Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 21:28
Bij mycom verkopen ze hem nu de nieuwe creative rhomba:
Prijzen 128mb 149 euro
256mb 189 euro
Afbeeldingslocatie: http://images.americas.creative.com/images/products/headers/prod9200_hdr_1_1_61.jpg

Easy to Use MP3/WMA Player with FM Tuner, Voice Recorder and Large Split LCD

Enjoy your favorite high quality, skip free MP3 and WMA tracks, listen to and record your favorite FM radio stations or use it as a voice recorder - the Rhomba does it all. Available in either 128MB or 256MB of memory, the Rhomba is extremely easy to use - no drivers required, just plug it in, drag and drop music and data files between the Creative Rhomba and any PC. It stores photos, documents and other data files too. Slip this small, super lightweight player into your pocket and be entertained wherever you go.

For all your music needs
128Mb (256MB) of onboard memory stores up to 4 hours of WMA and 2 (4) hours of MP3 skip free music
Features a high performing FM stereo radio and recorder
Equalizer for Jazz, Pop, Rock, Classic, Bass/Treble for complete audio control
High quality ear bud headphones

Use your Rhomba as a portable storage device
Easily share music, photos and other files
Carry 88 (176) floppy disks of documents, pictures and other files easily between computers at work, home or anywhere else
Never use your floppy drive again!
Simple drag-and-drop loading and unloading of files

Handy voice recorder
Record quick reminders or hours of notes, lectures, and conversations
With the flick of a button you can record conversations, reminders and capture your clever ideas before they are forgotten.
Record over 8 (16) hours of live audio
Built-in microphone

Incredibly easy to use
Plug-and-Play recognition in Windows as a removable disc
Simple drag-and-drop music and data file transfer
Straightforward playback controls for total simplicity of use
Never used MP3 or WMA music before? We include all you need to convert your CDs and other music sources to compact digital files and start enjoying your Rhomba today
Built-in Li-Ion battery provides up to 14 hours of continuous playtime and recharges via USB

Style is everything
Very compact design for you to take anywhere
Large, cool blue backlit split LCD

Bron: creative.com

specs

Rhomba 128MB (256MB)
Size WxHxD: 3.2" x 1.8" x 0.7" (80 x 45 x 17.5mm)
Weight: 51g
Storage Capacity: 128MB (256MB)
Battery Life: Up to 10hrs of continuous playtime
Playback Formats:
-MPEG Audio Layer 3 (MP3)
-Windows Media Audio (WDM 22kHz, 32kHz, 44kHz, Non-DRM)

USB 2.0

Signal-to-Noise Ratio: Up to 90dB
Harmonic Distortion Output: <0.01%
Voice/FM Recording Formats: WAV (Mono, 32kbps, 8kHz sample rate)
Interface: USB1.1
Equalizer: Jazz, Pop, Rock, Classic, User Bass/ Treble
LCD Display: Adjustable Backlit/ Contrast levels
Music Visualizer: Wave / Level
FM Tuner: Multi-region (selectable

1 Creative Rhomba Player
1 Pair of Stereo Earphones
1 USB1.1-to-Rhomba cable
1 Neck Strap
1 User manual
1 Installation CD

Minimum System Requirements

Microsoft® Windows® 98SE/Me/2000/XP
Intel® Pentium® II 233MHz
128MB (256MB) RAM
USB Port

Foto's

Klikbaar voor 1024*768
Afbeeldingslocatie: http://gearmedia.ign.com/gear/image/creative_rhomba_1_small.jpg
Afbeeldingslocatie: http://gearmedia.ign.com/gear/image/creative_rhomba_2_small.jpg
Afbeeldingslocatie: http://gearmedia.ign.com/gear/image/creative_rhomba_3_small.jpg

Review van de speler

[ Voor 5% gewijzigd door shameblaster op 28-10-2003 18:20 ]

Cons:::BB4E

Verwijderd

lijkt wel op de afstandsbediening van de iriver ihp-120 8)7

• shameblaster
Neej joh kijk maar:
Afbeeldingslocatie: http://www.mp3cdspeler.nl/images/fotos/produkten/414_1.jpg
edit:

als ik goed kijk komen er wel dingen overeen ja 8)7

[ Voor 49% gewijzigd door shameblaster op 28-10-2003 19:39 ]

Verwijderd

Lijkt me wel een mooi speelertje ja, mss iets voor mij :)

Verwijderd

shameblaster schreef op 28 October 2003 @ 18:16:
Neej joh kijk maar:
[afbeelding]
edit:

als ik goed kijk komen er wel dingen overeen ja 8)7
neeh, van de ihp-120 ;)

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-11 22:01
Heel leuk. maar als ze er nu eens wat geheugen in duwden. 512 of meer. Dan zou het echt handig zijn. Die 4 uur is natuurijk wanneer je alles op 128kb ript

Verwijderd

Frijns.Net schreef op 28 oktober 2003 @ 19:19:
Heel leuk. maar als ze er nu eens wat geheugen in duwden. 512 of meer. Dan zou het echt handig zijn. Die 4 uur is natuurijk wanneer je alles op 128kb ript
vin k ook er zijn al zoveel spelers met 256 of 128mb geheugen!

• shameblaster
Omdat veel mensen iig ik vind dat max 256mb genoeg is daar kunnen al genoeg liedjes op!

maar ff ontopic: wat vinden jullie van het uiterlijk van de speler ik vind het zeer mooi.

offtopic:
mijn 1e keuze (msi megastick) heeft er een concurrent bij >:)

[ Voor 51% gewijzigd door shameblaster op 28-10-2003 19:41 ]

Verwijderd

shameblaster schreef op 28 October 2003 @ 19:40:
Omdat veel mensen iig ik vind dat max 256mb genoeg is daar kunnen al genoeg liedjes op!

maar ff ontopic: wat vinden jullie van het uiterlijk van de speler ik vind het zeer mooi.

offtopic:
mijn 1e keuze (msi megastick) heeft er een concurrent bij >:)
cker mooi spelertje, maar niet mijn keus >:)

• EgoPro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-11 21:25

EgoPro

Time is an illusion.

Hmm vind dit geloof ik wel een heel tof spelertje, ben me pas sinds kort aan het orienteren op een leuk MP3 spelertje maar dit lijkt me wel wat, 200 euro is mijn prijsklasse en daar valt deze mooi in. Li-ion accuutje erin is ook leuk voor die prijs, ik geloof dat dit toch wel 1 van de leukere is die ik gezien heb.
Alleen heeft iemand nog meer reviews gezien?

Verwijderd

bij de reclame folder van vobis zie ik deze speler (128mb versie) voor 145 euro

• shameblaster
user review
Dit is het enige dat ik op google kon vinden als ik rhomba review invoerde

• shameblaster
shameblaster schreef op 29 oktober 2003 @ 13:05:
user review
Dit is het enige dat ik op google kon vinden als ik rhomba review invoerde
*kick*

En iemand al besteld?

• pvdlaan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-11 06:22
Ik heb hem zojuist binnen gekregen :P

Eerste indruk: positief, goed geluid, lekker compact, erg licht, makkelijke bediening.
De software vind ik nog niet echt geweldig, al gaat het wel weer erg gemakkelijk via windows media player.

Kortom, eerst nog maar ff goed ermee spelen voordat ik er echt een goed oordeel over kan geven.

Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400

• NTserver
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-11 09:20
Even een vraag, heeft dat ding een usb 1.1 of een usb 2.0 aansluiting? :?

Boven aan staat interface 1.1 en op de mycom site staat 2.0.

• pvdlaan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-11 06:22
NTserver schreef op 17 november 2003 @ 10:50:
Even een vraag, heeft dat ding een usb 1.1 of een usb 2.0 aansluiting? :?

Boven aan staat interface 1.1 en op de mycom site staat 2.0.
op de verpakking staat: usb 1.1, helaas.
Voor mij waarschijnlijk de reden dat ie toch weer retour gaat :'(

Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400

Verwijderd

pvdlaan schreef op 15 november 2003 @ 19:34:
Ik heb hem zojuist binnen gekregen :P

Eerste indruk: positief, goed geluid, lekker compact, erg licht, makkelijke bediening.
De software vind ik nog niet echt geweldig, al gaat het wel weer erg gemakkelijk via windows media player.

Kortom, eerst nog maar ff goed ermee spelen voordat ik er echt een goed oordeel over kan geven.
En de batterij, hoe lang gaat die mee?

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-11 01:50
Is hier ook een adapter voor te krijgen, netzals bij de ibead-150?

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-11 01:50
MaStar schreef op 04 december 2003 @ 17:22:
Is hier ook een adapter voor te krijgen, netzals bij de ibead-150?
Weet iemand dit?

Verwijderd

Perfect apparaatje hoor, ik heb hem nu bijna een week en absoluut geen problemen mee gehad. 128 mb is voor mij zelfs voldoende (ik gebruik hem tijdens het reizen, zo'n 2 uur per dag dus). Maar 256 is voor die paar euro's meer wel aan te raden.

De batterij laad zeer snel op, sneller dan ze zelf aangeven en hij gaat naar mijn idee ook langer mee dan 10 uur, heb hem pas 2 x opgeladen... en al langer dan 30 uur gebruikt (leuk voor het eerst een nieuw speeltje).

USB 1.1/ USB 2.0, je moet en zal wachten, of dit nu 1 minuut of 5 minuten is... ik haal gewoon een bakkie koffie, voor mijn geen drempel.

Min punt wel is dat ik vaak life sets luister van 100 min ofzo, dan begint hij ALTIJD bij het begin. Verder is het bereik van de radio niet zo goed als je rijdend luisterd, zit je stil ergens: Perfect!

Trouwens, het geluid is perfect, wel de bass even wat hoger zetten. Bediening is goed, op het knopje van het geluid na, deze zit naast de aansluiting voor de oordopjes.

Ik ben zeer tevreden, hiervoor had ik een MUVO die is kapot gegaan, ik vreesde voor creative, maar hiermee hebben ze bij mij toch bewezen goede producten te kunnen leveren.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2003 18:20 ]

• Schooltje
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-01 10:29
Ik heb ook een creative Rhomba aangeschaft...bevalt me tot nu toe prima....alleen in de winkel en bij Creative zeiden ze dat deze ID3-tags ondersteund in display. Dit blijkt dit zo te zijn (of ik heb nog niet uitgevonden hoe)

Maar verder een leuke en lichte mp3-speler

Verwijderd

1 ding snap ik ff niet... er zit tus geen batterij in de rhomba? 8)7 :? of kan je bv op vakantie zonder compo gewoon andere batterijen erin doen :*)
Snap dat opladen in usb niet helemaal namelijk. :)

• ronaldinho
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-04 00:27
Dabky schreef o.a.: Min punt wel is dat ik vaak life sets luister van 100 min ofzo, dan begint hij ALTIJD bij het begin.
Heb zelf ervaring gehad met een Nex II. Daar had ik ook 1 of 2 livesets op staan. Precies het zelfde probleem als Dabky dat heeft bij de Rhomba. Bij losse nummers met een "normale" lengte kwa aantal minuten begon hij op het punt waar hij de laatste keer gestopt was (dus ook midden in een nummer). Is dit toeval of zou dit wel vaker voor komen bij spelers met 128 mb of 256 mb?

• Schooltje
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-01 10:29
Verwijderd schreef op 31 december 2003 @ 12:57:
1 ding snap ik ff niet... er zit tus geen batterij in de rhomba? 8)7 :? of kan je bv op vakantie zonder compo gewoon andere batterijen erin doen :*)
Snap dat opladen in usb niet helemaal namelijk. :)
Er zit een accu in de Rhomba. Deze is met behulp van een kabel te verbinden met de USB-poort van je computer en dan wordt de accu opgeladen. Tijdens het opladen is het niet mogelijk om de Rhomba te gebruiken.

Ik weet niet of er een adapter (ofzo) is, waarmee je langer dan de 10/14 uur afspeeltijd met de Rhomba kan doen. Voor als je een tijd geen computer bij de hand hebt.

• Binz
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-12-2024
Ik heb gemaild met creative en zij vertelden mij dat ze geen adapter leveren/maken dus dat het alleen mogelijk is deze op te laden via de usb-poort.

Misschien kan hij opgeladen worden met de usb-lader van de i-bead, die is nl ook los verkrijgbaar

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

Er zit een accu in de Rhomba. Deze is met behulp van een kabel te verbinden met de USB-poort van je computer en dan wordt de accu opgeladen. Tijdens het opladen is het niet mogelijk om de Rhomba te gebruiken.
Ik weet niet of er een adapter (ofzo) is, waarmee je langer dan de 10/14 uur afspeeltijd met de Rhomba kan doen. Voor als je een tijd geen computer bij de hand hebt.
Ik heb m.
Heel gaaf dingetje, zeer goede radio, leuke en in sterkte kwa microfoon in te stellen opname van voice (mic. geintegreerd)
Prachtig geluid. EN dat overseinen van 128 Mb mp3 is ook zo gepiept, zeker als je het real time doet, dus uitzoekt en transffered.

Echter.....

De INGEBOUWDE li-ion accu zou tot 10 uur muziek moeten leveren.
Dit is teleurstellend.

Na 2 uur is ie leeg of LOW.

Ga je dan opladen zit ie binnen 3 minuten op 80 procent en na 5 a 6 minuten is ie vol!

Overigens laad hij ook terwijl je mp's laad/delete enz.
Op de usb dan laad ie gewoon, of je nu bestanden seint of niet.
Zo ja, dan zie je ook 'writing' knipperen.

Leuk ding dus voor op de fiets, ik fiets zelden meer dan 1 uur heen en dus ook 1 terug.

Maar TIEN uur, me reet!!!

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

[quotePrecies het zelfde probleem als Dabky dat heeft bij de Rhomba. Bij losse nummers met een "normale" lengte kwa aantal minuten begon hij op het punt waar hij de laatste keer gestopt was (dus ook midden in een nummer). Is dit toeval of zou dit wel vaker voor komen bij spelers met 128 mb of 256 mb?[/quote]

Ik wou dat dit het geval is!

Bij mij is uit ook uit en dan bij ade volgende maal aanzetten begint ie bij nummer 1.

Overigens kan je wel snel-spoelen met de Rhomba.

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-11 21:33
Een paar weken geleden stond dit dingetje in de carrefour voor 169 eurotjes (256Mb).

Verwijderd

Best populaire speler geloof ik...
Mp3man heeft 'm ook, goedkoper dan de Mycom:
http://www.mp3man.nl/product/2793
179 euri

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Verwijderd schreef op 19 januari 2004 @ 23:22:
Best populaire speler geloof ik...
Mp3man heeft 'm ook, goedkoper dan de Mycom:
http://www.mp3man.nl/product/2793
179 euri
Dan heb ik te snel early adapter gespeelt, voor de 128 mb uitvoering betaalde ik 149 euro bij mycom. Maar ik heb er dan ook al enkele maanden lol van :-) !

Hij stond op de mycom site als USB 2.0 en dit is (veel) later veranderd. Hij is namelijk usb 1.1 maar dat maakt me niks uit, ik laad mp3s real time en bij de laatste wacht ik heel effies en klaar is clara.

Vooral de ingebouwde mic. waardoor het een voice recorder is vindt ik helemaal te gek.

Pagina: 1