 ]

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:20

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ik gebruik zelf "picture shark" en dat is freeware...

Wise enough to play the fool

• Nick39
  • Niet online
Willem169:
Het blijkt niet eens zo apart te zijn,na enig nazoeken kwam ik er achter dat deze persoon dit al vaker geflikt heeft en zelfs dingen combineerde,het kindje van de een gebruiken,begrafenis foto's van een ander omdat die mooier waren,een bevallen tweeling gejat,een geestelijk gehandicapte zoon verzonnen met foto's van een kind uit Belgie,gedichtjes van weer een ander kindje.. helaas.
Ik weet dat ik niet kan voorkomen dat anderen er mee aan de haal gaan.
Alleen een wat nettere oplossing dan de mijne zou wel wat mooier zijn.
Zichtbaar,maar niet storend.

Der Vati:
Degene is aangesproken,de site is verwijderd.
Ik had geen relatie met de persoon,de persoon heeft een heel virtueel gezin aangemeten met 6 willekeurige verhalen en foto's van anderen en die verweven tot 1 geheel.
Ze ging er zielig mee doen op een forum van vriendin en mensen daar dachten op een gegeven moment dat er iets niet klopte,gingen aan de haal met google en vonden mijn site en zo kwam het balletje aan het rollen.
Maar het is makkelijker om bij een provider aan te kloppen en te zeggen,open de foto even in een tekst editor,hier is een kopie van mijn legitimatiebewijs,op die manier kan je sneller aantonen dat ik degene ben die de foto heeft gemaakt.
Natuurlijk,iedereen kan dat omzeilen,maar je verwacht het niet zo.
Het blijkt dat deze persoon dit al 3 keer heeft geflikt.
Er zijn ook 3 of 4 nep kankerpatienten die sites en nieuwsbrieven afstropen op zoek naar "lotgenoten" die in werkelijkheid helemaal niets mankeren alleen voor de aandacht die ze krijgen.
Het is niet uniek, er is zelfs een naam voor : Munchausen By Proxy syndroom.

Teacher: dank voor je reactie, ik heb het gedownload en ga er mee aan de gang.

Anyway..kort of lang discussieren hoeft niet.
Voor mijn gemoedstoestand zou ik blij zijn als ik toch op genoemde wijze mijn foto's zichtbaar en onzichtbaar te beveiligen,alleen al om het bij een provider makkelijker te maken te bewijzen dat ik de fotonemer ben.
En zoals ik ze nu heb moeten toetakelen, ik vind het er verschrikkelijk uitzien dus ik hoop dat er alsnog iemand is die van het bestaan van een dergelijk programma,of 2 programma's afweten.
Ik weet niet eens of mijn veronderstelling dat de verborgen tekst in de Exif informatie staat,juist is.

Bedankt in elk geval voor jullie medeleven :)

[ Voor 6% gewijzigd door Nick39 op 28-10-2003 18:20 ]

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Om een foto te beveiligen.. tja.. we zijn er tegenwoordig bijna van overtuigd dat internet geen copyrights kent...

Welke manieren je kan doen zijn idd, zichtbaar watermerken. Je kan een officiele aanvragen voor een bepaald bedrag geloof ik. In jouw geval is dit niet een leuke oplossing.

Het watermerken met een grafisch programma is dan het makkelijkste, hoewel het wel een kunst is om deze vrijwel onzichtbaar of niet storend te maken. Een transparant relief met copyrighttext bv is makkelijk te doen met photoshop oid, maar een freeware programma dat hetzelde kan ken ik niet. Misschien dat programma dat hierboven werd aangekaart?

Exifdata veranderen heeft weinig zin, wat jij kan kan de ander ook. En hij hoeft het maar even te comprimeren of zo dan is het weer weg.

Je kan ook teksten in de foto zelf verbergen. Daar bestaan verschillende programma's voor, moet je even zoeken. Enige voordeel is dat je kan bewijzen dat die foto van jou is, min of meer.

Daarnaast kan je natuurlijk zulke zieke mensen het wat moeilijker maken door de rechtermuisknop uit te schakelen met een scriptje

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Verwijderd

Nick39 schreef op 28 October 2003 @ 18:01:"lotgenoten" die in werkelijkheid helemaal niets mankeren alleen voor de aandacht die ze krijgen.
Het is niet uniek, er is zelfs een naam voor : Munchausen By Proxy syndroom.
Had Tara Singh Varma dat ook niet :?

• Nick39
  • Niet online
athlonkmf schreef op 28 October 2003 @ 18:12:
Exifdata veranderen heeft weinig zin, wat jij kan kan de ander ook. En hij hoeft het maar even te comprimeren of zo dan is het weer weg.
Tuurlijk,weet ik,maar vaak zijn de mensen die dit soort dingen doen daar niet zo technisch voor, ze jatten wat foto's gebruiken een tool die een hapklare page maakt en voila.
Je kan ook teksten in de foto zelf verbergen. Daar bestaan verschillende programma's voor, moet je even zoeken. Enige voordeel is dat je kan bewijzen dat die foto van jou is, min of meer.
Dat is ook de bedoeling eigenlijk,dat ik dat kan aantonen..maar dat zoeken is nou juist een probleem,als ik er met Google mee aan de gang ga kom ik de meest maffe dingen tegen,duivelsteksten in mp3,cia berichten in foto's en noem maar op. :)
Voordeel van een fotoforum lijkt mij dat er mensen zijn die denken,hee dat weet ik, zoals de naam van het proggie dat eerder werd genoemd,als ik een naam heb,kom ik een heel eind verder,ik hoef geen uitgekauwde link of een hier heb je alles wat je wil mailtje (zou wel handig zijn ;) ) als ik een naam weet,kom ik er wel.
Maar om nou een heel programma met 600 functies te nemen,alleen voor die ene functie die ik zoek... dus daarom hoop ik dat er specifiek voor dit doel gemaakte programma's zijn.
Liefst freeware,want het gaat maar om een paar foto's.
Daarnaast kan je natuurlijk zulke zieke mensen het wat moeilijker maken door de rechtermuisknop uit te schakelen met een scriptje
Die drukken bovenaan op beeld, bron en voila, daar staat de link naar de foto :)
Dank je voor je suggesties !!

Der Vati:
Iets in die geest ja !
Ik weet wel dat er hier in het LUMC en het van Leeuwenhoek ziekenhuis zelfs waarschuwingsbrieven liggen bij de oncologie afdeling met namen van die nep patienten...

[ Voor 7% gewijzigd door Nick39 op 28-10-2003 18:31 ]

Verwijderd

Toen ik de vorige posts las, dacht ik direct aan stenografie. Misschien is het een slecht ideetje van een n00b, maar ik wou maar iets voorstellen ;)
voorbeeld: http://www.pworlds.com/te.../i_security_&_coding.html
download op: http://www.pworlds.com/products/bmp_download/reg.phtml

• Nick39
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 oktober 2003 @ 20:17:
Toen ik de vorige posts las, dacht ik direct aan stenografie. Misschien is het een slecht ideetje van een n00b, maar ik wou maar iets voorstellen ;)
voorbeeld: http://www.pworlds.com/te.../i_security_&_coding.html
download op: http://www.pworlds.com/products/bmp_download/reg.phtml
Het idee is absoluut niet gek!
Alleen het programma zelf werkt met BMP en dat is een probleem,een bmp foto is op internet erg groot,als je het compresseert naar JPG is de codering weg.
Een zelfde iets maar dan met jpg zou mooi zijn !

• gvdh81
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-01 09:01

gvdh81

To got or not to got..

Hey nick, allereerst natuurlijk gecondoleerd, sterkte en al die andere dingen die ze je wensen als er iemand is overleden; maar daarvoor kwam je hier niet. Om een antwoord te geven op je vragen;

Er is wel stenografie voor JPG, naar aanleiding van sfbtkm2 ben ik even voor je gaan zoeken;
klik hier voor het resultaat. Daaruit kwam uit mijn ogen de volgende nuttige sites voor je;

Steganography Software F5:
Hun stellen voor om de "Comment" header te wijzigen in een JPG file, min of meer hetzelfde verhaal als een header van een mailtje ofzo; standaard besteed je daar geen aandacht aan, tenzij je iets specifieks zoekt. Ik weet niet hoe dat dan met compressie enzo zit :(

Masker v7.0:
"The RC4 encrypted file can be hidden in the following files - imagefile (bmp, gif, jpg, tif); audiofile (wav, mid, snd, mp3); programfile (exe, dll); videofile (avi, mov, mpg)."

Invisible Secrets 4:
Invisible Secrets provides five carriers: JPEG, PNG, BMP, HTML and WAV. Invisible Secrets uses strong cryptography: Blowfish, Twofish, RC4 (RC4 is a registered trademark of RSA Data Securities Inc.), Cast128, GOST, Rijndael, Diamond 2 and Sapphire II

Bovenstaande 2 programmas zijn van deze website af gehaald.

Om je EXIN informatie te wijzigen; tsja; ik heb een powershot G3 en als ik deze op mijn computer heb aangekoppeld kan ik dmv rechtermuisknop "owner information" zetten.

Ik hoop je wat geholpen te hebben.

• Nick39
  • Niet online
gvdh81 schreef op 29 October 2003 @ 09:39:
Hey nick, allereerst natuurlijk gecondoleerd, sterkte en al die andere dingen die ze je wensen als er iemand is overleden; maar daarvoor kwam je hier niet. Om een antwoord te geven op je vragen;

Er is wel stenografie voor JPG, naar aanleiding van sfbtkm2 ben ik even voor je gaan zoeken;
klik hier voor het resultaat. Daaruit kwam uit mijn ogen de volgende nuttige sites voor je;

Steganography Software F5:
Hun stellen voor om de "Comment" header te wijzigen in een JPG file, min of meer hetzelfde verhaal als een header van een mailtje ofzo; standaard besteed je daar geen aandacht aan, tenzij je iets specifieks zoekt. Ik weet niet hoe dat dan met compressie enzo zit :(

Masker v7.0:
"The RC4 encrypted file can be hidden in the following files - imagefile (bmp, gif, jpg, tif); audiofile (wav, mid, snd, mp3); programfile (exe, dll); videofile (avi, mov, mpg)."

Invisible Secrets 4:
Invisible Secrets provides five carriers: JPEG, PNG, BMP, HTML and WAV. Invisible Secrets uses strong cryptography: Blowfish, Twofish, RC4 (RC4 is a registered trademark of RSA Data Securities Inc.), Cast128, GOST, Rijndael, Diamond 2 and Sapphire II

Bovenstaande 2 programmas zijn van deze website af gehaald.

Om je EXIN informatie te wijzigen; tsja; ik heb een powershot G3 en als ik deze op mijn computer heb aangekoppeld kan ik dmv rechtermuisknop "owner information" zetten.

Ik hoop je wat geholpen te hebben.
Ik denk het wel !
Ik zoek even verder naar alles,dank je hartelijk voor de moeite.
Ik heb nu met ACDSEE de Exif Metadata kunnen veranderen,maar dit moet per foto.
Er staat nu inderdaad (c) in de fototekst zelf.
Maar het is een tijdrovend iets om dat per foto te doen.
Change exif metadata en change exif metadata copyright levert niets bruikbaars op maar ik ben niet best in keywords..
Er zou gewoon een proggie moeten zijn dat de exif data leest, de mogelijkheid toevoegt om je copyright tekst in te vullen en er weer uit gaat.
kruis 10 foto's aan,voeg de tekst toe,klaar.. maar ja..ik wil teveel ;)

Ik heb nu een freeware programma gevonden dat in alle geselecteerde foto's de exif informatie kan toevoegen zoals copyright en dergelijke.
Veranderen van camera en model en zo is niet mogelijk.
Te vinden via: http://www.exifer.friedemann.info/
ACDSEE 6.0 kan het ook,alleen geen batch mogelijk (voor zover ik kan zien)
Dit exifer is handig, je kan al je settings saven naar een template en die de volgende keer gebruiken.
Het is jammer dat mijn camera (fuji finepix A310) dit niet zelf kan :(

[ Voor 25% gewijzigd door Nick39 op 30-10-2003 09:51 ]

Verwijderd

Je kan met PaintShopPro heel makkelijk bij een batch foto's een bepaalde tekst invoegen, alleen is dat ook wel weer te omzeilen dmv croppen ofzo.

• Nick39
  • Niet online
Verwijderd schreef op 30 oktober 2003 @ 13:59:
Je kan met PaintShopPro heel makkelijk bij een batch foto's een bepaalde tekst invoegen, alleen is dat ook wel weer te omzeilen dmv croppen ofzo.
Alles is te omzeilen,maar ik zie het als de opname van iemand met een verborgen camera.
Dat lukt alleen goed omdat die persoon het niet verwacht,op het moment dat hij weet dat er een camera is,gaat ie zoeken.
Het is voor mezelf gewoon een prettig idee dat de boel toch wat beschermd is en tegenwoordig laat steeds meer software de exif informatie ongemoeid.
Als iemand mijn foto's plaatst kan ik tegen de provider zeggen van,daar staat de foto,download hem en kijk er in, hier is een kopie van mijn legitimatiebewijs.
Negen van de tien mensen die ik vraag (die dus niets met fotograferen te maken hebben) heb je wel eens gehoord van Exif informatie, heb je wel eens gezien dat er een copyright tekst in het fotobestand zelf staat,staan me aan te kijken alsof ze water zien branden en daar gok ik op.
De doorgewinterde figuren weten ook zo weer watermerken en zo ongedaan te maken,daar is niets tegen te doen.
Ik heb in elk geval wat ik zocht,eens weer bleek dat ik te ingewikkeld zocht.
Ik zocht op: exif copyright toevoegen batch,en daar kwam niets boeiends uit, terwijl exif editor opleverde wat ik zocht in 1 hit, ik kan het gewoon niet goed vinden met de search engines links en rechts.

• El Reino
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-11-2024
Vervelend is alleen dat er ook nog een print-screen toets bestaat...

Verwijderd

tja, maar daar denken de meesten niet direct aan (kijk maar naar de grote hoeveelheid anti-rechtermuisknop scripts op websites)
Pagina: 1